تنها افرادی که به‌این حقیقت رسیده‌اند و اهمیت آن را دررسیدن به‌هدف درک کرده‌اند، کلاس خصوصی درمنزل را برمی‌گزینند. چراکه شما همواره و درتمامی لحظات به‌فکر ارتقا سطح خود و دوری از خود قبلی‌تان هستید. همچنین یک فرد را به‌عنوان راهنما درکنار خود دارید که شما را دراین مسیر بی‌انتها رقابت باخود، همراهی می‌کند. این مسئله رقابت با خود در تقویت مکالمه زبان انگلیسی بسیار مثمرثمر بوده است. حال شاید سوال این باشد که قیمت تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی در منزل چقدر است؟

باخودت رقابت کن! بهترین رقیب برای پیشرفت در هرزمینه‌ای برای هرفردی، خودش است. چه‌کسی بهتر از شما می‌تواند همیشه دردسترس باشد تا توانایی او را بسنجید و به‌رقابت با او بپردازید؟ کسی که سعی برآن دارد که به‌آن هدفی برسد که شما می‌خواهید، برسد و همان توانایی‌ها را دارد. بله، بهترین فرد و تنها کسی که می‌توانید خودتان را با او مقایسه کنید، خود قبلی‌تان است.

تدریس خصوصی یا عادی، مسئله این است!

برای یادگیری هرمهارتی به‌خصوص مکالمه زبان انگلیسی که دراین‌جا بحث می‌کنیم، چند نوع کلاس وجود دارد.

  • نوع عادی؛ کلاسی که درکلاس‌های یک آموزشگاه برگزار می‌شود.
  • نوع مجازی؛ فرد به‌صورت گروهی همراه با دیگر زبان‌آموزان در محیطی مجازی چون پلتفرم نیمکت مشغول آموزش است.
  • نوع خصوصی؛ این نوع نیز به دوصورت حضوری و مجازی تشکیل می‌شود.

هرفردی بسته‌ به شرایطی که دارد، مجاز است هریک از این 3 نوع کلاس را برای تحصیل خود انتخاب کند.

آموزش خصوصی برای قشر خاصی از زبان آموزان!

تمام افراد نیازی به‌استفاده از کلاس‌های خصوصی برای یادگیری زبان انگلیسی را ندارند. آن‌چه مشخص کننده نوع کلاس برای شما است، میزان بهره هوشی و حالات روحی شما است. اگر فردی درونگرا هستید، مسلما بودن درکلاس‌های گروهی برای شما ناراحت کننده خواهد بود. افزون بر آن نوع خصوصی مناسب افرادی با سرعت یادگیری بالا است. این افراد درکلاس‌هایی عمومی که افراد بابهره هوشی متفاوت در یک کلاس قرار دارند، کلافه می‌شوند.

فردی در کلاس خصوصی در منزل

کلاس‌های خصوصی سطح‌بندی می‌شوند!

کلاس‌های خصوصی نیز مانند کلاس‌های عادی دارای سطوح هستند که تعیین‌کننده آن سطح علمی زبان‌آموز است. در کلاس‌های خصوصی تعیین سطح درجلسه اول تعیین می‌شود. به‌این‌صورت که درجلسه اول یک‌سری سوال تحت عنوان آزمون تعیین سطح از فرد پرسیده خواهد شد.

درکلاس‌های عمومی سطح بندی برای گروه‌بندی زبان‌آموزان انجام می‌شود، اما این بحث درکلاس‌های خصوصی متفاوت است. این سطح‌بندی به مدرس خصوصی این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ای آموزشی مناسب با آن فرد را بریزد و منابع را تهیه کند.

تدریس مکالمه زبان انگلیسی خصوصی؛ تدریسی تخصص محور

همیشه رده‌های سنی پایین کسانی نیستند که به‌کلاس زبان و یادگیری مکالمه زبان انگلیسی احتیاج پیدا می‌کنند. گاهی افرادی در سنین میانسالی به‌جهت نیاز شغلی خود نیز به‌ سراغ چنین کلاس‌هایی می‌روند. برای مثال یک پزشک زمانی که به یک سمینار در کشوری خارجی دعوت می‌شود، نیاز به‌ ارائه یک سخنرانی دارد.

در این زمان است که او به ثبت‌نام درکلاس مکالمه خصوصی نیاز پیدا می‌کند. این دوره‌های این چنینی که به‌سبب نیاز شغلی فرد برگزار می‌شوند، به‌ علت ضیق وقت دوره‌هایی فشرده هستند. همچنین به‌دلیل تخصصی بودن آن هزینه پرداختی به‌ نسب رشته فرد متغیر خواهد بود.

فردی در کلاس خصوصی در منزل

قیمت تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی در منزل؛ فاکتور‌های محاسبه شونده

کلاس‌های خصوصی تدریس مکالمه به هردلیل که فرد درخود احساس نیاز داشته باشد و ثبت‌نام کند، برقیمت تاثیری ندارد.

  • محل زندگی
  • عمومی یا تخصصی بودن زبان
  • سطحی که زبان‌آموز در مکالمه انگلیسی دارد
  • ساعتی که برای برگزاری کلاس‌ها درنظر گرفته می‌شود
  • میزان تحصیلات و مدارک مدرس خصوصی

تمامی این فاکتورها ازجمله فاکتورهایی‌اند که در قیمت تدریس مکالمه زبان انگلیسی خصوصی فرد تاثیر می‌گذارند.

فردی در کلاس خصوصی در منزل

معلم خصوصی در محل زندگی شما!

اگر به‌دنبال بهترین استاد مکالمه زبان انگلیسی هستید، پس فکر صرفه‌جویی را از ذهن خود پیدا کنید. چراکه ممکن است آن مدرسی که ازنظر شما بهترین است، در شهر شما نباشد. اگر همچین مدرسی در شهر شما باشد، ممکن است، نیاز به طی کردن مسافت زیادی داشته باشد. این فاکتور، میزان قیمت تمام شده کلاس را به‌نسبت فردی که به مدرس نزدیک‌تر است، برای شما افزایش می‌دهد.

پول تخصص را نادیده نگیرید!

فرض کنید، شما فردی تحصیل کرده در یکی از رشته‌های مهندسی هستید. شما برای نمایشگاهی باید به کشوری سفر کنید و نیاز به‌ برقراری ارتباط با افراد حاضر در نمایشگاه برای ارائه محصول خود به‌ آنان دارید. حال یک فرجه سه ماهه پیش از سفر را در اختیار دارید. دراین زمان نیاز به یک مدرس خواهید داشت تا در این مدت کوتاه نیاز‌های شما را شناسایی و برطرف کند.

اما آیا هرمدرسی که مشغول به آموزش مکالمه زبان انگلیسی است، برای شما مناسب خواهد بود؟ مسلما خیر. نیاز به مدرسی خصوصی دارید که سررشته‌ای در رشته شما داشته باشد و اصطلاحات تخصصی را بداند. مدرسی که بتواند تاحدودی مسیری که درپیش دارید را پیش‌بینی کند و شما را برای آن موقعیت آماده سازد. این فاکتور نیز هزینه تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی در منزل را افزایش می‌دهد.

مهارت کم‌تر، هزینه بیش‌تر!

شکی در این مسئله نیست که هرچه مهارت کم‌تری در مکالمه انگلیسی داشته باشید، باید هزینه بیش‌تری را پرداخت کنید. چراکه تعداد جلسات بیش‌تری را نیاز دارید تا به آن سطحی که درنظر دارید برسید. گرچه همیشه این قاعده برقرار نیست که حتما جلسات زیادی را باید بگذرانید. این بستگی به تلاش و تمرین شما دارد که درچه مدت زمانی به پیشرفتی که درنظر دارید برسید.

در ساعات پیک ترافیک مطالعه نکنید!

مدرس هرچقدر هم که درنزدیکی محل زندگی شما باشد، باز هم زمانی را برای رفت‌و‌آمد به منزل شما نیاز دارد. فرض کنید که شما زمانی را برای کلاس انتخاب کرده‌اید که باید زمانی را در ترافیک سپری کند. درحالی که می‌توانست کلاس دیگری را در آن روز داشته باشد. بنابراین، هزینه کلاس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی در منزل برای شما بیش‌تر می‌شود.

کوله باری سنگین‌تر، هزینه بیش‌تر!

همان‌طور که پزشکان با تخصص‌های مختلف ویزیت‌های متفاوت را از شما دریافت می‌کنند. مدرس‌هایی که مدارک متفاوتی دارند نیز هزینه‌هایی متناسب با سطح علمی خود از شما دریافت می‌کنند. چراکه دانش بیش‌تری برای عرضه به شما دارند، شما نیز مطالبی را می‌آموزید که مدرس دیگر نمی‌داند.

کلاس خصوصی بهترین بهره‌برداری از زمان شما!

موقعیتی را تصور کنید که باید برای یک امتحان یا یک موقعیت کاری عالی آماده شوید و زمان زیادی ندارید. اگر خودتان بخواهید برای آن آماده شوید ممکن است که نتوانید نقاط ضعف خود را بشناسید و تقویت کنید. اگر به کلاس‌های بیرون بروید نیز نمی‌توانید آن‌چه را نیاز دارید در زمان اندک از آن کلاس‌ها بدست آورید.

تنها یک گزینه عالی برای چنین شرایطی وجود دارد. گزینه‌ای که دقیقا همان چیزی را به‌ شما می‌دهد که به‌ آن نیاز دارید و نه‌تنها تکرار مکررات. چنین شرایطی برای زمانی که نیاز دارید در مدت زمان کوتاهی مکالمه انگلیسی خود را به‌سطوح بالاتر برسانید، نیز وجود دارد. تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی در منزل همان‌گزینه‌ای است که در چنین شرایطی باید به‌سراغش بروید.

درزمان ثبت‌نام کلاس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی به‌فکر قیمت نباشید!

اگر قصد دارید که یک مدرس برای تقویت مهارت اسپیکینگ زبان انگلیسی خود انتخاب کنید، نباید فکر هزینه باشید. شما می‌توانید با هرقیمتی در این‌گونه کلاس‌ها ثبت‌نام کنید و آموزش ببینید. اما آن‌چه تفاوت را در این کلاس‌ها ایجاد می‌کند، نتیجه و سرعت پیشرفت است. درست است که بخش بزرگی از پیشرفت به پشتکار شما مرتبط است، اما بخشی نیز قطعا به مدرس منتهی می‌شود.

اگر مدرسی که تنها به‌دلیل کم‌تر بودن هزینه کلاس‌هایش انتخاب کرده‌اید، دانش بالایی نداشته باشد، پس پیشرفت زیادی نخواهد داشت. چراکه مطالب بیش‌تری برای عرضه به شما ندارد و قادر به ارتقا سطح شما نیست. پس درانتخاب یک مدرس آن‌چه اهمیت دارد، میزان دانش و رزومه‌کاری او است. نه میزان قیمت تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی در منزل!

مطالعه بیشتر: