غایت نهایی یادگیری هر زبان چیست؟ مسلما توانایی برقراری ارتباط به آن زبان. هدف اصلی از شروع به یادگیری هرزبانی، توانایی برقراری ارتباط با افرادی است که در آن کشور زندگی می‌کنند. تدریس مکالمه زبان انگلیسی در کلاس‌هایی که به‌طور‌کلی به آموزش زبان می‌پردازند نیز انجام می‌گیرد.

اما در زمان کوتاه این کلاس‌ها به آموزش هم‌زمان انواعی از مهارت‌ها می‌پردازند. درنتیجه، آن بازده‌ای که زبان‌آموز به دنبال آن است را بدست نمی آورد. در این زمان است که فکر ثبت‌نام در دوره‌های مخصوص آموزش مکالمه زبان انگلیسی را در خود احساس می‌کنند.

5 نکته طلایی در تدریس مکالمه زبان انگلیسی؛ افزایش کیفیت و بازدهی در یادگیری

با هرهدف و انگیزه‌ای که در دوره‌های آموزش مکالمه به زبان انگلیسی ثبت نام می‌کنید، پیشرفت خود را انتظار دارید. اما چطور می‌توان از کیفیت بالای این کلاس‌ها مطمئن شد؟ روالی صحیح برای انجام این دوره‌ها باید طی شود، مراحلی است که نتیجه آموزش را تضمین می‌کند. روالی که شاید در کمتر جایی درنظر گرفته شود، اما در دوره‌های نیمکت به‌طورکامل طی می‌شود.

  • تعیین سطح دانش زبان‌آموز
  • درنظر گرفتن دلیل یادگیری مکالمه انگلیسی در زبان‌آموز
  • مدت زمانی که زبان‌آموز برای این دوره درنظر دارد.
  • درنظرگرفتن روحیه زبان‌آموز
  • هدایت نشدن مسیر پیش روی بحث

تا به اینجا با مسیری که می‌تواند همچون محرکی، مسیر رسیدن به نتیجه دلخواه شما را سرعت ببخشد، آشنا شدید. حالا می‌توانید قبل از تصمیم به ثبت نام در این دوره‌ها از طی شدن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. دقت به این‌که تاچه حد به رعایت کامل این موارد در روش تدریس مکالمه زبان انگلیسی خود توجه می‌کنند؟ نکاتی که حتی در دوره آنلاین مکالمه زبان انگلیسی نیز قابل سنجش است.

دو شخص که در حال گفت‌و‌گو هستند

گامی مهم در تدریس مکالمه زبان انگلیسی؛ تعیین سطح سواد زبانی زبان‌آموز

کسانی که به سراغ آموزش مکالمه محور می‌روند، از دانش گرامری خود رضایت دارند. چراکه اگر غیر این بود کلاس‌های عادی آموزش زبان انگلیسی را انتخاب می‌کردند. پس حال که دارای دانش گرامری هستند، به‌این‌معنا است که تاحدودی قادر به برقراری ارتباط و مکالمه به زبان انگلیسی هستند. بنابراین، اگر دوره‌ای پیشرفت سطح مکالمه زبان آموز را غایت خود قرار داده، باید ابتدا سطحی که دارد را بسنجد.

سپس مطابق با آن سطح کلاس فرد را مشخص و جهت پیشرفت آن برنامه‌ریزی کرده و آموزش را شروع کند. شرکت در دوره‌هایی که تمامی زبان آموزان با هرطیف سنی و سطح زبانی باهم در یک کلاس هستند، اصلا به پیشرفت شما کمکی نمی‌کند. چراکه اگر سطح شما از بقیه بالاتر باشد، چیزی به دانش شما نمی‌افزاید. اگر هم سطح شما پایین‌تر از دیگران باشد، انگیزه‌ای برای شرکت در مذاکرات کلاسی نخواهید داشت.

دومین قدم در آموزش موفق؛ درنظر گرفتن دلیل یادگیری مکالمه انگلیسی در زبان‌آموز

دلایلی که افراد نیاز به یادگیری مهارت مکالمه به زبان انگلیسی را در خود احساس می‌کنند، در هر فرد بسته به شرایط متفاوت است. شخصی برای شغل خود باید به یک سفر کاری برود و برای تضمین موفقیت قرار‌کاری که در پیش دارد. دیگری درحال فراهم کردن شرایط برای مهاجرت به کشوری انگلیسی زبان است. دراین‌حالت آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای مهاجرت با موضوعاتی حول مهاجرت ارتباط پیدا می‌کند.

حتی افرادی که در ایران زندگی می کنند نیز نیاز به یادگیری مهارت مکالمه به زبان انگلیسی دارند. چراکه کار در سفارت خانه‌ها نیز به این توانایی نیازمند است. بنابراین، فردی که مسئول آموزش شما است، باید شما را متناسب با نیازی که دارید راهنمایی و آموزش دهد. چراکه درغیر‌این‌صورت چیزی جز اتلاف وقت و سرمایه برای شما به بار نخواهد آورد.

فردی در یک قرار کاری

قدمی دیگر تا آموزشی ثمربخش؛ مدت زمانی که زبان‌آموز برای این دوره درنظر دارد

گاه این مشکل در موسسات زبان مشاهده می‌شود که اصلا به نیاز مخاطب خود توجه نمی‌کنند. دوره‌هایی را برگزار می‌کنند که فرد روند پیشرفت را در خود احساس نمی‌کند و احساس سکون به او دست می‌دهد. دراین صورت زبان آموز با احساس نارضایتی که در پی نرسیدن به هدف از ادامه دادن کلاس های آن موسسه خودداری می‌کند.

گاه زبان‌آموز علاقه‌ای به گذراندن دو‌ره‌های طولانی مدت برای افزایش مهارت خود را ندارد. این موقعیت زمانی رخ می‌دهد که او به‌شدت در بهبود توانایی مکالمه زبان انگلیسی در خود مصمم است. درنتیجه یکی از وظایف مدرسان این است که نیاز‌های شما و هم‌چنین موانعی که دارید را درنظر بگیرند.

در نظر گرفتن روحیه فرد؛ گامی در جهت افزایش بازده‌کلاسی

افراد بسته به شرایط محیطی، کیفیت خواب شبانه، تغییرات آب و هوا و عوامل محیطی یا غیرمحیطی دچار اختلالاتی در خلق‌و‌خو می‌شوند. بنابراین، آن دوره‌ای مناسب وقت گذاشتن و سرمایه گذاری است که مدرس آن این تغییر روحیه در افراد را متوجه شود. سپس، بادرنظر گرفتن این افت انگیزه در فرد او را هم‌چنان به‌سمت هدف او به پیش ببرید و از ایستایی او جلوگیری کند.

تشخیص این مسئله در کلاس‌های حضوری نسبت به کلاس مکالمه زبان انگلیسی آنلاین راحت‌تر است. بنابراین، اگر قصد شرکت درکلاس‌های مکالمه آنلاین را دارید، بهتر است تا نوع تصویری آن را ثبت نام کنید. چراکه دراین‌صورت تشخیص تغییر احوالات برای مدرس راحت‌تر خواهد بود.

جمعی در حال صحبت کردن

پنجمین قدم در رسیدن به هدف؛ فرمان کنترل مسیر را به‌دست خود نگیرید!

کلاس‌های گفت‌و‌گو محور باید طوری باشند که زبان آموزان همواره با چالش‌های جدید رو‌به‌رو شوند. این زمانی مسیر می شود که مدرس دخالت زیادی در موضوعات بحث نداشته باشد و تنها به رفع اشکالات در آن‌ها بپردازد. اگر هدایت چگونگی پیشرفت داستان برعهده زبان‌آموزان باشد، اشتیاق آن‌ها برای کلاس بیشتر می‌شود.

چراکه در این نوع کلاس برخلاف کلاس‌های دیگر آموزش زبان انگلیسی این مدرس است که باید شنونده باشد، نه شاگردان. در تدریس آنلاین مکالمه زبان انگلیسی، زبان آموزان کم‌تر از کلاس‌های حضوری تمایل به صحبت کردن دارند.

تنها 5 قدم با برگزاری کلاس‌هایی پویا و پربازده فاصله دارید!

تدریس مکالمه زبان انگلیسی از آن دسته از آموزش‌هایی است که هرکسی به سراغ آن نمی‌رود. افراد معمولا به گذراندن دوره‌های معمولی آموزش زبان که به تدریس تمام مهارت‌های 4 گانه در یک زمان می انجامند، بسنده می‌کنند. اما هنگامی که به سراغ گذراندن یک مهارت ویژه می‌روید، به‌این‌معنا است که شما نقطه‌ای برای رسیدن را در این مهارت درنظر دارید.

حال با روندی که شما را در طی کردن هرچه سریع‌تر مسیری که در پیش دارید، آشنا شدید. می‌توانید با دقت بیش‌تری به انتخاب کلاس مکالمه زبان انگلیسی اقدام کنید. تنها کاری که باید انجام دهید آن است که در یکی از کلاس‌های آن‌ها به‌صورت مهمان شرکت کنید. سپس با ارزیابی کیفیت آن کلاس باتوجه‌به 5 فاکتوری که در این مقاله آورده‌ایم، تصمیم خود را در انتخاب بگیرید.

مطالعه بیشتر: