آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های بین‌المللی مهم برای جذب مهاجر و دانشجو است. این آزمون در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده است. به‌طوری‌که اکثر زبان آموزان برای شرکت در آزمون آیلتس شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند. برای موفق شدن در آزمون آیلتس کتاب‌های زیادی با مؤلفه‌های مختلف به چاپ رسیده است. یکی از این کتاب‌ها کتاب grammar for ielts است که برای قبولی در آزمون آیلتس مناسب است. ما قصد داریم در مورد تدریس کتاب معرفی و تدریس کتاب با شما صحبتی داشته باشیم. پس، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی کتاب grammar for IELTS

این کتاب جزو مجموعه کتاب‌های Cambridge IELTS است. شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره قبولی برای بسیاری از زبان آموزان حائز اهمیت است. البته، مبحث مهارت دستور زبان برای قبولی در آزمون آیلتس بسیار مهم است. بنابراین، زبان آموزان باید یادگیری دستور زبان را جدی بگیرند؛ چراکه دستور زبان لغات و تلفظ زیر مجموعه تمام چهار مهارت‌های اصلی زبان است. کتاب grammar for IELTS نکات بسیار مهمی دارد. این کتاب مباحث را جزبه‌جز توضیح می‌دهد. همچنین، برای موفقیت در آزمون آیلتس بسیار مناسب است و هر داوطلبی می‌تواند از این کتاب تمرین کند.

ویژگی‌های این کتاب چیست؟

کتاب گرامر فور آیلتس برای داوطلبانی تالیف شده که هدف اصلیشان از یادگیری زبان انگلیسی شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره ۶ و نیم و بالاتر است. این کتاب علاوه‌بر کسب آمادگی برای آزمون جنرال، برای آمادگی در آزمون آکادمیک نیز مناسب است. با تمرکز کتاب بر گرامر، مهارت‌های شنیداری، خواندن و نوشتن تمام چهار مهارت‌های زبان آموزان تقویت می‌شود. یکی از ویژگی‌های این کتاب که آن را برای بسیاری از افراد متمایز می‌کند، داشتن یک آزمون ورودی در ابتدای کتاب است. با انجام این آزمون شما نقاط قوت و ضعف خود را در یادگیری زبان انگلیسی پیدا می‌کنید. پس از آن بیش‌تر روی نقاط ضعف خود تمرکز می‌کنید تا به نتیجه مطلوبی در کم‌ترین زمان ممکن برسید.

کتاب Grammar for IELTS تمام نیازمندی‌های گرامری یک زبان آموز مشتاق شرکت در آزمون آیلتس را فراهم می‌کند. درعین‌حال مهارت شنیداری زبان آموزان را با استفاده از فایل صوتی تقویت می‌کند. سطح این کتاب Upper-Intermediate است. بنابراین، برای کسانی که مبتدی هستند و می‌خواهند در یادگیری زبان انگلیسی جلو بیفتند توصیه نمی‌شود. این سطح برای سطح‌های فوق پیش‌رفته است. شما نمی‌توانید تا زمانی که دوره‌های مربوط به یادگیری زبان انگلیسی را به طور کامل نگذرانید، از این کتاب استفاده کنید. کتاب Grammar for IELTS تمام چیزهایی که یک داوطلب برای قبولی در آزمون آیلتس را نیاز دارد را پوشش می‌دهد. این کتاب سعی می‌کند گرامر را با استفاده از محتواهای شنیداری آموزش دهد. با این ویژگی هم مهارت شنیداری و هم گرامر شما تقویت می‌شود یعنی با یک تیر دو نشان می‌زنید.

نکات به‌کار رفته در کتاب Grammar for IELTS

کتاب grammar for ielts با داشتن نکات خاص توانسته بین اساتید و زبان آموزان محبوب باشد. در ادامه به برخی از نکات مهم کتاب گرامر اشاره می‌کنیم:

تقسیم بندی مباحث بحث‌های مورد تدریس

برخی از مولف‌های کتاب‌ که برای آزمون آیلتس کتاب چاپ می‌کنند، دسته‌بندی معینی برای مباحث کتاب در نظر نگرفته‌اند. این موضوع باعث می‌شود که زبان آموزان در حین مطالعه و استادان حین تدریس این کتاب دچار سردرگمی شوند. کتاب گرامر فور آیلتس دستور زبان و مباحث مهم دیگر را در فصل‌های تعیین شده‌ای برای اساتید و زبان آموزان در نظر گرفته است.

اشاره به نکات مهم در زبان انگلیسی

برای یادگیری و موفقیت در آزمون آیلتس یک سری نکات خاص در یادگیری زبان انگلیسی باید تدریس شود. برخی از اساتید تمایل دارند حین تدریس آزمون آیلتس نکات بسیاری را برای زبان آموزان خود توضیح دهند. کتاب گرامر کار را برای استادان آسان می‌کند. با ارائه نکات مهم در متن‌های کتاب اساتید می‌توانند با توجه به آن نکات تدریس خود را بهبود بخشند. به‌طوری‌که تمام نکات مربوط گفته شود و نکته‌ای از قلم نیفتد.

لوح فشرده برای تقویت Listening

مهارت شنیداری جزو چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی است. کسی‌که می‌خواهد زبان را به نحو احسن یاد بگیرد، علاوه‌بر یادگیری گرامر و لغات، باید مهارت شنیداری خود را تقویت کند. اگر مهارت Listening نداشته باشید، هنگام مکالمه درک و فهمی از گفته‌های دیگران نخواهید داشت. کتاب Grammar for IELTS با داشتن لوح فشرده مهارت شنیداری خود را تا چندین مرتبه افزایش می‌دهد.

شرکت در آزمون آیلتس

موارد درسی اشاره شده در کتاب گرامر فور آیلتس

کتاب گرامر فور آیلتس موضوعات زیر را در قالب‌های بسیار متنوع و گسترده‌ای برای داوطلبان مشتاق به شرکت در آیلتس توضیح می‌دهد:

  • زمان‌های حال گذشته و آینده و انواع آن‌ها
  • انواع اسم‌های قابل شمارش و غیر قابل شمارش
  • انواع اسم‌ها و اشاره‌های آن‌ها
  • ضمایر و مرجع مربوط به هر کدام
  • صفات و قیود
  • عبارت‌های اسمی
  • نقل‌‌وقول‌های مستقیم و غیر مستقیم
  • فعل‌ها و الگوهای ساختاری آن
  • احتمالات و جملات شرطی اول و دوم
  • حروف اضافه
  • جمله‌های وصفی
  • کلمات و عبارت اتصال دهنده

این کتاب شامل ۲۵ درس گوناگون است. پس از اتمام هر درس شما یک بخش به نام تست پرکتیس برای سنجش یادگیری مطالب درس خود خواهید داشت. هر ۲۵ درس این کتاب به دو سیستم General و Academic تقسیم شده است.

چرا استادان این کتاب را برای تدریس آیلتس انتخاب می‌کنند؟

می‌توان گفت با تدریس کتاب گرامر فور آیلتس توسط اساتید مجرب به منبع کاملی از آزمون آیلتس و نکات آن دست خواهید یافت. استادان با تدریس این کتاب زبان آموزان را آماده شرکت در آزمون آیلتس می‌کنند. در این کتاب نکات دستوری به صورت کاملاً واضحی توضیح داده می‌شود. علاوه‌بر‌ این، تمرینات زیادی برای گنجاندن نکات دستوری در ذهن توصیف شده است.

زبان آموزان با حل تمرین‌ها و چک کردن درستی آن‌ها به اعتمادبه‌نفس بیش‌تری در قبولی آزمون آیلتس دست پیدا خواهند کرد. کتاب گرامر فور آیلتس پر از انواع مختلف تسک‌های گرامر آزمون آیلتس است. تسک به زبان آموز کمک می‌کند برای هر نوعی از سوالات در بخش‌های خواندن، نوشتن و شنیدن آمادگی مناسبی داشته باشد و بتواند به خوبی به آن‌ها پاسخ دهد.

ویژگی های مدرس کتاب Grammar for IELTS

اگر می‌خواهید استادی برای خود انتخاب کنید که این کتاب را تدریس کند، نکات مهمی را در نظر بگیرید. مدرس مدنظر باید توانایی بالایی در تدریس و ارائه مطالب مهم مربوط به آزمون آیلتس داشته باشد. اگر مدرس تخصص تدریس آزمون آیلتس داشته باشد می‌تواند به‌راحتی با استفاده از این کتاب تدریسی مناسبی را برای شما ارائه دهد. از آن‌جایی که آزمون آیلتس بسیار مهم است، ضروری است مدرسان خود را با ویژگی‌های منحصر به فرد و حساسیت بالایی انتخاب کنید. برای راحتی شما کار شما عزیزان در ادامه به برخی از اساتیدی که در تدریس آزمون آیلتس تخصص دارند اشاره می‌کنیم:

  • کمیل صمدی
  • فائزه صادقی
  • مونیکا صمدی
  • صادق تاج فرد
  • فریبا حکیمی
  • سیامک مولوی
  • جعفر دائمی
  • دکتر مریم بنی سعید
  • حامد رحیمی
  • مریم بهرمان
  • صدف اسفندیاری

استادانی که در لیست بالا نام بردیم بهترین استادان سایت نیمکت هستند. ایشان با داشتن تخصص در زمینه آزمون آیلتس کمک بسیاری به شما در ارائه تدریس آزمون آیلتس به کمک کتاب‌های کتاب‌ها و منابع مختلفی خواهند کرد.

کلام آخر

در این مقاله در مورد تدریس کتاب Grammar for IELTS با هم صحبت کردیم. دانستیم یک استاد مناسب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوانیم به نتیجه محبوب خود در موفقیت در زبان انگلیسی دست یابیم.

سوالات متداول

تدریس کتاب گرامر فور آیلتس چقدر طول می‌کشد؟

بسته به جلسات برگزار شده، روش تدریس معلم، تعداد دانش آموزان در یک کلاس و همکاری زبان آموزن مدت زمان تدریس و به اتمام رساندن این کتاب متفاوت خواهد بود.

با یادگیری این کتاب چه نمره‌ای در آیلتس می‌گیرم؟

این کتاب به خاطر سطح داشتن سطح پیش‌رفته، باعث خواندن مطالب به صورت جامع می‌شود. با خواندن، یادگیری کامل و انجام تمرینات بسیار شما به حداقل نمره 6.5 در آزمون آیلتس دست خواهید یافت.

کتاب گرامر فور آیلتس می‌تواند منبع خوبی برای آمادگی در آزمون آیلتس باشد؟

مولف کتاب با استفاده از تمام نکات مهم و مربوط به آزمون آیلتس توانسته یک منبع بی‌نظیر از این آزمون برای علاقه مندان به چاپ برساند. پس، با تهیه این کتاب خیالتان از بابت انتخاب منبع درست راحت باشد.

مطالعه بیشتر: