با پدید آمدن ویروس کرونا استفاده مردم برای کلاس‌های غیرحضوری و آنلاین به‌قدری افزایش یافت که می‌توان گفت تمام افراد از کلاس‌های آنلاین بهره‌مند شدند. قبل از ویروس کرونا نفرات زیادی از کلاس‌های آنلاین استفاده نمی‌کردند؛ اما با شیوع ویروس کرونا و آگاهی مردم نسبت به کلاس‌های آنلاین همچنین، فواید آن‌ها تقاضای زیادی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین ایجاد شد. همچنین، دوره آنلاین مکالمه زبان انگلیسی را نمی‌توان نادیده گرفت. در ادامه به این دوره‌ها و فواید آن اشاره کرده و توضیح مختصری ارائه خواهیم داد. پس این مطلب را از دست ندهید.

به چه دوره‌ای دوره مکالمه آنلاین می‌گویند؟

در دوره های آنلاین مکالمه زبان انگلیسی یا بحث آزاد هدف اصلی یادگیری مکالمات روزمره فرد است. این مکالمات در موقعیت‌های مختلف و تقویت مهارت شنیداری به کار می‌آید. از دلایلی که زبان‌آموزان پس از گذشت مدتی از یادگیری زبان منصرف می‌شوند مرور نکردن زبان است.

هنگامی‌که شما بعد از آموزش یک روال تکرار نداشته باشید، پس از مدتی از یادگیری زبان فاصله می‌گیرید. بنابراین، شرکت در دوره مکالمه آنلاین می‌تواند راهی برای تکرار مطالب باشد. با برگزاری این دوره‌ها زبان‌آموزان برای یادگیری بیش‌تر خلاقیت به خرج می‌دهند تا زبان به امری کسر کننده تبدیل نشود.
کسانی‌که می‌خواهند مهارت‌های گفتاری و شنیداری خود را تقویت کنند، نیازمند شرکت در دوره‌های مکالمه فشرده هستند. شرکت در دوره‌ها باعث بالا رفتن اعتماد به نفس، سطح دایره لغات و تقویت مهارت شنیداری می‌شود.

چند نوع مکالمه زبان انگلیسی داریم؟

مکالمه زبان انگلیسی به دو شکل صورت می‌گیرد، مکالمه روزمره و مکالمه آکادمیک

مکالمه روزانه

در مکالمه روزمره همان‌طور که از نامش پیداست، در مورد موضوع‌های روزمره صحبت می‌کنیم. به مثال زیر توجه کنید:

?Hey Tina! Could you join your holiday

این مکالمه مشخص است که یک مکالمه غیر رسمی و روزمره است؛ چون در مورد مسافرت و احوال‌پرسی است و می‌توان با چند کلمه و جمله مناسب به این سوال در مکالمه پاسخ داد.

مکالمه آکادمیک

مکالمه آکادمیک در مورد گفت و گو در مورد یک موضوع است. در حالت عادی زمانی‌که بخواهیم مکالمه را شروع کنیم، به کمک مکالمه روزمره سر اتفاقات روزمره صحبت می‌کنیم. با‌این‌حال، گاهی‌اوقات سوالاتی در مکالمه پرسیده می‌شود که بیش‌تر حالت کلی دارد و می‌تواند بحث‌های گوناگونی در خود جای دهد.

مدرس باید نوع مکالمه مد نظر خود را تعیین کند. سپس، بر اساس آن مکالمه روزمره یا آکادمیک را تدریس کند؛ زیرا دو نوع مکالمه زبان به طور کامل از یکدیگر متفاوت است. نمی‌توان آن‌ها را یک نوع مکالمه دانست؛ چراکه در هر کدام لغات و جملات متفاوتی به‌کار می‌بریم.

بنابراین، فرد با در نظر گرفتن نوع مکالمه، جملات و لغات مناسب آن را استفاده می‌کند به‌طوری‌که نمی‌توان گرامرها و لغات مکالمه روزمره را در مکالمه آکادمیک استفاده کرد.

افراد مختلف در حال گفتگو با یکدیگر

مکالمه زبان انگلیسی برای چه کسانی مناسب است؟

در حالت کلی اگر کسی بخواهد مکالمه خود را تقویت کند، لازم است که در دوره های آنلاین مکالمه زبان انگلیسی ثبت نام کند تا بهترین مکالمه را انجام دهد. همچنین، علاوه بر دوره‌های ترمیک، می‌توان از دوره‌های فشرده نیز بهره‌مند شد. دوره‌های مکالمه فشرده برای افرادی که در لیست زیر اشاره شده‌اند مناسب است:

  • کسانی که قصد مهاجرت دارند.
  • کسانی‌که در مدت زمان کوتاه می‌خواهند بیش‌ترین بازدهی را از یادگیری زبان انگلیسی داشته باشند.
  • کسانی‌که می‌خواهند به صورت مداوم زبان انگلیسی یاد بگیرند و صحبت کنند.

دوره‌های مکالمه زبان انگلیسی به صورت گروهی، آنلاین، حضوری و خصوصی برگزار می‌شود. هر یک از آن‌ها می‌تواند نیازمندی‌های شما را برای تقویت مکالمه تامین کند. بااین حال مکالمه آنلاین زبان انگلیسی بهترین گزینه است؛ زیرا در مکالمه آنلاین شما نیازی به صرف هزینه بالا برای کلاس‌ها و برای رفت و آمد نخواهید داشت. بنابراين‌، می‌توانید خیلی راحت از طریق منزل در این کلاس‌ها شرکت کنید.

شرکت در دوره مکالمه آنلاین چه فوایدی خواهد داشت؟

دوره آموزش مکالمه مانند یک برنامه یادگیری است که به شما کمک می‌کند مهارت‌های مکالمه خود را تقویت کنید. دوره های آنلاین مکالمه زبان انگلیسی از فعالیت‌ها، تمرین‌ها و منابع مختلف برای مکالمه ساخته شده‌اند که به زبان آموزان کمک می‌کنند در موقعیت‌های مختلف مکالمه انگلیسی قرار بگیرند.

در جلسات مکالمه آنلاین زبان انگلیسی فهرست زیر به‌کار گرفته می‌شود:

  • تلفظ و شنیداری: مدرس یک سری تمرینات برای تلفظ صحیح همچنین، برای درک مکالمات دیگران به زبان آموزان یاد می‌دهد.
  • لغات و عبارات روزمره: در این کلاس‌ها واژگان و عبارات روزمره‌ای که در بیش‌تر مکالمات استفاده می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرد. اساتید برای یادگیری و تمرین واژگان دقت زیادی به خرج می‌دهند.
  • ساختار جملات و گرامر: دانستن نکات گرامر و تمرین جملات مرتبط به آن برای ساخت یک مکالمه عالی و منطقی ضروری است. بنابراین، در این کلاس‌ها نکات گرامر و جملات مهم یاد داده می‌شود.
  • نکات فرهنگی: برخی از نکات مربوط به فرهنگ و آداب و رسوم و رفتارهای مناسب در مکالمات انگلیسی در جلسات دوره مکالمه به زبان آموزان تدریس می‌شود؛ زیرا دانستن فرهنگ و رفتارهای مناسب زبان انگلیسی شما را در داشتن مکالمه عالی سوق می‌دهد.

چرا در دوره آنلاین مکالمه انگلیسی شرکت کنم؟

مکالمه قوی در زبان انگلیسی از مهم‌ترین مهارت‌های هر زبان‌آموز محسوب می‌شود. کسی که نتواند مکالمه را به صورت کامل و دقیق یاد بگیرد نمی‌تواند از یادگیری زبان انگلیسی بهره‌مند باشد؛ زیرا پایه و اساس صحبت کردن و برقراری ارتباط با دیگران داشتن مکالمه است. به‌همین‌دلیل داشتن مهارت کافی در مکالمه از مهم‌ترین ویژگی‌های هر زبان‌آموز است.

دوره های آنلاین مکالمه انگلیسی به شما کمک می‌کند بدون صرف وقت و هزینه زیاد در رفت‌وآمد و شرکت در کلاس‌ها مکالمه را به خوبی یاد بگیرید. همچنین، دوره‌های آنلاین باعث می‌شود، اگر مشغله کاری نیز داشته باشید، در این دوره‌ها شرکت کنید. در واقع با شرکت در کلاس آنلاین مکالمه زبان انگلیسی نیازی به تغییر مکان خود ندارید. همچنین به راحتی می‌توانید از طریق وسایل الکترونیکی مثل لپ‌تاپ و موبایل دوره‌های مورد نظر را به‌راحتی بگذرانید.

چرا دوره آنلاین مکالمه بهتر از دوره حضوری آن است؟

دوره های آنلاین به صورت کاملاً غیرحضوری و بدون مراجعه حتی برای ثبت نام به شعب مد نظر برگزار می‌شود. به‌طوری‌که زبان‌آموزان بدون داشتن نگرانی در مورد هزینه بالای کلاس‌های حضوری و مشکلات رفت‌وآمد مثل ترافیک در این دوره‌ها شرکت کرده و بهترین نتیجه را کسب کنند. دوره‌های حضوری می‌توانند نسبت به وضع آب‌وهوا و شلوغی شهرها تعطیل شوند؛ اما دوره های آنلاین مکالمه زبان انگلیسی به‌خاطر این‌که در فضای منزل و هر فضای دیگری امکان برگزاری دارد، طبق روال تعیین شده پیش خواهد رفت.

مکالمه بین دو فرد

آیا این دوره‌ها به صورت فشرده نیز برگزار می‌شوند؟

این دوره‌ها برای کسانی‌که می‌خواهند به صورت دوره فشرده مکالمه زبان انگلیسی آنلاین مکالمه را یاد بگیرند، بهترین گزینه است. اکثر کسانی که می‌خواهند دوره فشرده‌ای داشته باشند وقت‌شان مانند طلا ارزش‌مند است. بنابراین، نمی‌خواهند مدت زمان زیادی را صرف دوره‌های عادی داشته باشند. شرکت در دوره‌های فشرده باعث می‌شود، زودتر به نتیجه و اهداف مدنظر خود برسند.

چه استادانی دوره مکالمه آنلاین برگزار می‌کنند؟

اساتید مجرب و با تجربه‌ای در زمینه مکالمه آنلاین زبان انگلیسی مهارت دارند. برخی از اساتید موفق ایران کلاس‌هایی با عنوان دوره‌های مکالمه برای زبان‌آموزان در نظر می‌گیرند. هر کدام از این کلاس‌ها بسته به نیاز زبان‌آموزان از سطح مبتدی تا پیشرفته به صورت آنلاین برگزار می‌شود. در ادامه به برخی از اساتیدی که در زمینه مکالمه آنلاین انگلیسی فعالیت دارند اشاره می‌کنیم.

  • استاد حامد میرنژاد: با داشتن دوره مکالمه عمومی زبان انگلیسی یکی از استادان مجرب در حوزه تدریس است. دوره‌های این استاد به صورت تدریس مکالمه به کمک کتاب امریکن انگلیش فایل صورت می‌گیرد. این استاد در سطح A1 زبان‌آموز می‌پذیرد و در طی ۳۰ جلسه خصوصی این دوره را تکمیل می‌کند.
  • استاد لیلا علیزاده: در یک جلسه خصوصی با سطح A1 مکالمه محور را از سطح پایه برای زبان‌آموز تدریس خواهد کرد. این مکالمه در سطح زبان پایه صورت می‌گیرد و به‌این‌دلیل، دوره فشرده و مناسب افرادی که اشتیاق به دوره فشرده دارند، محسوب می‌شود.
  • استاد الهام نعیما کیانی: یک جلسه خصوصی ۶۰ دقیقه‌ای با سطح B2 برای متقاضیان عزیز در نظر گرفته‌است. این دوره به صورت مکالمه و بحث آزاد همراه با ویدیو برای تقویت شنیداری برگزار می‌شود. همچنین، در این دوره کتاب Speaking IELTS actual با مکالمه‌های روزمره و کاربردی زبان انگلیسی و صفر تا صد گرامر برای شما عزیزان تدریس خواهد شد.
  • استاد زهرا امیری: با برگزاری ۱۰ جلسه فشرده خصوصی مکالمه در سطح A2 برای مکالمه بزرگسالان و نوجوانان از مجرب‌ترین استادان در برگزاری دوره آنلاین مکالمه محسوب می‌شود.

استادان اشاره شده در سایت آموزش زبان نیمکت کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین خود را برگزار می‌کنند که باعث شده است زبان‌آموزان به راحتی در این کلاس‌ها شرکت کنند.

برقراری مکالمه بین افراد برای تبادل اطلاعات

ایستگاه آخر؛ محبوبیت بسیار استادان در مورد دوره آنلاین مکالمه

همان‌طور که اشاره شد، استادان بسیاری برای برگزاری دوره آنلاین مکالمه زبان انگلیسی مشتاق هستند؛ زیرا جذب زبان‌آموز از طریق کلاس‌های آنلاین بسیار بیش‌تر از کلاس‌های حضوری است. بنابراین، بیش‌تر اساتید به برگزاری کلاس‌های آنلاین روی آورده‌اند. کمتر کسی برای مکالمه زبان انگلیسی کلاس‌های حضوری برگزار می‌کند؛ چراکه دوره مکالمه را می‌توان مانند آموزش به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار کرد.

مطالعه بیشتر: