پیشرفت روز افزون تکنولوژی و جهان دیجیتال موجب تشکیل کلاس‌های زیادی تحت عنوان کلاس‌های زبان انگلیسی آنلاین شده است. این کلاس‌ها با دارا بودن معلم زبان خوب از مزیت‌های بزرگ پیشرفت علم محسوب می‌شود. علاوه‌براین، برخی از اساتید جلسات رایگانی را برای افراد با شرایط خاص در نظر گرفتند. این استادان به نحوی می‌خواهند دانش خود را حتی با کم‌ترین هزینه یا بدون هیچ هزینه‌ای به دانشجویان مشتاق منتقل کنند. اگر بخواهیم مزیت کلاس‌هایی با داشتن معلم زبان انلاین رایگان را در نظر بگیریم، علت این‌که چرا هر روز افراد بیش‌تری به دنبال یک یک یا دو جلسه هستند را متوجه می‌شویم.

کلاس آنلاین زبان انگلیسی رایگان

در دنیای امروز افراد زیادی مشتاق یادگیری زبان به صورت آنلاین هستند، یکی از مشکلاتی که برای اکثر زبان آموزان پیش می‌آید. هزینه بالای یادگیری زبان است. برخی از اساتید بلندمرتبه آموزشگاه‌های آنلاین یک الی دو جلسه رایگان برای زبان آموزان در نظر می گیرند. این ۲ جلسه رایگان به نوعی باعث می‌شود مطالب مفیدی را در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین رایگان یاد بگیرید.

با شرکت در جلسات رایگان از چه اطلاعاتی بهره‌مند می‌شوم؟

این جلسات با عنوان یک الی دو جلسه اول رایگان در سایت نیمکت معرفی شده‌اند. شما با شرکت در جلسات رایگان می‌توانید به اطلاعات زیر دسترسی داشته باشید‌:

  • نحوه تدریس معلم: با شرکت در جلسات رایگان شما می‌توانید از نحوه تدریس معلم اطلاعات کسب کنید. اطلاع از روش تدریس معلم شما را در انتخاب استاد مناسب یاری می‌کند. به‌عبارت دیگر، اگر می‌خواهید از متدهای تدریس استادی باخبر باشید، در جلسات اول رایگان به صورت آنلاین او شرکت کنید.
  • میزان صمیمیت معلم با زبان آموزان: میزان صمیمیت معلم با شما بسیار مهم است‌. اگر استاد کلاس‌ها را خیلی حدی شروع کند و انعطاف پذیری نداشته باشد، کلاس را به یک محیط کم انرژی و خشک تبدیل می‌کند. هر استاد خبره‌ای باید در کنار جدی بودن در روش تدریس کمی مهربانی و نرم بودن به خرج دهد تا زبان آموزان با استاد خود راحت باشند‌. شرکت در جلسات اول اساتید می‌تواند میزان صمیمی بودن استاد را برای شما آشکار کند.
  • نحوه مدیریت کلاس: اگر استادی در نحوه مدیریت کلاس ماهر نباشد، کلاس به محیطی بی‌نظم توسط زبان آموز تبدیل می‌شود. برای این‌که از نحوه مدیریت استاد بر کلاس مطلع باشید در جلسات رایگان او شرکت کنید. شرکت در این جلسات به نوعی شما را از نحوه مدیریت آگاه می‌کند. مدیریت کلاس بسیار مهم است‌؛ زیرا اگر کلاس بی‌نظر باشد نه معلم توانایی تدریس دارد و نه زبان آموزان درس یاد می‌گیرند‌.
  • جو کلاس: هر کلاسی بر اساس معلم ت زبان آموزان جو خاص خودش را دارد. شاید جو کلاس به‌گونه‌ای باشد که شما نتوانید در این کلاس حضور داشته باشید‌. شرکت در جلسات اولیه رایگان باعث می‌شود از جو کلاس مطلع باشید‌. ممکن است جو کلاس برای استاد مناسب باشد؛ ولی خلق‌وخوی شما با آن سازگار نباشد‌ و نخواهید در آن کلاس حضور داشته باشید.

اگر فردی مبتدی هستید و اطلاعاتی در مورد زبان انگلیسی ندارید می‌توانید از جلسات رایگان برخی اساتید برای شناختن نحوه تدریس آن‌ها بهره‌مند شوید.

حال که دانستیم چند استاد جلسات آزمایشی رایگان برگزار می‌کنند، لازم است بدانیم که یک معلم زبان آنلاین رایگان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

چرا نقش معلم زبان آنلاین رایگان در کلاس مهم است؟

معلم و زبان آموز در باید برقراری ارتباط با یک‌دیگر موفق باشند. همچنین، زمان برگزاری کلاس‌های آنلاین در ساعاتی مناسب و مفید باشد که هر دو طرف یعنی معلم و زبان آموز هم انرژی کافی داشته باشند، هم از حوصله مناسبی برای آموزش دادن و یادگرفتن برخوردار باشند. اگر هر کدام از موارد گفته شده در آموزش ایجاد نشود، بی‌شک کلاس‌ آنلاین ثمره مثبتی برای هیچ یک از طرفین نخواهد داشت. بنابراین، مهم است در انتخاب کلاس آنلاین به ویژگی‌های معلم زبان انگلیسی آنلاین رایگان نیز توجه کنید.

برگزاری کلاس درس به صورت آنلاین

چگونه معلم مناسب را با کلاس آنلاین رایگان انتخاب کنیم؟

تا این‌جای مطلب در مورد کلاس درس‌های آنلاین صحبت کردیم که جلسات اولیه آن‌ها به صورت رایگان برگزار می‌شود. اکنون می‌خواهیم در مورد ویژگی‌های معلم زبان آنلاین رایگان توضیح دهیم. معلم‌های آنلاین حتی به صورت رایگان نیز باید یک سری ویژگی‌های خاص را داشته باشند.

سنجش معلم با اهداف مدنظر

برای انتخاب معلم آنلاین مناسب بهتر است فهرستی از مواردی که می‌خواهید در کلاس آنلاین تجربه کنید را تهیه کنید. سپس، فهرست دیگری از اساتید مجرب تهیه کرده و ویژگی‌های آن‌ها را با موارد خود بسنجید. پس‌ازآن، نقاط قوت اساتید را یادداشت کنید تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید. انتخاب آگاهانه ملاک اصلی در پیش‌رفت و موفقیت شما است.

به مدرک معلم رایگان خود توجه کنید

یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب استاد توجه داشتن به مدرک آن است. البته، مدرک به تنهایی نمی‌تواند نشان دهنده دانش او باشد. بااین‌‌حال، یکی از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت تدریس، مدرک معتبر از کشورهای شناخته شده است.

رزومه معلم را مطالعه کنید

عامل بعدی توجه به رزومه کاری و سوابق استاد است. سابقه کاری معلم بیان‌گر عملکرد ایشان در زمینه تدریس زبان آنلاین است. هرچه رزومه استاد کامل‌تر باشد، نشان‌گر جدیت بیش‌تر ایشان در زمینه برگزاری کلاس و تدریس به صورت آنلاین است. اگر چند استاد رزومه بسیار مشابهی داشتند، بهتر است استادی را انتخاب کنید که سابقه کاری بیش‌تری داشته باشد.

سایر ویژگی‌های استاد مناسب زبان

استاد کلاس زبان انگلیسی آنلاین باید آموزش‌های خوبی را در بستر وب ارائه دهد. همچنین، باید توانایی همراهی با زبان آموز را داشته باشد. ایجاد ارتباط و مدیریت کلاس یکی از ویژگی‌های دیگر او محسوب می‌شود. علاوه‌بر این، باید بتواند نکات آموزشی را در بستر غیرحضوری در کلاس انتقال دهد. پس به این نتیجه می‌رسیم که معلم زبان آنلاین رایگان نباید تفاوت زیادی با معلم زبان حضوری داشته باشد. فقط نکته مهم این است که هر یک، از قاعده‌های خاص حضوری و غیرحضوری برای آموزش پیروی کند.

علاوه‌براین، استادان دوره‌های آنلاین با حساسیت زیادی انتخاب شده‌اند و تجربه و تخصص آن‌ها شاید در مواقعی بیش‌تر از معلم‌ زبان‌های حضوری باشد.

معرفی اساتیدی که جلسات آنلاین رایگان برگزار می‌کنند

معدود اساتیدی هستند که جلسه رایگان برای زبان آموزان در نظر می‌گیرند. برخی از اساتید در جلسه اول که معمولا به اسم جلسه آزمایشی برگزار می‌شود را رایگان برگزار می‌کنند. داشتن معلم زبان انگلیسی انلاین رایگان از بهترین مزیت‌های این کلاس‌ها و استاد مربوطه به‌حساب می‌آید. در ادامه به برخی از اساتید مجرب با جلسات آزمایشی رایگان خواهیم پرداخت. استادانی همچون مونیکا صمدی، شاهین ثابت قدم و پریسا ابراهیمیان از بهترین استادان در زمینه تدریس خصوصی هستند که جلسات آزمایشی رایگان دارند. همچنین، مهدی غلامرضایی، الهام نعیما کیانی و زهرا غلامی از استادان باتجربه در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین رایگان به‌شمار می‌آیند. علاوه‌براین، استادانی همچون فاطمه میرقاسم پور، زمانه کمیزی، طراوت شعبانی، اریسا احسانی و شوقر موسی درپی زبان آموز برای تدریس مطالب مفید خود هستند.

برای پی بردن به رزومه و مدارک استادان می‌توانید از طریق لینک مربوط به صفحات رسمی این اساتید در نیمکت مراجعه کنید تا اطلاعات بیش‌تری در مورد این اساتید جمع‌آوری کنید.

معلم آنلاین در کلاس آنلاین

جمع بندی

جهان امروزی به سرعت در حال تغییر است. آموزش زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنا نیست. همواره با تغییر نحوه آموزش و برگزاری کلاس‌ها مواجه می‌شویم. این تغییرات ممکن است زندگی افرادی را متحول کند؛ یا بالعکس برای کسانی عواقب زیادی در پی داشته باشد؛ اما نکته مهم این است که بتوانیم جنبه مثبت تغییرات را به‌کار بگیریم. مقاله در مورد معلم زبان انلاین رایگان و تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین رایگان بسیار سخن گفتیم. البته، در مورد عوامل موثر در انتخاب استاد گزینه‌های مناسبی را برای شما ارائه دادیم تا بتوانید با انتخابی آگاهانه‌تر بهترین نتیجه را از کلاس‌های آنلاین بهره‌مند شوید.

مطالعه بیشتر: