[]افراد برای داشتن یک موقعیت شغلی بهتر یا کار با ابزارهایی چون گوشی و لپتاپ‌ها نیاز به دانستن این زبان دارند. حتی افرادی که موظف به‌گذراندن خدمت سربازی خود هستند، اگر دانش زبان انگلیسی داشته باشند، موقعیتشان متفاوت خواهد بود. شاید به همین دلیل است که افراد به‌دنبال سایت های آموزش زبان انگلیسی رایگان هستند. به‌این امید که بتوانند چند پله‌ای را در‌زندگی خود ترقی کنند و وضع بهتری برای خود رقم بزنند.

رایگان انگلیسی یادبگیرید! آیا چنین چیزی ممکن است؟ افراد از چه طریقی می‌توانند رایگان انگلیسی یادبگیرند؟ درکنار تمامی کلاس‌های آنلاین و حضوری باز افرادی هستند که به‌دنبال یادگیری این اصل مهم در زندگی هستند. بله اصل مهم! زبان انگلیسی زبان بین‌المللی است که در دنیای امروز دانستن آن با ندانستن آن بسیار وضع زندگی فرد را دگرگون می‌کند.

با این 7 سایت رایگان و تخت خود زبان یاد بگیری!

با گسترش اینترنت راه آموزش رایگان به‌روی تمامی افرادی که به آن دسترسی دارند، باز شد. سایت‌های زیادی وجود دارد که هریک به‌روش خود افراد را در مسیر یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کنند.

  1. British Council
  2. BBC Learning English
  3. Duolingo
  4. Memrise
  5. Easy World of English
  6. Phrasemix
  7. Italki

این سایت‌ها تنها 7 نمونه از بسیار سایت‌هایی است که افراد برای یادگیری زبان انگلیسی از آن استفاده می‌کنند. سایت‌هایی که حتی ممکن است، شما نیز نام برخی از آن‌ها را شنیده باشید.

۱- British Council؛ منبعی برای تمامی سنین در تمامی سطوح

سازمان British Council در کشور انگلستان قرار دارد. هدف آن از ایجاد این سایت ارتباط با دیگر کشورهای جهان است. این سایت آزمون‌هایی را برگزار می‌کند که هم به‌صورت حضوری و هم آنلاین می‌توان در آن شرکت کرد. آموزش زبان انگلیسی در این سایت در سطوح مختلفی چون کودک، نوجوان و بزرگسال انجام می‌شود.

نسخه اپلیکیشن این سایت نیز وجود دارد که می‌توانید بر گوشی‌های هوشمند خود نصب و استفاده کنید. روند آموزشی در این سایت به‌گونه ای است که از کار با آن خسته نمی‌شوید. چراکه با ویدیو، پادکست و حتی بازی این آموزش را درپیش می‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های این سایت آزمون‌هایی است که در پایان هردرس از شما می‌گیرد تا اشکالات خود را متوجه شوید.

۲- BBC Learning English؛ تمرکز بر یک مهارت به‌طور خاص!

بله این‌طور که به‌نظر می‌رسد این سایت تنها برمهارت شنیداری زبان‌آموز کار می‌کند، اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید این‌طور نیست. در این‌سایت مجموعه‌ای از ویدیو‌ها قرار دارد که می‌توانید با تماشا کردن آن‌ها مهارت شنیداری خود را تقویت کنید.

اما با نگارش متن آن‌ها می‌توانیدلغات جدید و گرامر‌های به‌کار رفته را یاد بگیرید و مهارت‌های دیگر شما نیز تقویت می‌شوند. این خود بهترین روش برای تقویت هرچهار مهارت اصلی زبان انگلیسی است. مهارت‌های اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ را تنها با تماشای یک ویدیو تقویت خواهید کرد.

۳- Duolingo؛ آموزشی که گذر زمان را حس نخواهید کرد!

این سایت دارای نسخه اپلیکیشنی نیز هست که استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند. درس‌های موجود دراین سایت براساس موضوعات آن‌ها جدا شده‌اند که می‌توانید انتخاب کنید. آموزش گرامر و لغات جدید از‌طریق سرگرمی به‌شما آموزش داده می‌شود. دروس در این‌سایت سطح‌بندی شده و با تکمیل هردرس شما امکان رفتن به‌درس بعد را خواهید داشت.

ابتدا برای شمادرس‌نامه‌ای مرتبط با گرامر تدریس شده برای شما قرار داده شده است. همچنین در این‌درس‌نامه اصطلاحات نیز آموزش داده می‌شود. پس‌از مطالعه درس‌نامه، شما وارد درس می‌شوید و از طریق تمرین به‌یادگیری لغات، اصطلاحات و گرامر آن درس بپردازید.

تصویری از لوگو سایت Duolingo

۴- Memrise؛ با افراد محلی زبان را بیاموزید!

این سایت نیز دارای نسخه اپلیکیشنی است که بر هردو سیستم‌عامل اندروید و آیفون قابل نصب است. دراین سایت ویدیو‌های کوتاهی که توسط مردم نیتیو تولید شده به‌شما نمایش داده می‌شود. بنابراین حافظه‌تصویری شما را برای آموزش لغات و عبارات جدید به‌شما به‌کار می‌گیرد. بنابراین، نه‌تنها به‌شما لغات و اصطلاحات جدید آموزش داده‌ می‌شود، بلکه همزمان با تلفظ و موقعیت آن نیز آشنا می‌شوید. از ویژگی‌های نسخه اپلیکیشنی این سایت امکان استفاده به‌صورت آفلاین از آن است.

تصویری از لوگو سایت Memrise

۵- Easy World of English؛ باتصاویر یادبگیرید!

این سایت دربین زبان‌آموزان به‌عنوان دیکشنری تصویری شناخته می‌شود. دراین سایت شما می‌توانید به‌یادگیری لغات و گرامر بپردازید، همچنین امکان تقویت ریدینگ و لیسنینگ نیز مهیا است. در این سایت بخش‌های مجزایی برای گرامر، لیسنینگ، ریدینگ و دیکشنری تصویری وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید انتخاب کنید که در هرجلسه مطالعاتی بر کدام مهارت زبان انگلیسی تمرکز کنید.

۶- Phrasemix؛ مانند یک نیتیو زبان را یادبگیرید!

این سایت آموزش لغات را با جملات به شما می‌آموزد و این بهترین روش برای یادگیری لغات است. این روشی است که شما قادر خواهید بود تا همانند یک نیتیو انگلیسی زبان، زبان انگلیسی را صحبت کنید. این سایت نگرانی شما را دررابطه با مهارت اسپیکینگ بر‌طرف می‌کند. دراین سایت یک لیست برای عبارات انگلیسی نیز وجود دارد که به‌طور مستقیم می‌توانید به این بخش مراجعه کنید.

۷- Italki؛ سایتی برای مکالمه‌ای راحت و روان!

اگر تنها نیاز به تقویت یک مهارت دارید و آن مهارت مهارت اسپیکینگ است، این سایت کمکی بزرگی برای شما است. شما می‌توانید در این سایت یک پارتنر مکالمه نیتیو برای خود انتخاب کنید. دراین سایت می‌توانید بهترین معلم زبان انگلیسی برای مکالمه که فردی نیتیو است را بیابید. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که معلم شما مدرک تدریس داشته باشد یا خیر.

بنابراین، معلم خصوصی خود را به‌قیمتی مناسب می‌توانید از میان افراد بومی انگلیسی زبان بیابید. امکان دیگری که دراین سایت وجود دارد که تاحدودی می‌تواند موثر باشد. برای مثال شما می‌توانید به‌صورت رایگان فردی که قصد یادگیری زبان فارسی را دارد، گفت‌وگو کنید.

تصویری از لوگو سایت Italki

با تفکر یادگیری اصولی و صفر تا صد به‌سراغ سایت‌های رایگان نروید!

ممکن است تعریف این سایت‌ها را از بسیاری از افرادی که خود دانش خوبی از زبان دارند، شنیده باشید. اما آیا آن‌ها نیز خود به‌همین شیوه زبان را فرا گرفته‌اند؟ مسلما خیر. یادگیری کامل در این سایت‌ها میسر نیست؛ چراکه معمولا تا سطحی خاص رایگان هستند. بنابراین، پس‌از رسیدن به آن سطح شما نیاز دارید تا مبلغی را پرداخت کنید تا امکان ادامه استفاده از سایت را داشته باشید.

اگر قصد شما آن است که هزینه کمی را صرف یادگیری کنید. همچنین به‌شیوه‌ای درست آن را بیاموزید، بهتر است از دوره‌های مجازی چون دوره‌های نیمکت استفاده کنید. چراکه شما می‌توانید در مدرسه زبان مجازی نیمکت به‌شیوه رایگان درکلاس تا 7 مدرس شرکت کنید. سپس آن مدرسی که تمایل داشتید را به‌عنوان مدرس خود برگزینید. برخلاف دیگر کلاس‌های زبان این شما هستید که مدرس خود را انتخاب می‌کنید. این همان ویژگی است که دوره‌های نیمکت را به بهترین کلاس زبان آنلاین تبدیل کرده است.

سایت‌های رایگان آموزش زبان، درنقطه‌ای دست شما را رها خواهند کرد!

در اغلب سایت‌هایی که به‌گفته خودشان رایگان به‌شما زبان انگلیسی را می‌آموزند، نهایتا در جایی دیگر رایگان نخواهند بود. زمانی که فرد باشیوه تدریس آن‌ها خو گرفت و نتیجه آن را در خود دید، به‌ناچار هزینه خواسته شده را پرداخت می‌کند. بنابراین، گرچه درابتدا رایگان بود ولی پس از مدتی دیگر رایگان نخواهد بود.

پس به‌جای اعتماد به‌این سایت‌ها که از اعتماد شما سوء استفاده می‌کنند، بهتر است از همان ابتدا به‌سراغ دوره‌ها بروید. برای مثال ثبت‌نام در دوره‌های مجازی که از همان روش مشاهده نحوه تدریس مدرسان به‌شیوه رایگان استفاده می‌کنند. اما برخلاف سایت های آموزش زبان انگلیسی رایگان در نیمه راه شما را راها نمی‌کنند و تا آخر مسیر به‌شما و انتخابتان ارج می‌نهند.

مطالعه بیشتر: