چه‌روش‌هایی برای آموزش زبان انگلیسی آنلاین صوتی به‌خود وجود دارد؟ هدف از گذراندن دوره‌های صوتی که زبان انگلیسی را به‌زبان‌آموزان آموزش می‌دهند چیست؟ در طی تدریس زبان انگلیسی آنلاین صوتی چه مهارت‌هایی تدریس می‌شود؟ اگر می‌خواهید پاسخ تمام این سوالات، همچنین سوالات دیگری که درذهن دارید را بیابید، درادامه این مقاله همراه ما باشید.

آموزش صوتی زبان انگلیسی مگر نتیجه‌ای هم دارد؟ این سوالی است که اغلب افراد زمانی که چنین چیزی را می‌شنوند، سوال می‌کنند. درپاسخ بهتر است بگوییم که هردوره‌ای که برگزار می‌شود برای تمامی افراد مناسب و نتیجه‌ بخش نیست. چراکه نیاز‌ها و سطح توانایی افراد با دیگر افراد قابل قیاس نیست. اگر دلیل استفاده از این دوره‌ها را کنار بگذاریم، سوال دیگر درباره ابزاری است که می‌توان به‌این آموزش رسید.

با آموزش صوتی زبان انگلیسی در دنیای صداها غرق شوید!

افراد زیادی هستند که باوجود دانش خوب در گرامر و واژگان مشکلات زیادی در هنگام مکالمه به زبان انگلیسی دارند. اما این تنها مشکل این افراد نیست و در درک آن‌چه می‌شنوند نیز دچار مشکل هستند. به‌عبارتی دو مهارت از چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی در آنان ضعیف است و نیاز به‌تقویت دارد.

دومهارتی که در این دسته از افراد باید تقویت شود، مهارت‌ها مکالمه و شنیداری است. حال پرسش آن است که چطور باید این دو مهارت را در خود تقویت کنند؟

  • گوش دادن به‌پادکست‌های آنلاین، کتاب‌های صوتی و اخبار جهان
  • دوره‌های آنلاین مکالمه زبان انگلیسی

تمامی این موارد ازجمله ابزار‌هایی است که می‌توان به‌سرعت و به‌راحتی این دو مهارت را در خود تقویت کنید.

صداهایی که با هریک زندگی جدیدی را تجربه خواهید کرد!

در دنیای پر سروصدایی که برای خودمان درست کردیم، همچنان شنیدن موسیقی، رادیو و پادکست برای‌مان آرامش بخش است. طرفداران پادکست این‌طور می‌گویند که گویی با شنیدن داستان زندگی فرد دیگر، تجربه آن را در زندگی خود به‌کار می‌برند. حال اگر این پادکست‌ها به زبان دیگر باشد علاوه‌بر درتجربه زندگی، زبان انگلیسی‌تان نیز پیشرفت می‌کند. چراکه بانحوه صحبت کردن افراد نیتیو انگلیسی زبان خو می‌گیرید و دیگر در درک و مکالمه مشکل نخواهید داشت.

  • This American Life
  • Global News
  • Scientific American
  • Here’s the Thing

تمامی این‌ها از جمله پادکست‌هایی است که مورد علاقه سیر کسیری از افراد علاقه‌مند به پادکست قرار گرفته است. بسیاری از افراد از پادکست‌ها به‌غیراز جنبه تفریحی آن برای تقویت لیسنینگ و اسپیکینگ انگلیسی بهره می‌برند. استفاده از این روش مثالی از آموزش زبان انگلیسی آنلاین صوتی رایگان است.

فردی درحال گوش دادن به پادکست

This American Life؛ داستان‌هایی از جنس مردم!

در این سایت شما می‌توانید به روایت‌هایی که گوش دهید که از دل مردم بیرون می‌آید و ساخته ذهن نویسنده نیست. برای گوش دادن به پادکست‌های این سایت می‌توانید از Apple Podcasts در آیفون و Google Podcast در دیگر سیستم عامل‌ها گوش دهید.

روایاتی حقیقی که از زبان افراد تجربه‌گر بیان می‌شود، ارزش یادگیری را دوچندان می‌کند. چراکه با انواع لحن‌ها و همچنین انواع جمله‌سازی‌ها آشنا می‌شوید. به‌دلیل واقعی بودن این روایات شما داستان‌هایی را در موقعیت‌های مختلف که در زندگی حقیقی با آن مواجه می‌شوید را می‌شنوید. مسلما گوش دادن به‌چنین روایت‌هایی دایره لغاتی و اصطلاحاتی را با شما به‌اشتراک می‌گذارد که در مکالمات بسیار کارآمد هستند.

This American Life

Global News؛ همراه با یادگیری زبان درباره جهان بدانید!

تمامی افراد نام بزرگ‌ترین خبرگزاری جهان را می‌شناسند. BBC خبرگزاری که اخبار جهان را به‌گوش همگان می‌رساند. بهترین راه برای گسترش دایره واژگان گوش دادن به‌اخبار است. آن هم اخباری که درباره جهان گزارش می‌کند و اصطلاحات و لغات مختلفی را به‌کار می‌برد. با گوش دادن به پادکست‌های گلوبال نیوز که توسط همین سرویس اطلاعاتی آماده می‌شود، زبان خود را تقویت کنید.

Scientific American؛ همراه با دیگر علوم انگلیسی را بیشش‌تر بیاموزید!

سلیقه افراد متنوع است و همه افراد به داستان یا اخبار علاقه‌ای ندارند. ازاین‌رو، نوع دیگری از پادکست‌ها برای آن دسته از افراد که به مجله‌های علمی علاقه دارند، تولید و پخش می‌شوند. نویسندگان این مجله برای مخاطبان علاقه مند خود دست به‌تولید پادکست‌هایی مرتبط با مجلات خود زده‌اند. Scientific American پادکست‌هایی مختص آن دسته از افرادی که به مستند و علوم مختلف توجه بسیاری دارند، تولید می‌کند.

Here’s the Thing؛ گفت‌وگو‌هایی متنوع اما جذاب!

جذابیتی که پادکست‌های Here’s the Thing دارد، مخاطبان زیادی را به‌خود جلب کرده است. مصاحبه‌هایی را در پادکست‌های این پلتفرم می‌شنوید که حول حوزه‌های مختلف علمی انجام می‌شود. سیر داستانی این پادکست‌ها بر تجربه کاری افراد می‌چرخد. این‌که هرفرد درهر زمینه‌ای چه مسئولیتی را در هنگام کار در آن زمینه علمی برعهده دارد. گوش‌دادن به‌چنین پادکست‌هایی که تنوع موضوعی دارند برای زبان آموزان انگلیسی بسیار مفید واقع شده است.

تصویری مرتبط با سایت و پلتفرم Here’s the Thing

دوره‌های آموزش زبان انگلیسی با محوریت دو مهارت خاص!

زمانی‌که زبان‌اموز مدتی را صرف یادگیری زبان انگلیسی می‌کند، ضعفی خاص را در خود احساس می‌کند. ضعفی که شاید هدف اصلی او از رفتن به‌کلاس آموزش زبان انگلیسی بوده اما برطرف نشده است. البته برآموزشگاه‌های زبان نیز نمی‌توان ایراد گرفت. چراکه در زمان کوتاه باید حجم زیادی از اطلاعات را به‌زبان‌آموز آموزش دهند. ضعفی که فرد درخود احساس می‌کند، عدم توانایی در مکالمه یا درک مفهوم چیزی است که می‌شنود.

البته جای هیچ نگرانی نیست چراکه دوره‌های حضوری و مجازی برای رفع ضعف در این دو وجود دارد. همچنان که در نیمکت دوره‌های تدریس مکالمه زبان انگلیسی وجود دارد. درچنین دوره‌هایی است که فرد ضعفی که در دومهارت لیسنینگ و اسپیکینگ دارد را می‌تواند برطرف کند. دراین دوره‌ها بحث‌هایی حول موضوعات خاص یا بحث‌های آزاد میان مدرس و زبان‌آموزان برگزار می‌شود. بحث‌هایی که مهارت‌های فرد را تقویت و اوقات خوشی را برای او رقم می‌زند.

دو مهارت مهم انگلیسی که تقویت آن بسیار لذت‌بخش است!

آموزش زبان انگلیسی برپایه چهار مهارت اصلی تشکیل شده است. افرادی که تصمیم به‌شرکت در این‌دوره‌ها را می‌گیرند، تنها به‌قصد توانایی مکالمه به‌سمت آن می‌روند. حال‌آن‌که، اکثر افراد درپایان این دوره‌ها دل‌خوشی از توانایی خود در دو زمینه لیسنینگ و اسپیکینگ ندارند. چراکه باید تمام آنچه یک فرد در یک زبان نیاز به‌دانستن آن دارند را در زمانی کوتاه بیاموزند.

ازاین‌جهت است که زمانی برای مانور دادن برآنچه یادگرفته‌اند ندارند. حال باید راه دیگری را برای تمرین آن‌چه آموخته‌اند را بیابند. راه‌ تقویت این دو مهارت بسیار آسان و فرح‌بخش است. این افراد ازطریق گوش دادن به‌پادکست‌هایی درزمینه موردعلاقه خود و شرکت در دوره‌های خاص می‌توانند این ضعف را جبران کنند. منظور از دوره‌های خاص دوره‌های آموزش زبان انگلیسی آنلاین صوتی است .

مطالعه بیشتر: