تصور کنید بعد از بارها رها کردن و سپس از سر گرفتن یادگیری زبان، حالا عزم راسخ دارید که به خوبی زبان انگلیسی را یاد بگیرید. انتخاب‌های زیادی پیش روی شماست، اما یکی از اساسی‌ترین تصمیماتی که باید بگیرید، انتخاب بین کلاس زبان انگلیسی آنلاین و حضوری است. آیا باید به روش سنتی عمل کرد یا امکانات و فرصت‌هایی که تکنولوژی به ما هدیه داده است را پذیرفت؟ اگر می‌خواهید همه چیز را درباره کلاس زبان انگلیسی آنلاین و تقاوت‌های آن با کلاس زبان حضوری را بدانید، با این مقاله همراه باشید.

7 مزیت منحصر به فرد کلاس زبان انگلیسی آنلاین در مقابل کلاس حضوری

در دوران همه گیری کرونا، شرکت در کلاس‌های آنلاین بسیار رواج پیدا کرد. حالا که شرایط به وضعیت نرمال برگشته است، این سوال می‌آید که چرا باید در کلاس آنلاین زبان شرکت کرد؟ آموزش آنلاین انگلیسی، مزایای فوق العاده ای دارد که به شما در مسیر یادگیری بسیار کمک می‌کند. در ادامه برخی از فواید را شرح می‌دهیم تا خودتان ببینید که از تدریس زبان انگلیسی آنلاین چه سودی می برید.

مزیت 1؛ شما می‌توانید دروس خود را در هر زمانی و در هر جایی بیاموزید

در دنیای امروزی مشغله همه افراد بسیار زیاد است. ما باید هر روز سخت تلاش کنیم و وقت زیادی را اختصاص دهیم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم. شاید در این شرایط سخت باشد که چند روز در هفته را صرف رفت و آمد به کلاس حضوری زبان بکنیم. زمانی که انگلیسی را به صورت آنلاین می‌آموزید، شما هستید که راجع به شرایط تعیین تکلیف می‌کنید. در واقع می‌توانید هر زمانی در هفته که وقت خالی دارید، برای شرکت در کلاس انتخاب کنید. همچنین تنها چیزی که نیاز دارید یک لپ تاپ یا گوشی متصل به اینترنت است و هر جایی که باشید، به راحتی امکان یادگیری را دارید.

با کلاس زبان آنلاین انگلیسی امکان یادگیری را در زمان و مکانی که دلخواه‌تان است، دارید.

مزیت 2؛ امکان صرفه جویی استثنایی در زمان را دارید

آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین، استرس کمتری به شما وارد می‌کند. با این روش دیگر نگران این نیستید که وقت کمی برای انجام سایر برنامه‌های روزانه خود دارید. شما می‌توانید زمان زیادی را ذخیره کنید؛ چراکه وقتی برای آمادگی کلاس و رفت و آمد آن صرف نمی‌کنید. اصلا لازم نیست در ترافیک بمانید یا در وسایل حمل و نقل عمومی شلوغ سختی بکشید. به راحتی در طول روز به کارهایتان برسید و 15 دقیقه قبل از شروع کلاس وسایل را آماده کنید.

مزیت 3؛ فرصت لذت بردن از تدریس شخصی سازی شده را دارید

کلاس های حضوری بیشتر معلم محور هستند. معلم تدریس می‌کند و حرف می‌زند و شما تقریبا هیچ چیز یاد نمی گیرید؛ مگر این‌که به صورت فعال گوش دهید. در آموزش زبان آنلاین انگلیسی، معلم تلاش می‌کند که شما را نیز درگیر کلاس کند و مطمئن می‌شود که تدریس زبان آنلاین برای شما مفید است. در واقع تدریس آنلاین زبان بسیار فعال است و حتی اگر گاهی حواستان پرت شود، سریع به جریان یادگیری باز می‌گردید. این احتمالا یکی از بهترین تجربه‌هایی است که از آموزش انگلیسی آنلاین بدست می‌آورید.

مزیت 4؛ همیشه بازخورد فوری و اصلاح به موقع اشتباهات یادگیری وجود دارد

فرض کنید در یک کلاس زبان با 2 دانش آموز هستید. چقدر توجه و بازخورد از استاد خود دریافت می‌کنید؟ تقسیم شدن توجه و نگرفتن بازخورد، یکی از معایب کلاس حضوری است. در تدریس آنلاین انگلیسی، معلم توجه زیادی را صرف شما می‌کند و مدام راجع به مهارت‌هایتان بازخورد می‌دهد. همچنین اشتباهات شما در تلفظ، گرامر و لغات را درجا اصلاح می‌کند.

مزیت 5؛ زبان انگلیسی را مطابق با شرایط و ترجیحات خود یاد می‌گیرید

25 دقیقه یا 50 دقیقه؟ هر روز یا 5 بار در هفته؟ کلاس خصوصی یا گروهی؟ در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی تصمیم گیرنده شما هستید. آموزش زبان آنلاین، انعطاف پذیری بیشتری دارد و همین انعطاف پذیری، به شما گزینه‌های بیشتری برای انتخاب می‌دهد. علاوه‌بر این، یادگیری آنلاین انگلیسی اجازه می‌دهد برنامه‌ای را انتخاب کنید که مناسب روتین روزانه و نیازهای شماست.

مزیت 6؛ به تمام هزینه‌ای که می‌توانید ذخیره کنید، فکر کنید

کلاس‌های حضوری گران هستند چون باید هزینه چیزهای دیگری مثل مکان کلاس، هزینه برق و…. را بپردازند. کلاس‌ آنلاین این محدودیت را ندارد و در نتیجه، شهریه آن کمتر است. همچنین دیگر لازم نیست هزینه‌های هنگفتی را صرف رفت و آمد کنید. با شرکت در کلاس آنلاین آموزش زبان انگلیسی، ماهانه مقدار زیادی در هزینه صرفه‌جویی می کنید.

با انتخاب کلاس آنلاین، به میزان زیادی در هزینه صرفه‌جویی می‌کنید.

مزیت 7؛ کلاس آنلاین، دسترسی خوبی به منابع مختلف یادگیری می‌دهد

در تدریس آنلاین زبان انگلیسی، منابع مختلفی برای رفع نیازهای یادگیری همه افراد ارائه می‌شود. بسته به نیاز خود، می‌توانید در کلاسی شرکت کنید که مکالمه، لغت یا گرامر شما را تقویت می‌کند. همچنین برای سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش‌های مختلفی وجود دارد. کلاس انگلیسی آنلاین، طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها را به شما می‌دهد که هرگز در آموزش حضوری آن را بدست نمی‌آورید.

ویژگی‌های یک کلاس زبان انگلیسی آنلاین خوب

اولین چیزی که در انتخاب یک کلاس آنلاین زبان انگلیسی مهم است، پلتفرمی است که کلاس در آن برگزار می‌شود. بهتر است که کلاسی را انتخاب کنید که در پلتفرم‌ بروز و با دسترسی آسان برگزار شود. آموزش‌هایی که در ساعت‌ها و روزهای متفاوتی ارائه می شوند نیز دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد. علاوه‌بر این، کلاس خوب، کلاسی است که در آن تمام مهارت های زبان انگلیسی شما در کنار هم تقویت می‌شود.

انتخاب معلم نیز عامل مهمی است که باید در آن نهایت دقت را داشته باشید. استادی را انتخاب کنید که کلاسی فعال داشته باشد. فرقی نمی‌کند که کلاس خصوصی شرکت می‌کنید یا گروهی؛ در هر صورت باید یادگیری به صورت دو طرفه و تعاملی باشد. همچنین استادی که در کلاس خود از آموزش چند رسانه‌ای استفاده می‌کند، تجربه یادگیری زبان انگلیسی آنلاین لذت بخش‌تری را برای شما رقم می‌زند.

کلاس زبان انگلیسی آنلاین سطح مبتدی؛ افزایش زمان تمرین و یادگیری

به عنوان کسی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده است، باید انرژی و وقت بیشتری را صرف این پروسه کنید. کلاس آنلاین به شما این اجازه را می‌دهد که زمان ذخیره شده را بر روی تمرین و یادگیری بیشتر صرف کنید. همچنین برای فرد مبتدی، یک معلم در دسترس یا گروه رفع اشکال آنلاین، بهترین کمکی است که می‌تواند در این مسیر داشته باشد. یادگیری آنلاین زبان انگلیسی، منابع چندگانه و گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که انواع مختلفی از مهارت‌ها را تقویت می‌کند.

کلاس زبان انگلیسی آنلاین سطح متوسط؛ اختصاصی کردن آموزش

زمانی که به سطح متوسط می‌رسید، تقریبا هر چیزی را تا مقداری یاد گرفته‌اید. در این مرحله نقاط ضعف خود را شناخته‌اید و به دنبال برطرف کردن آن‌ها هستید. آموزش آنلاین زبان انگلیسی مثل سایت نیمکت، کلاس‌هایی را به صورت اختصاصی ارائه می‌دهد که دقیقا نقطه ضعف شما را هدف قرار می‌دهد. با تقویت نقاط قوت و حل کردن مشکلاتتان در زبان انگلیسی، می‌توانید به پیشرفتی فراتر از حد تصورتان برسید.

کلاس زبان انگلیسی آنلاین سطح پیشرفته؛ دنبال کردن اهداف خاص

در سطح پیشرفته، شما دیگر زبان انگلیسی را به خوبی یاد گرفتید و حالا دنبال هدف مشخص‌تری هستید. ممکن است این هدف مهاجرت، گسترش بیزینس، مصاحبه کاری یا حتی آزمون‌های بین المللی باشد. شاید شما به آموختن لهجه نیتیو، استاد آیلتس یا یاد گرفتن مقاله نویسی نیاز دارید. در هر صورت آموزش زبان انگلیسی آنلاین کلاس‌ها و اساتید مختلفی را معرفی می‌کند که می‌تواند شما را به هدف خود برساند.

کلاس زبان انگلیسی آنلاین کودکان؛ افزایش تمرکز و کاهش حواس پرتی

کودکان بازیگوش و گاهی حواس پرت هستند. تلاش برای نشاندن آن‌ها پای درس و گوش دادن به معلم، بسیار سخت و طاقت فرساست. در کلاس حضوری تعامل کمتر است و ممکن است حواس کودک به راحتی پرت شود. تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان به صورت آنلاین، شرایطی را فراهم می‌کند که در آن معلم کنترل کامل بر کلاس دارد. هر زمان که کودک شما غرق تخیل می‌شود، با سوال یا مورد خطاب گرفتن توسط استاد دوباره به جریان یادگیری باز می‌گردد. علاوه‌بر این، کنترل شرایط محیط نیز دست شماست و می‌توانید عواملی را که منجر به حواس پرتی می‌شود، به حداقل برسانید.

سخن پایانی یک معرفی و مقایسه همه جانبه

تکنولوژی فرصت‌های زیادی را در اختیار ما قرار داده است و اگر باهوش باشیم، از این فرصت‌ها استفاده می‌کنیم. کلاس زبان انگلیسی آنلاین به ما کمک می‌کند در هزینه و وقت صرفه‌جویی کنیم. همچنین در هر زمان و هر مکانی که هستیم می‌توانیم در کلاس شرکت کنیم. فرقی نمی‌کند سطح مبتدی، متوسط یا پیشرفته باشید و تفاوتی ندارد هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی چیست. کلاس آنلاین انگلیسی صد در صد نیازهای شما را رفع می‌کند.

مطالعه بیشتر: