با پیشرفت دنیا زبان انگلیسی به یک زبان کلیدی برای تجارت و ارتباط تبدیل شد. برخی افراد از کودکی و نوجوانی پا در عرصه یادگیری زبان می‌گذارند؛ اما برخی از دوران بزرگسالی و حتی کهولت سن به فکر یادگیری زبان هستند. یادگیری زبان در بزرگسالی می‌تواند دلهره‌آور باشد، زیرا حوصله و صبر نوجوانی را در این سن نمی‌توان پیدا کرد.  بااین‌حال نباید نگران یادگیری زبان در بزر‌گ‌سالی باشید. همین‌که شروع به یادگیری زبان کرده‌اید به معنای این است که می‌توانید این زبان را نیز با روش‌های متعدد یاد بگیرید. یادگیری زبان در این سن روش و متدهای خاص خود را دارد. پس، اگر می‌خواهید کلاس آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان را تجربه کنید، با ما همراه باشید.

چرا کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود؟

بزر‌گ‌سالان به دلیل مشغله کاری یا فکری بالا توان حضور و شرکت در کلاس‌های حضوری رل ندارند. به‌همین‌دلیل، یادگیری زبان به صورت آنلاین بهترین گزینه برای آنان به‌حساب می‌آید. در کلاس‌های آنلاین زبان همان دروس کلاس‌حضوری به زبان‌آموزان یاد داده می‌شود. حتی در برخی کلاس‌های فوق برنامه می‌توان متدهای بهتری از متد‌های کلاس حضوری به‌کال برد.

برخی از زبان آموزان از طریق کلاس آنلاین درس را بهتر یاد می‌گیرند. این زبان آموزان معتقد هستند یادگیری زبان به صورت آنلاین برای آن‌ها ثمرات خوبی را به‌همراه داشته است. بزرگ‌سالان می‌توانند با توجه به مشغله کاری و وقت‌های آزاد خود در کلاس‌ها شرکت کنند. این موضوع باعث شده‌است استقبال زبان‌آموزان بزرگ‌سال از کلاس‌های آنلاین روزبه‌روز افزایش یابد.

زبان چقدر اهمیت دارد که حتی در بزرگسالی نیز باید آن را یاد بگیریم؟

انگلیسی زبان تجارت و ارتباط است‌. هرکس که به دنبال شغل موفق در هر زمینه کاری است، ضرورت دارد که بر درک و صحبت کردن زبان انگلیسی مسلط باشد.

علاوه‌براین، کسانی‌که می‌خواهند در کشورهای معتبر با کیفیت بالا تحصیلات کسب کنند باید بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان برای قبولی دانشجو تسلط بالا در زبان انگلیسی را اولین مرحله ورود به دانشگاه می‌دانند. بنابراین، یادگیری زبان در بزرگسالی هم به دلایلی شخصی و هم به دلایل موفقیت فرد در زندگی مهم است.

بزرگ‌سالان در حال یادگیری زبان به‌صورت گروهی

رو‌ش‌های یادگیری زبان در بزرگسالی

تمرین منظم یک روش درست برای یادگیری زبان است. هر روز واژگان و عبارت‌های جدید را ياد بگيريد تا مهارت‌های زبانی خود را افزایش دهید. برای این‌که یادگیری زبان را برای خود لذت‌بخش کنید، از ابزارهای تعاملی استفاده کنید. ابزارهای تعاملی به‌شما کمک می‌کنند انگلیسی خود را در محور دنیای واقعی زبان تمرین کنید‌. اپلیکیشن‌ و وب‌سایت‌های یادگیری، زبان انگلیسی شما را به چالش می‌کشند.

درنهایت، شرکت در کلاس آنلاین زبان انگلیسی بسیار مهم است. بهره‌گیری از استادان مجرب این حوزه برای پیش‌رفت شما نتیجه خوبی رقم خواهد زد. علاوه بر این، کلاس‌های آنلاین به شما کمک می‌کنند تا یک برنامه شخصی برای پیشرفت مهارت‌های زبانی خود ایجاد کنید.

انواع کلاس آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

برای بزرگسالان انواع مختلفی از دوره‌های آنلاین انگلیسی در نظر گرفته شده که می‌توانید با‌توجه به مهارت‌های زبانی خود در این کلاس‌ها شرکت کنید. افرادی که شروع به یادگیری انگلیسی کردند، ولی در اواسط آن را رها کرده‌اند به نسبت کسانی‌که می‌خواهند انگلیسی را از ابتدا یاد بگیرند، جایگاه متفاوتی دارند. برخی از کلاس‌ها به‌ صورت منظم با شرکت در کلاس‌های خارج از کشور صورت می‌گیرد. در صورت استفاده از این کلاس شما هر روز از زبان انگلیسی استفاده می‌کنید.

کلاس‌های یادگیری متمرکز شما را در بهبود دادن مهارت‌ها در زبان کمک می‌کند. با شرکت در این کلاس‌ها تمرین‌ها، سخنرانی‌های و صحبت با زبان مادری برای شما رقم خواهد خورد.

کودکان زبان انگلیسی را نسبت به بزرگ‌سالان راحت‌تر و یاد می‌گیرند؛ اما بزرگ‌سالان باید با روش منظم این زبان را تمرین کنند. بنابراین، بزرگ‌سالان برای موفقیت در انگلیسی باید بیش‌تر از کودکان تلاش کنند.

برای موفقیت در زبان انگلیسی، بزرگ‌سالان باید حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه را در ماه یاد بگیرند. البته، این تعداد بسته به سطح تسلط فرد می‌تواند متفاوت باشد. علاوه‌براین، زبان آموزان بزرگ‌سال باید در قواعد و موارد لغات خاص در زبان مهارت داشته باشند تا بتوانند در جای درست از عبارات درست استفاده کنند.

انگلیسی از رایج‌ترین زبان‌های جهان است. به‌همین‌دلیل یادگیری آن در هر سنی مهم است. بهترین زمان برای شروع یادگیری زبان زمانی است که شما آماده باشید. این جمله به این معنی است که نباید برای بهبود مهارت‌های زبانی منتظر بمانید تا به یک بازه سنی برسید. هر زمان که فرصت دارید، انگلیسی یاد بگیرید؛ حتی در محل کار یا هنگام تماشای فیلم.

آمادگی برای شروع یادگیری زبان

برای آمادگی شروع یادگیری زبان باید مطمئن شوید که وقت کافی دارید. دوره‌های آنلاین یادگیری زبان انگلیسی برای برخی از افراد ساده و برای برخی از افراد سخت خواهد بود. اگر زمان کافی برای یادگیری ندارید، این دوره برای شما به دلیل صرفه‌جویی در زمان آسان‌تر خواهد شد.

آماده شدن برای یادگیری مطالب جدید مرحله دوم شروع یادگیری است. دوره‌های آنلاین چالش برانگیز است.همچنین، مهم است که برای یادگیری لغات و گرامرهای جدید تلاش بسیاری کنید.

مرحله سوم این است که مطمئن شوید با صحبت کردن در یک گروه راحت هستید. دوره‌های آنلاین انگلیسی اغلب شامل صحبت کردن در گروه هستند. اگر توانایی صحبت در یک گروه را ندارید، این دوره‌ها برای شما کار را راحت‌تر می‌کند. در واقع در این دوره استرس و اضطرابی که در حضور جمع به صورت فیزیکی تجربه می‌کنید، نخواهید داشت. البته اگر تصمیم جدی برای یادگیری زبان دارید، باید به طور منظم صحبت کردن را تمرین کنید.

کمک گیری از استاد برای یادگیری زبان

برخی از اساتید مجرب کشورمان، ایران، کلاس آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان در نظر گرفته اند. این استادان به خوبی با مهارت‌ها و تجربیات مناسب در زمینه یادگیری زبان به بزرگ‌سالان آشنا هستند. بنابراین، شما می‌توانید برای یادگیری زبان در دوران بزرگسالی سراغ این اساتید مجرب بروید. استادان باید روش‌های خاصی را برای یادگیری بزرگسالان به کار بگیرند. مشخص است که روش‌هایی که در کلاس‌های کودکان و نوجوانان به کار گرفته می‌شود برای کلاس‌های بزرگسالان مفید واقع نخواهد شد.

اولین نکته این است که استادی انتخاب کنید که با روش‌های یادگیری بزرگسالان آشنا باشد و بتواند بزرگسالان را به نحو احسن در یادگیری زبان راهنمایی کند. چنین کلاس‌هایی بیش‌تر مواقع به صورت آنلاین برگزار می‌شود؛ چراکه بزرگسالان روش خاصی برای یادگیری دارند و نمی‌توانند مانند کودکان و نوجوانان وقت‌های اضافه‌ برای کلاس زبان حضوری داشته باشند.

در این کلاس‌های آنلاین بیش‌تر مطالب آموزش داده می‌شود و برای کار در منزل عبارات خیلی کمی استفاده می‌شود. این کار موجب می‌شود که بزرگ‌سالان در همان کلاس‌ها تمام مطالب را یاد بگیرند و نیازی به مرور دوباره نداشته باشند. البته، مرور کردن یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان است؛ اما برای بزرگ‌سالان که زمان اضافی ندارند باید در همان کلاس تمام مطالب را به خوبی یاد بگیرند.

زبان آمار در حال یادگیری زبان از منزل

معرفی برخی اساتید مجرب در زمینه کلاس‌های آنلاین بزرگسالان

یادگیری زبان انگلیسی در همان کلاس نیازمند استفاده از اساتید مجرب است. استادی که نتواند تمام مطالب را به صورت کامل در کلاس آموزش دهد نمی‌تواند کلاس را برای زبان آموزان بزرگسال اداره کند.

به این منظور، در ادامه برخی از اساتید مجرب کشورمان را برای شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در این کلاس‌ها به طور مناسب زبان را یاد بگیرید. استادان مجربی همچون شوقر موسی، علی ساکی و مریم غلامی از بهترین اساتید در زمینه یادگیری زبان عمومی و تجارت برای بزرگسالان محسوب می‌شوند.

همچنین، استادان گلنوش صفاپور، نیلوفر تاجی، جعفر دائمی و سهراب خوش‌تراش یکی از بهترین استادان در زمینه یادگیری زبان انگلیسی و آموزش به بزرگ‌سالان هستند. علاوه‌براین، استادان سیامک مولوی، مهدی غلامرضایی و مریم بهرمان استادان دیگری از مجموعه سایت نیمکت هستند که می‌توانند به شما در یادگیری انگلیسی در دوران بزرگسالی کمک زیادی کنند .

استادان ذکر شده جلسات آزمایشی رایگان دارند. یعنی این‌که شما می‌توانید با حضور در یک جلسه رایگان در مورد روش‌ها و متدهای این استاد اطلاعات کسب کنید. درادامه، در صورت لزوم این استاد را برای کلاس‌های خود انتخاب کنید. هریک از این کلاس‌ها در بازه زمانی متفاوتی برگزار می‌شود. بنابراین، شما می‌توانید با استفاده با‌توجه به وقت‌های اضافه خود در این کلاس‌ها شرکت کنید.

فرد بزرگ‌سال در حال یادگیری زبان در منزل

ایستگاه آخر؛ یادگیری زبان راحت‌تر از تصور شما

یادگیری زبان انگلیسی در دوران بزرگسالی با این‌که سخت به نظر می‌رسد، اما شدنی است. کسی که شروع به یادگیری زبان انگلیسی کند، در هر سنی چه در بزرگسالی، چه در کودکی و نوجوانی موفق است.

اولین مرحله یادگیری داشتن علاقه و حوصله برای خواندن زبان است. با این‌که می‌توان این زبان را به صورت خودآموز نیز یاد گرفت؛ اما در دوران بزرگسالی به دلیل این‌که حوصله نوجوانی را ندارید، بهترین روش این است که از یک استاد مجرب در این زمینه کمک بگیرید. شرکت در کلاس‌ آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید در دوران بزرگسالی زبان انگلیسی را به بهترین نحو ممکن یاد بگیرید.

مطالعه بیشتر: