یکی از دغدغه های والدین امروزی که کاملا درست و به حق هم هست، فرستادن فرزندانشان به کلاس های آموزش زبان است. نحوه تدریس زبان انگلیسی به کودکان مسئله‌ای که برای والدین کودکان و مدرسان این مقطع بسیار اهمیت پیدا کرده است. اهمیت یافتن تدریس زبان انگلیسی به کودکان! به‌این‌دلیل که این گروه سنی گاه به خواست والدین به سمت یادگیری زبان انگلیسی سوق داده می‌شوند. اما گروه‌های سنی بزرگ‌تر خود تصمیم به ثبت‌نام در این کلاس‌ها می‌گیرند. آن‌ها برای ارتقا دانش و مهارت خود اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند. ازاین‌رو، آن‌چه والدین کودکان از معلم توقع دارند، آن است که روش های تدریس زبان انگلیسی به کودکان را بشناسد.

نحوه تدریس زبان انگلیسی به کودکان باید به نحوی باشد که آن‌ها را مشتاق رفتن به کلاس زبان کند. تنها در این صورت است که یادگیری در آن‌ها به بالاترین درجه می‌رسد. ازاین‌رو، مدرسان باید روشی برای تدریس زبان انگلیسی خود به کودکان طراحی کنند و آن را به‌کار بگیرند. درنتیجه، کلاسی پویا خواهند داشت و کلاس برای کودکان کسالت‌بار و خسته کننده و یکنواخت نباشد.

به‌کارگیری تمامی حواس پنج‌گانه؛ روشی تضمینی در آموزش زبان انگلیسی

والدین به‌خوبی از این مسئله آگاه‌اند که چه فاکتور‌هایی در یادگیری زبان مادری در کودکان‌شان موثر بوده است. یادگیری زبان مادری از سنین کم، دراثر تماس با محیط و از آن مهم‌تر از طریق به‌کارگیری حواس پنج‌گانه شروع می‌شود.

  • فعالیت‌های فیزیکی
  • فعالیت‌های گفت‌و‌گو محور
  • فعالیت‌های شنیداری
  • فعالیت‌های دیداری
  • فعالیت‌های نوشتاری

تدریس زبان انگلیسی به کودکان ازاین‌رو که نقش مهمی در ادامه مسیر یادگیری زبان آن‌ها دارد، بسیار برای والدین اهمیت دارد. بنابراین، مدرسی که از این حواس در روش‌های تدریس زبان به کودکان شما استفاده می‌کند، قابل اطمینان است. چراکه همان‌طور که شما از نتیجه آن مطمئن هستید، یادگیری زبان دوم در کودکان شما آسان‌تر اتفاق خواهد افتاد.

فعالیت‌های فیزیکی؛ از انرژی زیاد کودکان به‌نفع یادگیری بهره ببرید

کودکان در رده سنی هستند که انرژی تمام نشدنی و جنب‌وجوش بسیار زیادی دارند. علاقه آن‌ها به بازی با بچه‌های هم سن‌وسال‌ خود بر کسی پوشیده نیست. بنابراین، مدرسان باید از این انرژی آن‌ها در جهت تدریس زبان انگلیسی برای کودکان استفاده کنند. استفاده از این انرژی تمام نشدنی به‌صورت بازی‌هایی آموزشی می‌تواند یادگیری عمیق‌تری را در فرزند شما ایجاد کند.

یادگیری اعداد بااستفاده‌ از بازی‌هایی چون لی‌لی، باعث یادگیری بهتر اعداد توسط آن‌ها می‌شود و احتمال فراموشی را کم‌تر می‌کند. این نوع آموزش به‌نوعی استفاده از ویژگی‌های ذاتی آن‌ها در جهت کمک به افزایش سطح یادگیری خود آن‌ها است. شمارش تصاویر مشابه موجود در یک تصویر نیز بازی دیگری است که در کلاس می‌توان برای یادگیری عمیق‌تر اعداد در کودکان به‌کار برد.

کودکان در حال انجام بازی لی‌لی

فعالیت‌های گفت‌و‌گو محور؛ روحیه پرسش‌گر

کودکان ذهن پویا و پرسش‌گری دارند که این از خصوصیت‌های بنیادی آن‌ها است. ویژگی یا خصوصیتی که گاه اطرافیان آن‌ها را نیز به ستوه می‌آورد. حال اگر مربیان از این ویژگی کودکان در جهت تدریس زبان برای کودکان استفاده کنند، تمام توجه آن‌ها را خواهند داشت.

چراکه آن‌ها برای یافتن پاسخ سوالات خود وادار به صحبت کردن به زبان انگلیسی و تلاش درجهت فهم بیش‌تر زبان انگلیسی می‌کنند. درنتیجه مدرسی زبان انگلیسی که شناخت خوبی از کودکان و استفاده درست و به‌جا از آن بکند، درجهت هدف شما در نوع یادگیری به کودک‌تان عمل می‌کند. به این طریق است که مربیان می‌توانند در تدریس مکالمه زبان انگلیسی به‌کودکان موفق عمل کنند. روشی که مربیان در نیمکت برآن باور دارند، تا کلاس‌ها از حالت یک‌طرفه بودن خارج شوند.

معلم و دانش‌آموزان در حال گفت‌و‌گو

فعالیت‌های شنیداری؛ استفاده از هوش موسیقیایی برای یادگیری عمیق‌تر

همه افراد چه کوچک و چه بزرگ به موسیقی علاقه‌دارند. این علاقه به ریتم و آوا حتی در نوزادی نیز در وجود ما انسان‌ها وجود دارد. نوزادان با شنیدن لالایی‌های مادرانه یا زمزمه‌های آنان سکوت می کنند و گوش می دهند. کودکان از این‌که ساعاتی طولانی را روی نیمکت‌ها بنشینند و درس را فرا بگیرند خسته می‌شوند. حال چه برسد به آن‌که تدریس به زبانی دیگر باشد.

مدرسانی مورد علاقه کودکان اند که از موسیقی‌هایی ساده و پرانرژی در کلاس درس خود به‌کار ببرند. همچنین اگر آموزش کودکان با حرکاتی همراه باشد که جنبه آموزش داشته باشند، تاثیر بیش‌تری در یادگیری دارد. برای مثال یادگیری اسامی حیوانات با آواز و درآوردن شکلک هایی که بیانگر آن حیوان است.

فعالیت‌های دیداری؛ استفاده از حافظه تصویری

کودکان از حافظه تصویری بسیار قوی برخوردارند، بنابراین، مربیان باید آن را در تدریس خود لحاظ کنند. بهره‌گیری از روش‌های مختلف در نحوه تدریس زبان به کودکان بسیار اهمیت دارد. دیدن نیز جزئی از پروسه یادگیری در هر مبحث آموزشی است. جزئی که نمی‌توان تاثیر آن را نادیده گرفت. بنابراین، مدرسان در تدریس زبان انگلیسی به کودکان باید از این حافظه تصویری استفاده کنند.

کودکان بازی با لگو را بسیار دوست دارند. بنابراین، اگر مدرسان از این بازی لذت‌بخش برای آموزش نگارش استفاده کنند، تاثیر بیش‌تری و ماندگار‌تری در این جنبه از آموزش دارد. مطمئنا آموزشی که بااستفاده از بازی‌هایی که جنبه آموزشی دارند، همراه باشد، برای کودکان مناسب‌تر است.

کودکان در حال ساخت لغت با استفاده از حروف

فعالیت‌های نوشتاری؛ آموزش بدن به یادآوری

حتما شما هم افرادی را می‌شناسید که ازطریق نوشتن بهتر دروس خود را یاد می‌گیرند. این یادگیری به این خاطر است که آن‌ها تمرکز بیشتری بر آنچه که درحال نگارش هستند، دارند. این تمرکز زیاد روی موضوع سبب آن می‌شود که آن مبحث بهتر در ذهن‌شان حک شود. همچنین می‌توان گفت که به نوعی به بدن خود آموزش می دهند که بعدها راحت‌تر به‌یاد بیاورند. استفاده از این مهارت در بحث نحوه تدریس زبان انگلیسی به کودکان با تکالیفی که زبان‌آموزان سر کلاس یا در منزل انجام می‌دهند، صورت می‌گیرد. البته این روش تنها برای آن دسته از کودکانی که مهارت‌های حرکتی در آن‌ها تکمیل شده، امکان‌پذیر است.

به‌کار‌گیری حواس پنج‌گانه روشی تضمینی در آموزش کودکان شما

تدریس زبان انگلیسی در کودکان بسیار اهمیت دارد. به حدی که والدین نیز به دنبال موسساتی هستند که از شیوه‌های نوین در روش‌های تدریس خود استفاده می‌کنند. چراکه در این مقطع است که علاقه او به یادگیری این زبان شکل می‌گیرد. این علاقه او در روند یادگیری زبان در سنین بالاتر نیز موثر است.

استفاده از حواس پنج‌گانه در تدریس زبان انگلیسی به نوعی بازسازی مراحل یادگیری زبان مادری در کودکان است. کودکان در مراحل یادگیری زبان مادری خود نیز از تمام حواس پنج‌گانه خود بهره می‌برند. اگر شما تصمیم آموزش تدریس زبان انگلیسی به کودک خود را دارید، این مقاله راهنمای خوبی برای شما است. چراکه روشی تضمینی برای این هدف شما را کامل شرح داده‌ایم.

با به ‌کارگیری حواس پنج گانه در نحوه تدریس زبان انگلیسی به کودکان می‌توانید مطمئن باشید که آموزش به آن‌ها با هر روحیه‌ای که دارند، موفقت‌آمیز خواهد بود. تدریس برمبنای فعالیت‌های فیزیکی، گفت‌وگو محور، شنیداری، دیداری و نوشتاری به‌کارگیری حواس پنج‌گانه است. این روش علاوه‌بر افزایش بازده یادگیری در کودکان به جذب آنان به حضور در کلاس و افزایش شور و شوق آنان نیز می انجامد.