در سال‌های اخیر کلاس‌های آنلاین انگلیسی به موضوع مهمی تبدیل شده است. از اینرو بررسی مزایا و معایب کلاس های آنلاین انگلیسی می‌تواند به شما برای شرکت در این کلاس‌ها کمک کند. کلاس های آموزش آنلاین زبان انگلیسی مثل باقی روش‌های تدریس زبان انگلیسی دارای مزیت‌ها و معایبی هستند. زبان آموزان بسیاری در سراسر دنیا علاقه به شرکت در دوره‌های آنلاین آموزش زبان انگلیسی دارند. از مهم‌ترین مزیت‌های کلاس‌های آنلاین زبان نسبت به کلاس‌های حضوری برگزاری آسان آن‌ها در تمامی فصل‌ها و روزهای سال است. علاوه‌بر این، بدون هیچ محدودیتی از هر کجای جهان می‌توانید از مزایای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی استفاده کنید.

با این حال افرادی هستند که بنا به دلایلی مخالف شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی هستند. در این مقاله به صورت اختصاصی مزایا و معایب کلاس های آنلاین زبان انگلیسی را بررسی می‌کنیم. لطفا تا به انتها مقاله همراه ما باشید.

مزایای کلاس های آنلاین به زبان انگلیسی چیست؟

کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی هر روز رو به رشد و پیش روی هستند. تنوع در ارائه کلاس‌های آنلاین باعث شده است تا مجال خوبی برای یادگیری زبان آموزان باشد. علاقه‌مندان به زبان در هر سطح و رده سنی امکان استفاده از این نوع کلاس‌های آنلاین را دارند. در ادامه به بررسی مزایای کلاس‌های آنلاین به زبان انگلیسی می‌پردازیم.

بهینه سازی زمان و اقتصادی در مقایسه با کلاس های فیزیکی

در دوره آنلاین دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌های رفت و برگشت برای رسیدن به کلاس‌های فیزیکی نیست. در کل مخارج آموزش مجازی زبان انگلیسی بسیار کمتر است. بنابراین، با شرکت در کلاس‌های مجازی زبان انگلیسی می‌توانید به صورت چشمگیری در مخارج و زمان خود صرفه جویی کنید.

متعدد بودن دوره ها و اساتید

برخلاف کلاس‌های زبان سنتی با کلاس‌های آنلاین می‌توانید دسترسی به میزان بالایی از دوره‌ها و استادها داشته باشید. علاوه‌بر این، در هر نقطه از دنیا که باشید می‌توانید تنها با روشن کردن اینترنت خود از بهترین معلمان و کلاس‌ها استفاده کنید.

عدم بحث های متفرقه و هدر رفت زمان

در کلاس‌های حضوری بحث‌های متفرقه بیشتری ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر، در کلاس‌های آنلاین معمولا معلم به تنهایی از روی فایل تدریس می‌کند. به همین دلیل کسی کنار معلم نیست و بحث‌های نامربوط بسیار کمتر ایجاد می‌شود.

آموزش در منزل هم گام با راحتی

بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ایی از جمله زمانی که مریض یا در ترافیک‌های سنگین نگران دیر رسیدن به موسسه هستید در منزل زبان بیاموزید. علاوه‌بر این، حتی می‌توانید کلاس‌های آنلاین را در زمان سفر، اتاق‌های انتظار، رستوران‌ها، واگن‌های قطار و مترو به همراه خود داشته باشید.

عکس مردی هنگام ورود به کلاس آنلاین با لپ تاپ خود

امکان یادگیری بهتر در شرایط منحصر به هر فرد

بسیاری از افراد هستند که یادگیری آن‌ها بدون سکوت مطلق یا بر عکس حتما باید موسیقی گوش دهند اتفاق نمی‌افتد. این در حالی است که در کلاس‌های سنتی قانون‌های خاصی را ایجاد خواهند کرد.

قابلیت ذخیره کردن کلاس آنلاین

در دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی به سادگی قابلیت ذخیره کلاس با کیفیت مناسب صدا و تصویر وجود دارد. بنابراین دانش آموزان امکان استفاده مجدد ویدئو کلاس را در اختیار دارند.

کاهش استرس با کلاس های آنلاین به انگلیسی

در کلاس‌های حضوری فشار و رقابت شدیدی وجود دارد که در 80 % کلاس‌های مجازی این اتفاق رخ نخواهد داد. گاهی شدت این رقابت‌ها در کلاس‌های فیزیکی به حدی زننده است که موجب ضعف و افت در عملکرد پروسه یادگیری هستند. روحیه برخی از علاقه‌مندان زبان به گونه است که کلاس‌های آنلاین برای آن ها نیز مفیدتر واقع می‌شود.

در کلاس‌های آنلاین زبان آموزان می‌توانند با یکدیگر و استاد در محیطی امن تعامل سالمی بدون هیچ‌گونه فشاری داشته باشند. محیط متفاوت و فارغ از رقابت کلاس‌های آنلاین یکی دیگر از مزیت‌های مهم آن است.

قابلیت تشکیل کلاس در ساعت های غیر رسمی

کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی برای علاقه مندان زبانی که خود شاغل هستند بسیار کاربردی است. درواقع امکان تشکیل کلاس در ساعات شب نیز وجود دارد. همچنین، کلاس‌های آنلاین ضبط خواهند شد که در هر زمان که امکان مشاهده آن را دارند اقدام به یادگیری کنند.

تمامی مزیت‌های گفته شده سبب شده است تا بسیاری از افراد برای شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی متقاعد شوند. وجود دوره‌های آنلاین زبان عملا فرصتی ایجاد کرده است تا زبان آموزان شهرهای گوناگون به استادهای بزرگ دسترسی داشته باشند.

عکس مردی در وسط کلاس آنلاین در حال آموزش

معایب کلاس های آنلاین به زبان انگلیسی چیست؟

همواره هر روش تدریسی با چالش همراه است. روش تدریس در کلاس‌های آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست و شامل معایبی نیز می‌شود. در ادامه به بررسی معایب کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی می‌پردازیم.

عدم کنترل و تمرکز برخی از زبان آموزان

برخی از زبان آموزان به دلیل بازیگوشی و اختلالات روانی تمرکز کافی برای شرکت در کلاس‌های مجازی را ندارند. درواقع وسیله‌های هوشمند اعم از موبایل موجب بهم ریختن تمرکز آن‌ها و پرداختن به کار دیگر غیر از درس می‌شود.

افزایش انزوا و دوری از مردم

این اتفاق رایج در اکثر کلاس‌های آنلاین رخ می‌دهد. در واقع به دلیل دوری و سبک کلاس‌های آنلاین سبب کمرنگ شدن روابط و در برخی منجر به گوشه گیری خواهد شد.

اعتبار کمتر و بی اعتمادی برخی از مسئولان

برخی افراد به شکل حرفه‌ایی دوره‌های آنلاین را گذرانده‌اند؛ اما بعضی از سازمان‌ها به علم کافی و مدرک دوره‌های آنلاین شک دارند. در واقع اعتماد بیشتری به کلاس‌های حضوری دارند. البته امروزه این مورد به ندرت اتفاق می‌افتد.

اختلالات و افزایش مصرف اینترنت

گاهی زبان آموزان برای وارد شدن به کلاس‌ها مشکلاتی نظیر قطعی و پایین بودن سرعت اینترنت دارند. علاوه‌بر این، برای ورود در برخی از کلاس‌های آنلاین نیاز به نصب نرم افزارهایی با حجم بالا است.

در مسئله مزایا و معایب کلاس‌ های آنلاین زبان انگلیسی معایب دیگری مانند افت انگیزه حین دوره‌ها رخ می‌دهد. بنابراین بهتر است با توجه به روش یادگیری شخصیتی خود تصمیم انتخاب نوع آموزش خود بگیرید.

برابری و عدالت در یادگیری

برابری در یادگیری یعنی بدون ضایع کردن حق کسی و دسترسی به تمام مفهوم‌های درسی توسط اساتید بزرگ است. در صورتی که این اتفاق برای افرادی که در مناطق محروم هستند و دسترسی به اینترنت ندارند اتفاق می‌افتد.

عکس مردی در حال جزوه نوشتن در کلاس آنلاین خود

جمع بندی؛ یادگیری زبان انگلیسی بدون محدودیت با نیمکت

در این مقاله به صفر تا صد مزایا و معایب کلاس‌ های آنلاین انگلیسی پرداخته‌ایم. مزایای آموزش آنلاین زبان انگلیسی بر کسی پوشیده نیست. بدون نیاز به رفت و آمد حضوری در موسسه با پرداخت کم‌ترین هزینه به سادگی از تمامی دروس بهره ببرید. در مقابل نیاز مبرم به اینترنت و قطعی آن نیز از معایب کلاس های آنلاین است. در صورت تمایل به شرکت در کلاس های خصوصی و آنلاین زبان انگلیسی سایت نیمکت این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید با بررسی اساتید مختلف، استاد مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مطالعه بیشتر: