تدریس کتاب لغات 504 در کلاس‌های تدریس زبان برای زبان‌آموزان اهمیت زیادی دارد. امروزه زبان‌آموزان بیش از پیش درباره اهداف زبانی خود مصمم هستند. آن‌ها به‌خوبی از اهمیت تدریس کتاب 504 در برنامه زبانی خود آگاهند. اما بهتر است بدانید که تنها صرف شامل بوده این کتاب دربرنامه درسی یک دوره اهمیت ندارد. آن‌چه اهمیت دارد، روش‌های تدریس زبان انگلیسی و به‌خصوص تدریس این منبع مهم به شما است.

یکی از بانک‌های مفید یادگیری لغات انگلیسی دربین زبان‌آموزان کتاب 504 است. کتابی که همیشه مدنظر زبان آموزان در مقاطع مختلف جهت آمادگی در آزمون‌های خود بوده و هست. فرقی نمی‌کند برای چه آزمونی درحال کسب آمادگی هستید، این کتاب همیشه یکی از منابع آن آزمون است. بنابراین مطالعه و یادگیری لغات این کتاب از اهمیت بسیار برخوردار است.

پنج روش طلایی تدریس کتاب 504؛ سریع و مطمئن

شما به‌عنوان یک زبان‌آموز در این عصر دانش بیش‌تری نسبت به دهه‌های پیشین خود دارید. چراکه در این عصر آن‌چه اهمیت دارد سرعت و کیفیت انجام امور است. بسیاری برای تعلیم دیدن در مهارت‌های مختلف که برای رسیدن به هدف خود نیاز دارند، استفاده از اساتید زبان نیمکت را برمی‌گزینند. عده‌ای دیگر روشی که آن مهارت به‌آن‌ها تدریس می‌شود را نیز بسیار مهم می‌دانند.

  1. استفاده از حافظه تصویری زبان‌آموز
  2. استفاده از حافظه شنیداری زبان‌آموز
  3. بهره‌گیری از فرد در فرایند تدریس
  4. پیش مطالعه
  5. کار در کلاس

البته این کار آنان و دقت در روش‌های تدریس در یک دوره آموزش زبان بسیار هم درست و به‌جا است. روش تدریس غلط یا کند می‌تواند شما را از رسیدن به آن‌چه می‌خواهید، بازدارد. استفاده از روش‌هایی که سرعت و نتیجه یادگیری را افزایش می‌دهد، خواست شما به‌عنوان فردی در حال تحصیل در زمینه یادگیری زبان انگلیسی است.

حافظه تصویری؛ یک تیر و سه نشان!

حتما شما هم دوست ندارید که کتابی را درپیش روی خود قرار دهید و شروع به حفظ کردن آن کنید. این شیوه بسیار کسل کننده و زمان‌بر است. اما شما بدون آن‌که حتی بخواهید و به‌راحتی می‌توانید تمام آن‌چه که در یک ویدیو دیده‌اید را به‌خاطر بیاورید. چون دیدن ویدیو حس لذت و تفریح را برایتان به‌ ارمغان می‌اورد.

حال اگر در دوره‌ای آموزشی که قصد تدریس کتاب 504 را دارند، از ویدیو‌ها بهره‌بگیرند، شما سریعا آن لغات را فراخواهید گرفت. این روش مزیت‌های دیگری برای شما نیز دارد. مثلا اگر این ویدیو تکه‌ای از فیلم محبوبتان باشد، بسیار عمیق‌تر در ذهن شما ماندگار می‌شود. همچنین با این روش شما چگونگی و موقعیتی که باید از آن لغت استفاده کنید را نیز می‌آموزید. پس با این روش شما مفهوم لغت، موقعیتی که در آن به‌کار می‌رود و چگونگی کاربرد آن در جلات را می‌آموزید.

افراد درحال تماشای فیلم درکلاس

حافظه شنیداری؛ ریتمی ماندگار!

چقدر برای به‌خاطر سپردن یک موسیقی تلاش می‌کنید؟ حتما با خواندن این جمله لبخندی بر لبان شما ظاهر شده است که مگر کسی تلاشی هم می‌کند؟ بله، دقیقا درست می‌گویید. هیچ کس برای یادآوری یک موسیقی تلاشی نکرده است و فقط از گوش دادن به آن موسیقی لذت برده است. پس چطور است که به‌راحتی و به‌طور کامل قادرند تا آن را به‌خاطر بیاورند؟

آن‌ها بدون آن که خود بدانند تمام تمرکز و ذهن خود را بر موسیقی که درحال گوش کردن آن بودند، متمرکز کرده بودند. تمام حواس خود را، بدون آن‌که حتی متوجه شده باشند! در این مواقع ذهن فرد حس نمی‌کند که دارد تعلیم می‌بیند و تنها این تصور را دارد که درحال استراحت است. بنابراین، زمانی که ذهن با موقعیتی رو‌به‌رو می‌شود که موسیقی در اطراف درحال پخش است، فکر می‌کند که درحال استراحت است و نه تعلیم. این همان روشی است که در دوره‌های آموزش لغت برای تدریسی موثر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افراد درحال گوش دادن به موسیقی در کلاس

از زبان‌آموز به همیار معلم!

زمانی که بحث تدریس زبان و کلاس زبان است، چه تصوری از یک کلاس درس دارید؟ افراد تصور می‌کنند که مدرس به تدریس می‌پردازد و زبان آموزان تنها گوش می‌دهند. بله، تا حدودی درست می‌گویید، این شیوه‌ای است که در بسیاری از کلاس‌ها همچنان ادامه دارد. اما تا چه حد برمیزان یادگیری شما موثر بوده است؟ آیا هنوز هم به‌رفتن برسر چنین کلاس‌هایی علاقه دارید.

براساس گفته زبان آموزان، آن‌ها کلاس‌هایی را دوست دارند که خودشان هم در روند تدریس دخالت دارند. اگر از شما هم در روند آموزش کمک گرفته شود، یک حافظه تصویری در ذهن شما رقم می‌خورد. این کار به یادآوری بهتر آن در زمانی که نیاز دارید، بسیار کمک می‌کند. چراکه خود شما بودید که آن را تدریس کرده‌اید و این سبب شده تا در ذهن شما تثبیت شود.

استفاده از زبان‌آموز در تدریس

درو قبل از کاشت با پیش مطالعه 504

اگر مدرس شما قبل از تدریس لغات از شما بخواهد که متنی بااستفاده از لغات تدریس نشده، بنویسید، چه تصور می‌کنید؟ حتما افرادی هستند که این تصور را دارند که اگر قرار بودم خودم بخونم پس چرا در این دوره ثبت نام کردم! خب حال بگذارید تا به چرایی این روند بپردازیم. زمانی که شما مکلف به ارائه یک متن با استفاده از لغات جدید در آن هستید، ناخودآگاه آن‌ها را فرا می‌گیرید.

شما مدت زمان زیادی را صرف درک مفهوم و چگونگی استفاده از آن در متن خود می‌کنید. بنابراین ساعاتی را با این لغات قبل از شروع کلاس مشغول هستید و آمادگی نسبی نسبت به جذب لغات آن درس از کتاب 504 را درخود ایجاد کرده‌اید. این‌گونه است که پس از تدریس لغات در کلاس شما به‌راحتی آن لغات، مفهوم آن‌ها و چگونگی کاربرد آن‌ها را به‌خاطر خواهید سپرد.

بهره‌برداری بلافاصله پس از آموزش کتاب 504

تصور کنید مدرس زمان کمی را به تدریس لغات اختصاص دهد. سپس، بلافاصله از شما بخواهد تا با لغات تدریس شده متنی را آماده کنید. پس از آن شما مکلف به خواندن متن خود در کلاس باشید و دیگران اشکالات شما را تصحیح کنند. چه تفکری درباره این روش تدریس دارید؟ شاید تصور کنید که کارآیی ندارد. اما بسیار بر یادگیری شما موثر است.

شما لغات جدید را فراگرفته، در متنی به‌کار می‌برید و خروجی را در کلاس به‌اشتراک می‌گذارید. اما هنوز کار تمام نشده و خروجی شما توسط مدرس و دیگر زبان‌آموزان تصحیح می‌شود. همچنین خود شما هم در روند تصحیح خروجی دیگر زبان‌آموزان دخالت دارید. پس به‌خوبی با مفهوم و نحوه کاربرد آن لغات جدید در همان جلسه آشنا می‌شوید و به‌خاطر می‌سپارید.

جمع بندی

تدریس کتاب 504 که از منابع مهم و مفیدی در یادگیری لغات انگلیسی است، برای زبان‌آموزان اهمیت دارد. به‌همین دلیل است که شما به‌دنبال بهترین معلم زبان انگلیسی برای تدریس این منبع به‌خود می‌گردید. دریافتید که تدریسی که برپایه به‌کارگیری حافظه تصویری و حافظه شنیداری است، بسیار کارآمد است. پس در انتخاب دوره آموزش زبان انگلیسی باید به روشی که برای تدریس هرمهارت مورد استفاده قرار می‌گیرد، دقت کافی را داشته باشید.