اغلب این والدین کودکان خود را در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی ثبت‌نام می‌کنند. اما عده‌ی دیگری از والدین گرچه به اهمیت این نیاز در آینده کودک خود آگاهند، اما زمان رفت‌ و‌ آمد، ندارند. این دسته از والدین به‌سراغ راهی برای آموزش زبان انگلیسی آنلاین رایگان کودکان می‌گردند.

کلاس رایگان تدریس زبان به کودکان! آموزش زبان انگلیسی برای زبان‌آموزانی که در سنین کودکی هستند، حتما به ثبت‌نام در کلاس زبان ندارد. اغلب والدینی که نگران آینده و موقعیت اجتماعی فرزند خود هستند، سعی می‌کنند تا مهارت‌ها را در کودکی به‌او بیاموزند. یکی از این مهارت‌ها که در دوره‌ی جوانی به‌آن نیاز پیدا می‌کنند، دانستن زبان انگلیسی است.

5 سایتی که کودکان شما را به‌یادگیری زبان انگلیسی مشتاق می‌کنند!

کودکان تماشای انیمیشن‌ها و انجام بازی‌های کامپیوتری یا بازی‌ در گوشی‌ها را بسیار دوست دارند. حال اگر استفاده از روش‌های سنتی در تدریس قادر به‌جذب کودک شما به‌یادگیری نیست، بهتر است روش را تغییر دهید. می‌توان ازهمین علاقه آن‌ها به تماشای انیمیشن و بازی‌ها برای تدریس به‌آنها بهره برد.

  1. LITTLE PIM
  2. DINGOLINGO
  3. PBS KIDS
  4. MES Games
  5. Muzzybbc

سایت‌هایی برای آموزش زبان انگلیسی به‌کودکان وجود دارد که همین علایق آنان را به روش تدریس مبدل کرده است. تعدادی از این سایت‌ها در بالا آورده شده است و در ادامه به‌توضیح هریک خواهیم پرداخت.

1- LITTLE PIM؛ سایتی مخصوص کودکان زیر 6 سال

دراین سایت که تنها به‌کودکان زیر 6 سال اختصاص دارد، زبان انگلیسی به‌شیوه‌ای مفرح تدریس می‌شود. با اولین ورود به این سایت شما می‌توانید به‌مدت 3 روز رایگان از این سایت برای استفاده کنید. شیوه آموزش این سایت استفاده از ویدیو‌، تصاویر و دیگر ابزار برای تدریس زبان انگلیسی به کودک است. با این سایت کودک شما درمحیطی نیتیو قرار می‌گیرد که تاثیربخشی آموزش را دوچندان می‌کند.

LITTLE PIM؛ سایتی مخصوص کودکان زیر 6 سال

2- DINGOLINGO؛ تدریسی همراه با تفریح!

کودکان حافظه تصویری خوبی دارند و این همان چیزی است که دراین سایت به روش تدریس مبدل شده است. کودکان شما دراین سایت می‌توانند ویدیو‌هایی را به‌زبان انگلیسی مشاهده کنند که به‌آنان در یادگیری زبان انگلیسی بسیار کمک می‌کند. ویدیو‌های این ساعت بازه زمانی 35 دقیقه‌ای دارند که کودکان از تماشای آن‌ها خسته نشوند.

DINGOLINGO؛ تدریسی همراه با تفریح!

3- PBSKIDS؛ یادگیری زبان در دنیایی رنگارنگ!

از این سایت می‌توانید برای تدریس زبان انگلیسی به کودکان خود استفاده کنید. از مزیت‌های این سایت آن است که نوجوانان شما نیز می‌توانند برای آموزش از آن استفاده کنند. این سایت درست از همان فاکتور‌هایی استفاده کرده است که کودکان علاقه شدیدی به آن دارند. بازی‌ها و ویدیو‌های جذاب موجود در این سایت کودکان شما را همواره مشتاق استفاده از این سایت نگه‌می‌دارد.

PBSKIDS؛ یادگیری زبان در دنیایی رنگارنگ!

4- MES Games؛ کودکان گیمر خود را با بازی‌های آموزشی آشنا کنید!

کودکان این دهه علاقه شدید به بازی‌های رایانه‌ای دارند و قانع کردن آن‌ها برای رفتن به‌سراغ کتاب مشکل است. حال اگر بازی‌هایی باشد که این کودکان مشتاق بازی را تعلیم دهد حتما به‌نفع آن‌ها خواهد بود. سایت MES Games همان‌چیزی است که برای آموزش زبان به‌آنان نیاز دارید. سایتی که روش تدریس خود را برای آموزش زبان به‌کودکان انجام بازی‌ها درنظر گرفته است.

5- Muzzybbc؛ آموزشی متنوع و جذاب!

این وبسایت نسخه اپلیکیشن نیز دارد و از ابزار‌های آموزشی مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده می‌کند. در این وبسایت مجموعه‌ای از ویدیو‌های آموزشی و تصاویر برای آموزش لغات به‌کودکان وجود دارد. ویدیو‌های آن دارای شخصیت‌هایی است که برای کودکان خوشایند است و آنان را به‌تماشا وا می‌دارد.

اینترنت همه چیز را رایگان می‌کند!

چرا برخی از والدین این تفکر را دارند که در فضای مجازی همه‌چیز به شکل کاملا رایگان دراختیار افراد است؟ شاید شما بتوانید کلاس‌های آنلاین رایگانی را بیابید، ولی مسلما نه‌در تمامی جلسات و ترم‌ها. برخی از دوره‌ها چون تدریس آنلاین زبان انگلیسی رایگان کودکان در سایت نیمکت تنها برای 1 جلسه رایگان خواهند بود. این 1 جلسه رایگان در نیمکت را می‌توانید برای 7 نفر از مدرسین در این آموزشگاه مجازی را تکرار کنید. دلیل آن نیز تنها تصمیم گیری برمدرس و شیوه تدریس آن است و نه ‌چیز دیگر.

در سایت‌های خارجی که آموزش زبان انگلیسی را نیز انجام می‌دهند، کم‌تر سایتی می‌توانید بیابید که طرح رایگانی داشته باشد. در سایت‌ها انگلیسی زبان نیز چیزی درحدود 3 و نهایتا 7 روز را به‌طور رایگان می‌توانید استفاده کنید.

سایت‌های آموزشی زبان انگلیسی نیاز کودک شما را درک نمی‌کنند!

شاید استفاده از سایت‌های آموزش زبان انگلیسی بتواند تاحدودی در آموزش موفق باشند. اما این سایت‌ها قادر به‌درک نیاز آموزشی کودک شما نیستند. کودکان روحیه لطیفی دارند، اگر مدام آن‌ها را با فضای مجازی و در خانه آموزش دهید، مشکلاتی پیش خواهد آمد. مشکلاتی که باقرارگیری آن کودک در اجتماع برای او رخ خواهد داد.

چراکه یک مدرس هرچند به‌شیوه مجازی تدریس کند می‌تواند نیاز روحی و علمی کودک شما را احساس کند. بنابراین، آن‌چه را به‌کودک شما ارائه می‌دهد که مختص نیاز کودک شما است. برخلاف سایت‌هایی که نیاز کودک را نمی‌توانند درک کنند و تنها یک الگوی آموزش ثابت برای هر نوع نیاز را ارائه می‌دهند.

هیچ علمی رایگان بدست نمی‌آید!

تصور کنید که توانسته‌اید سایتی رایگان برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی رایگان کودکان پیدا کنید! آیا این سایت می‌تواند ایرادات تلفظی، گرامری یا هرایراد دیگری که در پروسه یادگیری کودک شما وجود دارد را پیدا کند؟ مسلم است که قادر به‌انجام این‌کار نخواهد بود. بهترین معلم زبان انگلیسی آن است که بتواند اشتباهات فرزند شما را دراستفاده از زبان به حداقل برساند.

استفاده از کلاس به‌جای سایت این مزیت را برای کودک شما دارد که درمحیطی تقریبا بومی‌سازی شده، آموزش ببیند. بنابراین، اثر و کیفیتی چندین برابر استفاده از یک سایت معمولی را دارد. چراکه یک مدرس قادر است تا روش‌های تدریس زبان انگلیسی را متناسب با نیاز زبا‌ن‌آموز تغییر دهد. اما چنین قابلیتی برای یک سایت که از پیش برنامه‌ریزی شده، امکان ندارد.

مطالعه بیشتر: