یادگیری زبان انگلیسی نیازمند تلاش پیوسته و مطالعه روزانه است. به همین دلیل همواره این سوال مطرح می‌شود که روزانه چند ساعت زبان انگلیسی بخوانیم؟ بعضی افراد روزی دو ساعت زبان می‌خوانند، برخی از افراد نیز روزی 4 تا 5 ساعت وقت می‌گذارند. بنابراین این موضوع بستگی به خود فرد دارد اما برای اینکه بدانید شما چقدر باید وقت بگذارید با ما در این مطلب همراه باشید.

روش پیدا کردن زمان مطالعه یک زبان جدید

یافتن زمان مناسب برای یادگیری زبان جدید، دغدغه بسیاری از زبان‌آموزان است. بنابراین بهترین روش‌ها عبارت‌اند از موارد زیر:

استفاده از بازه زمانی 45 تا 90 دقیقه

تحقیقات نشان می‌دهد که اختصاص روزانه 45 تا 90 دقیقه به مطالعه زبان، برای اکثر افراد نتیجه‌بخش خواهد بود. این زمان، بسته به سطح زبان فعلی و هدف شما، قابل تغییر است. همچنین باید گفت حتی اگر محدودیت زمانی شما بسیار بالا است، اگر هر روز حداقل 20 دقیقه نیز زبان بخوانید مفید خواهد بود. کلاس زبان انگلیسی آنلاین نیز به شما کمک زیادی می‌کند تا از زمان خود برای یادگیری زبان بهینه استفاده کنید.

استفاده از تکنیک یادگیری خُرد

شاید شما هم تجربه کرده باشید که گاهی پیدا کردن زمان کافی برای مطالعه زبان دشوار می‌شود اما نگران نباشید! روشی به نام یادگیری خرد وجود دارد که به شما امکان می‌دهد حتی در مشغول‌ترین روزهای خود، به یادگیری زبان ادامه دهید. در این روش، فرآیند یادگیری به بخش‌های کوچک و قابل مدیریت تقسیم می‌شود. با استفاده از این روش می‌توانید در زمان‌های پرت و مرده مانند انتظار برای اتوبوس، زمان استراحت در محل کار یا حتی چند دقیقه قبل از خواب زبان یاد بگیرید.

تعیین کردن هدف یادگیری زبان

تعیین اهداف روشن و قابل اندازه‌گیری، کلید موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی است. همان‌طور که برای رسیدن به هر مقصدی به نقشه راه نیاز داریم، در فرایند یادگیری زبان نیز داشتن اهداف مشخص به شما کمک می‌کند تا مدیریت و برنامه ریزی بهتری برای خواندن زبان داشته باشید. برای مثال اگر هدف شما از یادگیری زبان برای مهاجرت است باید ساعات مطالعه طولانی و فشرده‌ای داشته باشید و در غیر این صورت می‌توانید با صرف زمان کمتر زبان بخوانید.

روش پیدا کردن زمان مطالعه یک زبان جدید

در نظر گرفتن سطح زبان

سطح زبان انگلیسی شما تاثیر بسیار زیادی بر ساعت مطالعه‌تان دارد. هر چه سطح شما پایین‌تر باشد برای رسیدن به هدف دلخواه در بازه زمانی مشخص شده باید بیشتر تلاش کنید. به عنوان مثال اگر سطح شما مبتدی است و می‌خواهید در مدت یک سال تافل بگیرید نسبت به کسی که سطح پیشرفته‌ای داشته و می‌خواهد در همان بازه زمانی تافل شرکت کند، نیاز است زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهید.

کمک گرفتن از اساتید زبان

شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی نیز می‌تواند کمک کند تا شما با اختصاص ساعت‌های هدفمندتری به مطالعه، بتوانید زبان یاد بگیرید.
اگر به دنبال یک معلم زبان انگلیسی باتجربه هستید می‌توانید از اساتید نیمکت کمک بگیرید.

کمک گرفتن از اساتید زبان

نتیجه‌گیری

اگر از راهکارهای توصیه شده در این مطلب استفاده کنید می‌توانید یک برنامه زمانی خوب برای خود طراحی کنید و زبان بخوانید. شرکت در کلاس‌های آنلاین نیمکت نیز به شما کمک زیادی می‌کنند تا در زمان خود نیز صرفه جویی کنید. اگر شما نیز پیشنهادی برای برنامه ریزی زمانی برای یادگرفتن زبان انگلیسی دارید آن را برای ما بنویسید.