افرادی که برای زمان خود ارزش و احترام قائل هستند، از هدر دادن آن در مسیرها اجتناب می‌کنند. این افراد که از اهمیت بالای یادگیری زبان انگلیسی آگاهند، در دوره‌های آموزش مجازی Four Corners شرکت می‌کنند. چراکه در عین اجتناب از اتلاف خود، به کیفیت خوبی نیز دریادگیری انگلیسی می‌رسند. در دوره‌های مجازی چون دوره‌های نیمکت کتاب‌هایی تدریس می‌شود که بیش‌ترین تاثیر را در تقویت دانش زبانی فرد دارند. اگر به‌دنبال اطلاعات بیش‌تری درباره این کتاب هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

شیوه‌ای نوین و کاربردی در آموزش زبان انگلیسی به زبان‌آموزان! مجموعه کتاب‌هایی جامع و جدید در زمینه آموزش زبان انگلیسی. مجموعه کتاب‌های Four Corners در بسیاری از آموزشگاه‌های زبان جایگزین کتاب‌ها و روش‌های قدیمی شده است. استفاده از مجموعه کتاب‌های چهار جلدی فور کورنرز در دوره‌های مجازی برای مناسب افرادی است که زمان را ارزشمند می‌دانند.

Four Corners؛ معرفی دوره آموزشی

مجموعه کتاب‌های Four Corners از سری کتاب‌های چاپ شده در دانشگاه کمبریج است. این مجموعه در چهار سطح طراحی شده و بیش‌تر بر دو مهارت تمرکز دارد. در این مجموعه بر تقویت هر چهار مهارت اصلی انگلیسی در زبان آموز پرداخته می‌شود. این چهار مهارت اصلی شامل مهارت‌های شنیداری، نوشتاری، گفتاری و درک مطلب است. درکتاب‌های فورکورنرز هدف اصلی برقراری ارتباطی موثر در زندگی روزمره افراد است.

این کتاب با تمرین‌هایی درجهت هدف خود، به افزایش توانایی و اعتماد به‌نفس فرد در هنگام گفت‌وگو کمک می‌کند. کتاب ‌فورکرنرز باتوجه به هدفی که دارد، برای گروه سنی بزرگسال و جوانان توصیه می‌شود. هردرس این کتاب تدریس لغت، قواعد دستوری به‌همراه بخشی مخصوص انگلیسی روزمره را شامل می‌شود. دراین کتاب همچنین تمرین‌هایی برای سنجش هر چهار مهارت درنظر گرفته شده است. در پایان هردرس تمرینی تحت اسپیکینگ آورده شده تا نتیجه آنچه در درس کار شده، مشاهده شود.

Four Corners؛ آموزش مهارت‌های اصلی

کتاب‌های فورکورنرز علاوه‌بر کار بر مهارت‌های listening، Speaking، Writing و Reading کتاب‌هایی گفت‌وگو محور است. این مجموعه درکل چهار سطح دارد و این دوره برای افرادی که در سطوح مبتدی هستند نیز مفید خواهد بود. همان‌طور که گفته شد، تقویت مهارت اسپیکینگ غایت نهایی فورکورنرز بوده و در این حین لهجه آمریکایی تدریس داده می‌شود.

کتاب‌های فورکرنرز همچنین برای افرادی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند، کاربرد دارد. چراکه پس از اتمام جلد چهار می‌توانند برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. هر درس این کتاب از چهار بخش تشکیل شده است و در آن تمامی مهارت‌های اصلی زبان را پوشش داده است.

  • تدریس واژگان
  • تدریس دستور زبان
  • تدریس مکالمه
  • تدریس درک مطلب

در دوره‌هایی که از کتاب‌های فورکورنرز استفاده می‌کنند، تمامی این مباحث پوشش داده می‌شود.

Four Corners؛ تدریس واژگان

تدریس واژگان در کتاب‌های فورکورنرز در بخش A این کتاب و به‌همراه تصاویر انجام می‌شود. به‌این‌صورت که با به‌کارگیری حافظه تصویری زبان آموز در به‌یادآوری راحت‌تر معنای لغات کمک می‌کند. همچنین فرآیند یادگیری با استفاده از تصاویر نیز درافراد سریع‌تر اتفاق می‌افتد.همچنین در بخش C این کتاب نیز دوباره مبحث یادگیری لغات آورده شده است.

Four Corners؛ تدریس دستور زبان

قواعد دستوری در هرزبانی از معیار‌های اصلی درکنار دایره لغات برای داشتن مکالمه است. اگر شما دایره لغات خوبی داشته باشید، اما دستور زبان آن را به‌خوبی ندانید، قادر به انتقال مفهوم نخواهید بود. در بخش‌های A و C به آموزش گرامر اختصاص داده شده و در بخش D به تمرین آن می‌پردازد.

Four Corners؛ تدریس مکالمه

مکالمه همان‌طور که می‌دانید ترکیبی از ورودی‌هایی چون گرامر و واژگان است. در بخش A ازطریق طرح سوالاتی مرتبط با موضوع آن درس به این بخش می‌پردازد. همچنین در کنار آن قسمتی جداگانه به اسپیکینگ در همین بخش اختصاص داده شده است. بخش A زیر مجمعه‌ای تحت عنوان Keep talking وجود دارد که مکالمه‌ای حول محور موضوع مطرح شده در این قسمت، انجام می‌گیرد.

در بخش B این کتاب ازطریق Interaction به تقویت مکالمه تاکید و تلفظ صحیح لهجه آمریکایی نظارت صورت می‌گیرد. این‌ بخش نیز بر مهارت اسپیکینگ زبان‌اموز کار می‌شود. بخش دیگر این کتاب یعنی بخش C با مکالمات چگونگی گفت‌وگو در شرایطی خاص به‌ تصویر کشیده می‌شود. در این بخش نیز بحث‌های گروهی و تقویت مهارت مکالمه گنجانده شده است. در آخرین بخش یعنی بخشD نیز به تقویت مکالمه پرداخته می‌شود.

Four Corners؛ تدریس درک مطلب

تدریس درک مطلب یا Reading به چگونگی به‌کار رفتن کلمات و قواعد در جملات می‌پردازد. با تقویت این مهارت است که فرد با چگونگی کاربرد صحیح یک لغت یا گرامری خاص در موقعیتی خاص آشنا می‌شود. این مهارت تنها در بخش D کتاب‌های کورفورنز قرار داده شده است.

Four Corners؛ کتابی متناسب با هرسطح زبانی!

مجموعه کتاب‌های فورکورنرز، مجموعه‌ای کامل است که تمامی مهارت‌های موردنیاز یک زبان آموز را پوشش می‌دهد. اما از بین تمامی این مهارت‌ها بیش‌تر به تقویت مهارت اسپیکینگ فرد منجر می‌شود. پس اگر به‌دنبال دوره‌های آموزش مجازی مکالمه هستید، بهتر است دوره‌های تدریس مجازی Four Corners را انتخاب کنید. همچنین لازم به‌ذکر است که با هرسطح زبانی که دارید، این دوره‌ها حتما برای شما مناسب خواهد بود.

  • 1Four Corners
  • 2Four Corners
  • 3Four Corners
  • 4Four Corners

این چهار جلد از کتاب‌های فورکورنرز هستند که می‌توانید باتوجه به سطح زبان خود، اقدام به خرید آن نمایید.

فورکورنرز 1؛ سطح Elementary

اگر تازه شروع به یادگیری کرده‌اید و در این زبان فردی مبتدی به‌شمار می‌آیید، جلد 1 این کتاب مناسب سطح شما است. این جلد 12 درس دارد و علاوه‌بر درس‌نامه، دارای تمرینات دقیق است. درنتیجه می‌توانید سطح یادگیری خود را در هر درس بسنجید و نقاط ضعف و قوت خود را بیابید. این جلد شما را برای ورود به سطوح بالاتر آماده می‌کند.

تصویری از جلد 1 فورکورنرز

فورکورنرز 2؛ سطح Pre-Intermediate

این سطح از زبان سطحی است که فرد دانش نسبی خوبی از زبان انگلیسی پایه دارد. این جلد نیز دارای 12 درس بوده و هرچهار مهارت را پوشش می‌دهد. در هردرس واژگان، گرامر جدید تدریس می‌شود و تمریناتی متناسب با سطح زبان‌آموز طراحی شده است.

تصویری از جلد 2 فورکورنرز

فورکورنرز 3؛ سطح Intermediate

زبان‌آموزانی که در این سطح قرار دارند، دانش نسبی خوبی از زبان انگلیسی دارند. لغات و دستور زبان موجود در این کتاب پیشرفته‌تر از دو کتاب قبلی است. لیسنینگ‌ها و ریدینگ‌ها در این جلد از کتاب فورکورنرز بسیار پیشرفته‌تر از دو جلد قبلی است.

تصویری از جلد 3 فورکورنرز

فورکورنرز 4؛ سطح Advanced

این سطح برای افرادی با سطح زبانی بالا مناسب است. همچنین با گذراندن این سطح شما قادرید تا در آزمون‌های سطح ‌بالایی چون آیلتس نیز شرکت کنید. این جلد کتاب فورکورنرز پیشرفته‌ترین گرامر و لغات را در بین چهار جلد این مجموعه دارد.

تصویری از جلد 4 فورکورنرز

در زمانی کوتاه به دانشی عالی دست یابید!

مجموعه فورکورنرز مجموعه کتابی چهار جلدی است که شما را از سطح مبتدی به پیشرفته می‌رساند. در این کتاب‌ها که سطح بندی داشته، به تقویت هرچهار مهارت اصلی زبان پرداخته شده است. اما ازبین این چهار مهارت بیش‌تر به مکالمه افراد پرداخته می‌شود. درنتیجه افرادی که به دنبال بهترین دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی هستند، دوره‌های آموزش مجازی Four Corners را انتخاب می‌کنند.

مطالعه بیشتر: