اگر کسی هستید که به زبان فرانسوی علاقه دارید اما هزینه‌های یادگیری آن برای شما زیاد است، منابع رایگانی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند به آرزوی خود در یادگیری این زبان برسید. این منابع شامل کتاب، پادکست، وب سایت و… است. اگر نمی‌دانید برای استفاده از هر کدام از آن‌ها دقیقا چه چیزی را باید جستجو کنید با ما همراه باشید که انواع کتاب و اپلیکیشن و وب سایت را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین کتاب‌های یادگیری زبان فرانسوی

در یادگیری زبان فرانسوی به صورت رایگان وجود یک سری کتاب‌ها به عنوان منبع ضروری است. برخی از کتاب‌هایی مناسب برای یادگیری زبان فرانسوی عبارت‌اند از:

فرانسوی با Ease Assimil

اگر کسی هستید که تازه یادگیری زبان فرانسوی را شروع کرده‌اید این کتاب برای شما مناسب است. در این کتاب به صورت ساده مفاهیم جدید دستور زبان آموزش داده می‌شود.

Les Exercices De Grammaire

این کتاب را می‌توان یک راهنمای جامع برای زبان آموزان فرانسوی از سطح متوسط تا پیشرفته دانست. درس‌های این کتاب شامل مثال‌هایی از نحوه به هم پیوستن افعال، نحوه درک قواعد و دستور زبان فرانسوی است و به تقویت تمام مهارت‌های چهارگانه می‌پردازد. همچنین این کتاب تمرینات زیادی نیز دارد تا بتوانید مطالب آموزشی را بهتر یاد بگیرید.
لازم به یاد آوری است که بدانید برای استفاده از این کتاب باید از دایره نقاط نسبتاً بالایی برخوردار باشید تا بتوانید دروس و مطالب آموزشی را بفهمید.

Grammaire Progressive du Francais

این کتاب برای افرادی مناسب است که از سطوح مبتدی و تا متوسط را پشت سر گذاشته‌اند. این کتاب مطالب آموزشی و مثال‌ها و تمرین‌های مختلفی دارند که با قواعد پیچیده‌تری در کنار هم قرار گرفته‌اند.

بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان فرانسه

از دیگر چیزهایی که می‌تواند به شما کمک کند که با صرف کمترین هزینه زبان فرانسه یاد بگیرید استفاده از برنامه‌های مختلف است که به آموزش زبان‌ از جمله فرانسوی می‌پردازند. اگر این برنامه‌ها را نمی‌شناسید در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

Babbel

Babbel از اولین برنامه‌هایی است که باید به آن اشاره کنیم. این برنامه یک دوره مقدماتی عالی برای یادگیری زبان فرانسه است. باید گفت این برنامه برای یک زبان آموز مبتدی بسیار مناسب است.

Mondly

از دیگر برنامه‌های مفید برای یادگیری زبان فرانسه Mondlyاست. از ویژگی‌های این زبان این است که کلمات را با تصاویر مطابقت دهید، جملات بسازید و مکالمات را به زبان فرانسوی بازسازی کنید.

Drops

Drops از دیگر برنامه‌های آموزش زبان فرانسه است. از ویژگی‌های این برنامه این است که رابط کاربری جذاب و تدریس مناسب و قابل فهمی دارد.

MosaLingua

MosaLingua برنامه‌ای است که اگر فقط ده دقیقه در روز با آن وقت بگذارید می‌توانید هم لغات جدید یاد بگیرید و هم مهارت‌های شنیداری و خواندن خود را تقویت کنید.

Busuu

برنامه Busuu دروسی را ارائه می‌دهد که با صدا و دیالوگ‌هایی که توسط افراد بومی صحبت می‌شود تکمیل می‌گردد. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌ها برای یادگیری زبان فرانسه است.

LingQ

اگر دنبال یک برنامه بسیار لذت بخش برای یادگیری زبان فرانسه هستید، LingQ مناسب شماست. در این برنامه علاوه بر آموزش می‌توانید رویکرد شخصی خودتان را داشته باشید، فلش‌کارت خود را ایجاد کنید، پیشرفتتان را ببینید و… .

بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان فرانسه

WordDive

اگر می‌خواهید زبان فرانسه را با تصاویر یاد بگیرید این برنامه برای شماست. جالب است بدانید که این برنامه توسط معلمان زبان فنلاندی برای زبان‌آموزانی که علاقه مند به یادگیری بصری هستند طراحی شده است.

PixWords

در این برنامه همراه با بازی و سرگرمی مانند تکمیل جدول کلمات متقاطع و پازل‌های کلمه می‌توانید زبان فرانسه یاد بگیرید.

بهترین وب سایت‌های یادگیری زبان فرانسه

علاوه بر موارد بالا باید بدانید که وب سایت‌های متعددی نیز هستند که شما می‌توانید از آن‌ها برای یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

french

این سایت از اولین سایت‌هایی است که می‌توانید برای یادگیری زبان فرانسه از آن استفاده کنید و در کمترین زمان فرانسوی را یاد بگیرید.

Bonjour de France

اگر نکات گرامری زبان فرانسه برایتان مهم است از این وب سایت استفاده کنید که برای تمرین نکات گرامری این زبان گزینه خوبی است و تمام سطوح از مقدماتی تا پیشرفته را در برمی‌گیرد.

Learn French Lab

این وب سایت نیز مانند سایت قبلی روی مشکلات رایج گرامر زبان فرانسه کار می‌کند و دسته بندی موضوعی مشخصی دارد. باید گفت این وبسایت بیشتر برای افراد مبتدی مناسب است.

اگر زبان آموز زبان فرانسه هستید و بخش گرامر آن برای شما چالش برانگیز شده است می‌توانید در کلاس‌های ویژه مدرس گرامر زبان فرانسوی که در آن به تسلط به گرامر این زبان پرداخته می‌شود شرکت کنید.

Blagues Carambar

این سایت نیز مانند سایت قبلی برای افراد مبتدی مناسب است. از ویژگی‌های این سایت باید به جنبه سرگرمی، آموزش تصویری و… آن اشاره کرد. جالب است بدانید که در این سایت جوک‌های فرانسوی نیز یاد می‌گیرید.

La Connasse

اگر از سطح مقدماتی زبان فرانسه رد شدید این سایت برای شما مناسب است. از نکات قابل توجه در مورد این سایت این است که علاوه بر آموزش با فرهنگ این کشور نیز آشنا می‌شوید.

Memrise

این سایت پلتفرمی است که با روشی کاملا جدید به آموزش زبان فرانسه می‌پردازد چرا که توسط افراد حرفه‌ای و متخصص در امر زبان فرانسه طراحی شده است. البته باید گفت این سایت برای آموزش جامع، سایت کاملی نیست اما می‌تواند یک سایت مکمل خیلی خوب باشد.

بهترین کانال‌های یادگیری زبان فرانسه در یوتیوب

امروزه از یوتیوب با عنوان نوعی آکادمی و دانشگاه جهانی نام برده می‌شود. پس چرا برای یادگیری زبان فرانسه از آن استفاده نکنید؟ در ادامه با انواع کانال‌های یادگیری زبان فرانسه در یوتیوب آشنا می‌شوید.

کانال یادگیری زبان فرانسه با وینسنت؛ مناسب سطح مبتدی

از ویژگی‌های این کانال درس‌های متنوع، مناسب بودن برای تمام سطوح از جمله مبتدی‌ها، آموزش دستور زبان، واژگان و تلفظ است.

کانال Français facile ؛ مناسب سطح مبتدی

در این کانال ویدیو مصاحبه با فرانسوی زبانان بومی در خیابان‌های فرانسه قرار داده می‌شود که برای بهبود مهارت‌های شنیداری، تلفظ دقیق کلمات و حتی آشنایی با فرهنگ این کشور بسیار مفید است.

کانال FrenchPod101 ؛ مناسب سطح مبتدی

این کانال با بیش از 1 میلیون مشترک از پرطرفدارترین کانال‌های یوتیوب برای آموزش زبان فرانسه است که در آن ده‌ها درس آموزشی برای مبتدیان قرار داده می‌شود.

Learn French With Alexa ؛ مناسب سطح مبتدی

این کانال نیز از دیگر کانال‌های عالی با تقریبا 1.5 میلیون مشترک است. در این کانال برای مبتدیان و همچنین زبان آموزان متوسط پایین درس گذاشته می‌شود.

بهترین کانال‌های یادگیری زبان فرانسه در یوتیوب

کانال Oh La La, I Speak French! ؛ مناسب سطح مبتدی

این کانال نیز برای یادگیری زبان آموزان مبتدی مناسب است. محتوا این کانال توسط ثریا، معلم و هنرپیشه تلویزیون تولید می‌شود، آموزش‌های سرگرم کننده و جذابی برای زبان آموزان مبتدی دارد و موضوعات آن مختلف است.

کانال Comme une Française ؛ مناسب سطح متوسط

این کانال به شما کمک می‌کند تا زبان عامیانه، تلفظ دقیق لغات و تفاوت‌های فرهنگی بین فرانسه و سایر کشورها را بهتر یاد بگیرید.

کانال Français Authentique ؛ مناسب سطح متوسط

در این کانال می‌توانید مکالمات طبیعی و معتبر فرانسوی را پیدا کنید تا مهارت شنیدن خود را تقویت کنید.

کانال Frencheezee ؛ مناسب سطح متوسط

اگر به دنبال یک کانال سرگرم کننده هستید این کانال پر از درس‌های سرگرم کننده و جذاب با موضوعات مختلف است.

کانال Français avec Marie ؛ مناسب سطح متوسط

محتوا این کانال توسط ماری که یک معلم فرانسوی است تولید می‌شود و شامل موضوعات مختلف از گرامر اولیه تا مکالمه پیشرفته است.

کانال Rad ؛ مناسب سطح پیشرفته

این کانال آزمایشگاه روزنامه نگاری رادیو کانادا است که در آن اخبار را به صورت ویدئویی منتشر می‌کنند. حتما شنیده‌اید که گوش کردن به اخبار یکی از بهترین‌ راه‌ها برای تقویت زبان از جمله زبان فرانسه است.

کانال Cyprien؛ مناسب سطح پیشرفته

در این کانال ویدیوهای خنده دار قرار می‌گیرید و یادگیری زبان فرانسه را برای شما بسیار سرگرم‌ کننده می‌کند.

کانال Natoo ؛ مناسب سطح پیشرفته

این کانال محبوب نیز با بیش از 4 میلیون مشترک جنبه سرگرمی زیادی دارد و به آشنایی با فرهنگ فرانسوی یا زبان عامیانه فرانسوی‌ها می‌پردازد.

کانال Norman fait des vidéos مناسب سطح پیشرفته

این کانال یکی از بهترین کانال‌های کمدی فرانسوی است که به زندگی روزمره، مانند داشتن یک گربه، رفتن به خرید مواد غذایی و اشتباهات املایی می‌پردازد.

اگر دقت کنید در کنار هر کانال به سطح خاصی اشاره شد. زبان فرانسه سطوح مختلفی دارد که برای هر کدام از آن‌ها نیز می‌توان مدرک خاصی دریافت کرد، برای اینکه بیشتر در مورد این موضوع مهم بدانید توصیه می‌کنیم مقاله راهنمای جامع مدارک و سطوح زبان فرانسه را مطالعه کنید.

بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی

پادکست‌ها برای یادگیری زبان فرانسه در خصوص تقویت مهارت شنیداری و صحبت کردن نقش مهمی دارند. از آنجایی که استفاده از پادکست‌ها نیز نیازی به پرداخت پول ندارد از منابع مهم رایگان یادگیری زبان فرانسوی محسوب می‌شوند.

این پادکست‌ها عبارت‌اند از:

Coffee Break French

این پادکست دارای موضوعات متعددی است که می‌توانید بر اساس علاقه خود آن‌ها را انتخاب کنید.

Learn French With Alexa

این پادکست‌ با محوریت فرهنگ کشور فرانسه است که در طی آن کلمات و یا عبارت‌های فرانسوی نیز بررسی می‌شود.

Inner French

این پادکست از بهترین پادکست‌ها برای یادگیری و تقویت زبان فرانسه است. موضوعات این پادکست متنوع است برای مثال از بررسی زندگی در فرانسه به صورت کاملاً عمیق گرفته تا اتفاقات روزمره‌. نکته قابل توجه در مورد این پادکست این است که میزبان و مهمانان این پادکست عموما به صورت معمول و آهسته صحبت می‌کنند.

بهترین پادکست های یادگیری زبان فرانسه

فرانسوی با ژان

پادکست فرانسه با ژان پادکستی است که توسط شخصی به نام ژان که یک معلم فرانسه است، تولید می‌شود. از ویژگی‌های این پادکست لحن دوستانه ژان است که می‌توانید به راحتی با آن ارتباط برقرار کنید. موضوعات این پادکست جذاب بیشتر در مورد سفر، زندگی و علایق شخصی خود ژان است.

پادکست فرانسوی Duolingo

همه زبان آموزان نام نرم‌افزار دولینگو را شنیده‌اند. اما خوب است بدانید که این برند پادکست هم دارد و یک نوع از پادکست آن فرانسوی است. در این پادکست میزبان و میهمان‌های ویژه‌ای مانند خوانندگان رپ، ورزشکاران، سازنده شکلات و… حضور دارند. از نکات قابل توجه در مورد این پادکست این است که میزبان تقریبا به طور کامل به زبان انگلیسی صحبت می‌کند، اما میهمانان به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند.

نتیجه گیری

برای یادگیری زبان فرانسوی مانند هر زبان دیگری منابع یادگیری رایگانی وجود دارند که در بالا به آن اشاره کردیم، به این ترتیب رایگان می‌توانید این زبان را یاد بگیرید.
همچنین اگر در راه یادگیری زبان فرانسه نیاز به معلم داشتید پلتفرم آموزشی آنلاین نیمکت نیز در کنار شماست تا سریع‌تر به این زبان مسلط شوید.