اگر دوست دارید زبان انگلیسی را یاد بگیرید اما فرصت یا هزینه شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارید، می‌توانید در خانه هم این زبان کاربردی را یاد بگیرید. تنها کافیست از چند روش‌ ساده استفاده کنید. در این مطلب از مجله نیمکت تصمیم داریم 9 روش موثر برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه چیست؟

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

راه‌های بسیاری برای یادگیری انگلیسی در خانه وجود دارند که بسیاری از آن‌ها ساده، ارزان و در دسترس هستند. چند راهکار به عنوان بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی را بررسی می‌کنیم.

فیلم و سریال انگلیسی تماشا کنید

یکی از اولین راه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی تماشای فیلم و سریال انگلیسی است. شما در زمان تماشای فیلم می‌توانید با جملات انگلیسی، اصطلاحات، نوع تلفظ کلمات و… آشنا شوید و با تکرار و تمرین آن‌ها، یادگیری این زبان را شروع کنید.

گوش دادن به موسیقی انگلیسی

گوش دادن به موسیقی‌های انگلیسی یک راهکار بسیار موثر است که می‌تواند کمک کند در کمترین زمان ممکن سطح زبان خود را بالا ببرید. هنگامی که به موسیقی‌های انگلیسی گوش می‌کنید، علاوه بر یادگیری لغات جدید مهارت شنیداری شما تقویت می‌شود.

پادکست انگلیسی گوش کنید

در پلتفرم‌های مختلف، پادکست‌های انگلیسی مختلفی با موضوعات گوناگون چاپ وجود دارد که می‌توانند به شما در تقویت مهارت شنیداری کمک کنند. مهم است که این پادکست‌‌ها را با توجه به سطح و موضوع علاقه خود انتخاب کنید. برای آشنایی با انواع پادکست‌های انگلیسی می‌توانید مقاله معرفی انواع پادکست را بخوانید.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

کتاب انگلیسی بخوانید

اگر به دنبال یاد گرفتن انگلیسی در خانه هستید، با توجه به سطح زبان خود یک کتاب انگلیسی زبان بخرید و هر روز 10 دقیقه تا نیم ساعت به مطالعه آن کتاب بپردازید.
برای اینکه بهتر متن کتاب را متوجه شوید، هر وقت با لغات جدید روبه‌رو شدید آن را یادداشت کرده و معنی آن را پیدا کنید. به این ترتیب علاوه بر تقویت مهارت خواندن دایره لغات شما نیز تقویت می‌شود.

خلاصه برداری کنید

زمانی که از طریق یکی از رسانه‌های بالا به یک محتوای جدید برمی‌خورید، روی یک برگه در مورد آن بنویسید، برای مثال نظرتان را یادداشت کنید، یا خلاصه آن فیلم یا کتاب یا پادکست را بنویسید و… . این کار به تقویت مهارت نوشتن شما کمک زیادی می‌کند.

خلاصه برداری برای یادگیری زبان انگلیسی

با خودتان انگلیسی حرف بزنید

حرف زدن با خود به زبان انگلیسی نیز به بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی محسوب می‌شود. برای آموزش انگلیسی در خانه، صحبت کردن را جدی بگیرید. هر روز یک موضوع انتخاب کنید و با خودتان در رابطه با آن صحبت کنید. صحبت‌های خود را ضبط کنید و گوش کنید تا بتوانید ایرادات خود را پیدا کنید. با این کار به مرور مهارت مکالمه شما به طور قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند.

چت کردن با دوستان به انگلیسی

پیدا کردن دوستان انگلیسی زبان و چت کردن با آن‌ها از دیگر روش‌های یادگیری زبان در خانه است که از طریق آن می‌توانید مکالمه روزمره آن‌ها را بهتر بشناسید و تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید. این راهکار نیز بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل است.

در یک کلاس آنلاین انگلیسی شرکت کنید

شرکت در کلاس آنلاین نیز بهترین روش آموزش زبان انگلیسی است. برای این کار می‌توانید از چند گزینه استفاده کنید. برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: کانال‌های آموزش زبان در یوتیوب، سایت‌های آموزش زبان، خرید یک دوره آموزش زبان یا شرکت در کلاس آنلاین یک معلم خصوصی.

اگر به دنبال یک معلم زبان خوب هستید که بتوانید به صورت آنلاین آموزش زبان یادگیری انگلیسی را شروع کنید می‌توانید در کلاس بهترین معلم زبان انگلیسی نیمکت شرکت کنید.

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی

از اپلیکیشن‌های آموزش زبان استفاده کنید

امروزه تکنولوژی، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلفی را وارد بازار کرده است که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌ها و امکانات ویژه‌ای دارند که می‌توانند به شما به صورت گام به گام و از پایه زبان را آموزش بدهند.

زبان انگلیسی را به بخش جدانشدنی زندگی تبدیل کنید

در هر سطحی از یادگیری زبان هستید، زبان انگلیسی را وارد بخش‌های مختلف زندگی خود کنید تا مغزتان همواره با آن درگیر باشد. برخی از کارهایی که می‌توانید در این راستا انجام دهید:

  • نوشتن لیست خرید به زبان انگلیسی
  • چت کردن با دوستان نزدیک به زبان انگلیسی
  • نوشتن خاطرات روزانه به زبان انگلیسی
  • اضافه کردن زیر نویس انگلیسی به برنامه‌های فارسی
  • تغییر زبان گوشی به انگلیسی
  • و… .

نتیجه‌گیری

در این مطلب به معرفی چندین روش موثر و در عین حال ساده و ارزان به عنوان بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه پرداختیم. با انجام این کارها به صورت مستمر بعد از یک مدت کوتاه خواهید دید که در زمینه یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کرده‌اید. شما نیز اگر در رابطه با یادگیری انگلیسی در منزل تجربه‌ای‌ دارید یا روشی را پیشنهاد می‌کنید، خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.