برای افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، تنها زمان مسئله نیست. گاهی افراد مشغله هزینه این کلاس‌ها را نیز در سر دارند. قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی آیلتس چقدر است؟ چه فاکتور‌هایی در هزینه تمام شده، موثر هستند؟ سوالاتی از این قبیل برای افرادی که قصد شرکت در چنین کلاس‌هایی را دارند، مطرح می‌شود. در ادامه برای آگاهی بیش‌تر در این زمینه همراه ما باشید.

موفقیت در آزمون آیلتس در زمانی کوتاه! آزمون آیلتس باتوجه به اهمیتی که در روند مهاجرت تحصیلی دارد، از آزمون‌های مهم انگلیسی به‌شمار می‌رود. عده‌ای از افرادی که به‌دنبال کسب نمره خوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند، کلاس‌های خصوصی را ترجیح می‌دهند. مزیتی که کلاس‌های خصوصی بر کلاس‌های عادی دارد، فشرده بودن و کوتاه‌تر شدن پروسه یادگیری است.

تدریس خصوصی آیلتس؛ فاکتور‌های دخیل در هزینه کلاس

شاید این‌طور تصور کنید که تدریس خصوصی مسئله‌ای است که عاملی در قیمت نهایی آن دخیل نیست. اما خواهید دید که فاکتور‌هایی در آن موثر است که بدون توجه از ان‌ها عبور کرده‌اید.

  • نوع تدریس خصوصی؛ حضوری، مجازی
  • سطح زبان زبان‌آموز
  • رزومه مدرس خصوصی
  • تعداد جلسات تدریس خصوصی
  • محل زندگی زبان‌آموز تدریس خصوصی

حال می‌بینید که فاکتور‌هایی در هزینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی آیلتس دخالت دارند که شما توجهی به آن نداشتید.

تصویری از تدریس خصوصی حضوری

نوع تدریس خصوصی؛ حضوری، مجازی

تدریس خصوصی نیز همچون تدریس عادی می‌تواند به دو طریق انجام شود. که همان تدریس خصوصی حضوری و مجازی است. هزینه کلاس خصوصی آیلتس در زمانی که نوع کلاس مجازی است، نسبت به نوع حضوری آن کم‌تر است. چراکه در تدریس خصوصی به‌شکل حضوری هزینه رفت‌و‌آمد و گاه مکانی که تدریس در آن انجام می‌شود، بر هزینه تدریس اضافه می‌شود.

گاه به‌این شکل است که مدرس یک مکانی را برای تدریس‌های خصوصی خود اجاره کرده و زبان‌آموز به این مکان برای تدریس می‌رود. گاه نیز مدرس به خانه زبان‌آموز یا یک کافه برای تدریس می‌روند که هزینه هریک بر دستمزد او برای تدریس اضافه خواهد شد. اما در تدریس مجازی به‌دلیل عدم اتلاف وقت و نبود هزینه مکان و رفت‌و‌آمد بسیار کمتر خواهد بود.

تصویری از تدریس خصوصی مجازی

سطح زبان زبان‌آموز؛ میزان جلسات مورد نیاز فرد موثر در هزینه کلاس خصوصی

در اولین جلسه کلاس‌های خصوصی چه به‌صورت مجازی و چه به‌صورت حضوری، آزمونی برای تعیین سطح زبان فرد انجام می‌شود. این آزمون به این جهت گرفته می‌شود که مدرس بتواند برنامه درسی متناسب با آن فرد را بچیند و نقاط ضعف و قوت او را بفهمد.

حال اگر سطح زبان زبان‌آموز پایین باشد، تعداد جلسات بیش‌تری نیاز دارد تا آماده گذراندن آزمون آیلتس شود. همچنین باتوجه به سطحی که قرار دارد، جزوات و منابع بیش‌تری نسبت به فردی در سطح بالای دانش زبانی نیاز دارد. بنابراین سطح زبان فرد در افزایش یا کاهش تعداد جلسات و منابع و در آخر در هزینه کلاس موثر خواهد بود.

تصویر فردی در حال آزمون تعیین سطح

رزومه مدرس؛ رزومه سنگین‌تر، شهریه گران‌تر!

این‌که رزومه مدرس در میزان شهریه دریافتی موثر باشد، امری بدیهی است. چراکه دانشی که فرد به‌عنوان مدرس درجهت تدریس و راهنمایی زبان‌آموز در مسیر پیش‌روی او به‌کار می‌برد متفاوت است. مسلما مدرسی که رزومه‌ای پربارتر دارد، به‌عنوان بهترین معلم خصوصی آیلتس شناخته می‌شود. چراکه به‌طورحتم، این دانش زیاد او، به موفقیت زبان‌آموزان زیادی می‌انجامد.

برای مثال مدرسی را درنظر بگیرید که مدرک تدریس آیلتس از استرالیا IDP، مدرک TEFL از بریتانیا را در کارنامه خود دارد. همچنین این مدرس عنوان استاد برتر در زمینه تدریس زبان را در کارنامه طلایی خود ثبت کرده است. چنین مدرسی نسبت به فردی که هیچ یک از این‌ها را در کارنامه کاری خود ندارد، قیمت بالاتری دارد.

محل زندگی زبان‌آموز؛ دور یا نزدیک، مسئله این است!

مسلما هزینه کلاس‌های مدرسی در ناحیه‌ای کم درآمد با مدرسی که در ناحیه مرفه تهران تدریس می‌کند، یکی نخواهد بود. همچنین قیمت این کلاس‌ها در استان‌های مختلف نیز متفاوت خواهد بود. متاسفانه این مسئله که محل سکونت فرد در میزان هزینه پرداختی موثر است، وجود دارد.

اما اگر از دور‌ه‌های مجازی استفاده کنید، کم‌تر با این موارد مواجه خواهید شد. در بهترین دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی پلتفرم نیمکت شما قبل از رزرو دوره با مدرس دلخواه‌تان قادر به دیدن هزینه هستید. بنابراین چنین مسئله‌ای در هزینه کلاس شما هرگز ترتیب اثر داده نخواهد شد.

کلاس‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی آیلتس؛ تخمین هزینه

درکنار تمامی فاکتور‌هایی که تابه‌حال شمرده شد، می‌توان این‌طور بیان کرد که هزینه این کلاس‌ها ساعتی محاسبه می‌شوند. برای مثال هزینه کلاس‌های حضوری چیزی در حدود 50000-750000 تومان برای هر 90 دقیقه کلاس است. البته لازم‌به‌ذکر است که این قیمت یک تخمین است و در شهر‌های مختلف متفاوت خواهد بود.

به‌طورکلی نیز چنین می‌توان گفت که قیمت کلاس‌های خصوصی از 50000-500000 تومان متغیر است. همچنین باتوجه به‌این قیمت هزینه میانگین معادل 13500 تومان در کلاس‌های آنلاین و 255000 در کلاس‌های حضوری خواهد بود. البته این مبالغ بدون درنظر گرفتن کارنامه کاری مدرس و دیگر فاکتور‌های دخیل است. بنابراین، نمی‌توان به‌طور دقیق هزینه این کلاس‌ها را تعیین نمود.

فرمولی پیچیده‌در تخمین هزینه کلاس خصوصی آیلتس!

درآخر دیدیم که هزینه این کلاس‌های خصوصی آیلتس به عوامل متعددی وابسته بوده و تخمین آن تقریبا غیر ممکن است. عواملی چون سطح زبانی خودتان، رزومه مدرس، منطقه و مجازی یا حضوری بودن کلاس در هزینه نهایی تاثیر دارد.

درنتیجه، نمی‌توان به‌طور کل یک قیمت واحد را برای قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی آیلتس درنظر گرفت. بهترین راه برای دوری از هدر دادن وقت و پول برای شما زبان آموزان آن است که در بین دوره‌های مجازی و سایت‌ها با بررسی ویژگی‌های مدرس‌ها اقدام کنید. چراکه در این سایت‌ها تمامی اطلاعات درباره این کلاس‌ها و چگونگی این‌ها نیاز دارید، قرار داده شده است.

مطالعه بیشتر: