در دنیای تکنولوژی تعداد زیادی اپلیکیشن با اهداف آموزشی از جمله آموزش انواع زبان‌های خارجی طراحی شده است که می‌تواند نقش مهم و کاربردی در یادگیری زبان آموزان داشته باشد. یکی از زبان‌های بین‌المللی زبان روسی است که طرفداران خاص خودش را دارد. اگر می‌خواهید این زبان را یاد بگیرید و دنبال چند اپلیکیشن آموزش زبان روسی خوب می‌گردید با ما در این مقاله همراه باشید که قصد داریم انواع اپلیکیشن‌های پرطرفدار و کاربردی برای یادگیری زبان روسی را معرفی ‌کنیم.

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان روسی

امروزه تکنولوژی در حوزه‌های مختلفی از جمله آموزش انواع زبان‌های خارجی نقش بسزایی ایفاء می‌کند. یکی از تاثیرات آن نیز طراحی و ساخت برنامه‌های مختلفی است که می‌توانید براحتی در گوشی نصب کنید و هر جایی که باشید زبان دلخواهتان از جمله روسی را یاد بگیرید. در ادامه برخی از بهترین این برنامه‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

1- اپلیکیشن Memrise

اولین اپلیکیشنی که باید برای آموزش زبان روسی معرفی کنیم اپلیکیشن Memrise است. این برنامه آموزش زبان روسی را از پایه شروع می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد که برای خود اهداف روزانه تعیین کنید، امتیازهای خود را ببینید. بخشی از این اپلیکیشن رایگان است و بخش دیگری از آن نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای دارد.

2- اپلیکیشن busuu

اپلیکیشن دومی که می‌توانید برای یادگیری زبان روسی استفاده کنید busuu است. در این اپلیکیشن می‌توانید واژگان، مکالمه و گرامر را یاد بگیرید، سطح خود را بسنجید.

3- اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo از اپلیکیشن‌های معروف و کاربردی آموزش زبان است. در این برنامه شما می‌توانید در سطوح مختلف مقدماتی، متوسط و پیشرفته زبان روسی را یاد بگیرید. این اپلیکیشن بخش‌های مختلفی مانند واژگان گوناگون، صفت‌ها، قواعد و دستور را در بر می‌گیرد. همچنین فضای داخلی برنامه نیز بسیار سرگرم کننده و جذاب است.

4- اپلیکیشن HelloTalk

اپلیکیشن‌ آموزش زبان HelloTalk از اپلیکیشن‌های متفاوت و قابل توجهی است که می‌توان برای آموزش زبان از آن استفاده کرد. در این برنامه کاربران مختلفی از سراسر دنیا حضور دارند و در آن زبان تمرین می‌کنند. در این برنامه شما امکان ارتباط نوشتاری، تصویری و برگزاری کلاس‌های آنلاین آموزش زبان را نیز دارید. علاوه بر این، هلوتاک برای کسانی که تا حدی زبان روسی بلدند و به دنبال پارتنر زبان می‌گردند بسیار عالی است.

اگر در زبان روسی به تسلط نسبی رسیده‌اید و قصد دارید مدرک و گواهینامه لازم را نیز دریافت کنید می‌توانید در کلاس‌های مدرس trp شرکت کنید و بهتر برای این آزمون آماده شوید.

5- اپلیکیشن italki

اگر به دنبال برنامه دیگری مانند هلوتاک هستید خوب است که با برنامه آی‌تاکی نیز آشنا شوید. این برنامه یک نرم افزار بسیار کاربردی است و امکان گفتگو با بومی زبانان و سایر کسانی که به زبان آموزی مشغول هستند، وجود دارد. جالب است بدانید که معلمین در آی‌تاکی می‌توانند ساعتی ۴ تا ۶ دلار درآمد نیز داشته باشند.

6- اپلیکیشن Drops

از دیگر برنامه‌هایی که می‌توان برای آموزش زبان روسی پیشنهاد داد اپلیکیشن Drops است. این برنامه را یکی از قوی‌ترین و جذاب‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان روسی می‌دانند. از ویژگی‌های این برنامه این است که دروسی کوتاه و مفید را آموزش می‌دهد، برخلاف سایر برنامه‌ها نیازی نیست به زبان انگلیسی مسلط باشید، بخش‌های مختلفی مانند لغات، گرامر و… را پوشش می‎دهد.

این برنامه در گوگل پلی امتیاز ۴.۷ و در اپ استور امتیاز ۴.۷ را دارد.

7- اپلیکیشن Clozemaster

Clozemaster از دیگر برنامه‌های آموزش زبان روسی است که مانند برنامه Drops از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و نیاز به تسلط به زبان انگلیسی نیست. از ویژگی‌های این برنامه این است که برای آموزش از تکنیک بازی استفاده می‌کند و امتیاز کسب می‌کنند. همچنین این اپ از سیستم SRS برای مرور کلمات در فواصل متفاوت استفاده می‌کند.

اگر به زبان روسی علاقه زیادی دارید و می‌خواهید در این شکور تحصیل نیز بکنید ولی با دوره پادفک زبان روسی آشنایی ندارید می‌توانید مقاله دوره پادفک روسیه چیست را مطالعه کنید.

8- اپلیکیشن Babbel

از دیگر اپلیکیشن‌های معروف آموزش زبان، برنامه Babbel است. آموزش‌های این برنامه به دو دسته ۱۰ و ۱۵ دقیقه‌ای تقسیم می‌شوند، همچنین گزینه‌ای برای مرور کردن درس‌های قبلی وجود دارد. Babbel نیز از برنامه‌های خوب و کاربردی برای یادگیری زبان روسی با استفاده از اپلیکیشن است.

9- اپلیکیشن Rocket Languages

برنامه Rocket Languages زبان روسی را از سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش می‌دهد. آموزش‌های این برنامه شامل تمام بخش‌های لغات، گرامر، درک مطلب و مخصوصا مکالمه است. آموزش‌های این برنامه بسیار ساده و قابل فهم است. جالب است بدانید که برای بخش تقویت مکالمه صداهای ضبط شده از سوی افراد بومی روسی است.

10- اپلیکیشن Mondly

اپلیکیشن Mondly برنامه‌ای است یک طراحی اصولی و تخصصی برای آموزش زبان روسی دارد. آموزش‌های این برنامه بسیار لذت بخش است و می‌توانید بدون داشتن پیش زمینه، آموزش را شروع کنید. در این برنامه می‌توانید مدت زمان مطالعه و آموزش خود را ارزیابی کنید که تاثیر مهمی در روند آموزش دارد.

11- اپلیکیشن Learn To Write Russian Alphabet

اگر در نوشتن و یادگیری الفبا زبان روسی مشکل دارید این برنامه یک اپلیکیشن بسیار مناسب برای یادگیری الفبا و خط زبان روسی است. به واسطه این برنامه می‌توانید الفبا ربان روسی را به خوبی با سرگرمی یاد بگیرید و به آن مسلط شوید.

12- اپلیکیشن متالنگوئیج

برخی از اپلیکیشن‌های بالا محیط غیرفارسی دارند. به عبارت دیگر برای اینکه بتوانید از آن‌ا استفاده کنید باید آشنایی نسبی با یک زبان دیگر مانند انگلیسی داشته باشید. اگر کسی هستید که برایتان مهم است که محیط و آموزش‌های برنامه حتما به زبان فارسی باشد متالنگوئیج نیز از دیگر برنامه‌هایی است که مناسب شماست. از ویژگی‌های این برنامه علاوه بر زبان فارسی آن، ایجاد لیست دلخواه واژگان، امکان استفاده به صورت آفلاین و … است.

نتیجه گیری

در این مقاله با پرطرفدارترین اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید برای یادگیری زبان روسی استفاده کنید، آشنا شدید. استفاده از هر کدام از این‌ها می‌تواند در یادگیری زبان روسی کاربردی باشد اما اگر نیاز دارید به صورت سریع‌تر و جدی‌تری به این زبان مسلط شوید بهتر است در کلاس‌های آموزش زبان نیمکت شرکت کنید و این زبان را به صورت دقیق‌تری آموزش ببینید.