یکی از برنامه‌های کمکی برای تقویت زبان انگلیسی شرکت در کلاس‌ فری دیسکاشن یا بحث آزاد انگلیسی است. این کلاس‌ برای افرادی که در مکالمه و صحبت کردن مشکل دارند بسیار مفید است و باعث می‌شود این مهارت در آن‌ها به خوبی تقویت شود و با اعتماد به نفس بتوانند انگلیسی صحبت کنند.
اگر نمی‌دانید کلاس فری دیسکاشن چیست و چطور روی تسلط زبان انگلیسی شما تاثیر می‌گذارد در این مطلب همراه ما باشید که همه این موارد را بررسی می‌کنیم.

کلاس فری دیسکاشن چیست؟

یکی از اولین سوالاتی که بعد از شنیدن عبارت کلاس فری دیسکاشن به ذهن برخی افراد می‌رسد این است که این کلاس اساسا چیست و در آن چه اتفاقی می‌افتد؟

کلاس فری دیسکاشن (Free Discussion) یا بحث آزاد کلاسی است که زبان آموزان یک زبان دور هم جمع می‌شوند و در مورد یک موضوع با هم صحبت می‌کنند. این کار باعث تقویت مهارت مکالمه و افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود. البته این‌ها تنها فواید این کلاس نیستند و مزایا دیگری نیز دارند.

مزایا کلاس فری دیسکاشن برای زبان آموزان

کلاس فری دیسکاشن می‌تواند از جنبه‌های مختلفی روی تقویت مهارت مکالمه شما اثر بگذارد. برخی از مهم‌ترین فواید و مزایا کلاس فری دیسکاشن عبارت‌اند از:

کنار گذاشتن خجالت و افزایش اعتماد به نفس

یکی از مهم‌ترین معضلاتی که زبان آموزان با آن رو به رو هستند خجالت و کم رویی است. در بسیاری از مواقع زبان آموزان چون نمی‌توانند خوب به انگلیسی صحبت کنند اعتماد به نفس کافی برای آغاز مکالمه با دیگران را ندارند و به همین دلیل نیز نمی‌توانند مهارت صحبت کردن خود را تقویت کنند.

شرکت در کلاس‌های فری دیسکاشن باعث می‌شود این چرخه را بشکنید و صحبت کردن را شروع کنید تا با افزایش مهارت مکالمه اعتماد به نفستان نیز تقویت شود.

به کار بردن لغات جدیدی در مکالمه

شما به عنوان زبان آموز همواره لغات جدیدی یاد می‌گیرید. برای تثبیت این لغات در ذهنتان نیاز دارید که آن‌ها را در مکالمه خود استفاده کنید. کلاس‌های فری دیسکاشن یکی از بهترین موقعیت‌هایی است که این امکان را به شما می‌دهد. همچنین در حین گفتگو دیگران نیز شما لغات جدیدی را یاد می‌گیرید.

خواندن متون انگلیسی

شما قبل از اینکه در یک کلاس فری دیسکاشن شرکت کنید باید در مورد موضوع آن اطلاعات کافی داشته باشید، بنابراین حتما نگاهی به متون و مقالات علمی می‌اندازید. این کار باعث تقویت مهارت خواندن شما نیز می‌شود.

یادگیری صحبت کردن به صورت کاربردی

آنچه در کتاب‎های منبع آموزش زبان وجود دارد جنبه آموزشی دارد اما شما با شرکت در کلاس فری دیسکاشن یاد می‌گیرید که چطور دانش زبانی خود را به صورت کاربردی برای بیان نظرات و ایده‌های شخصی خود استفاده کنید.

تقویت گرامر

یکی از چالشی‌ترین بخش‌های یادگیری هر زبانی قسمت گرامر آن است. تجربه نشان داده است که بیشترین میزان یادگیری دستور زبان نه از طریق کتاب‌های گرامری بلکه از طریق صحبت کردن یاد گرفته می‌شود. بنابراین با شرکت در کلاس‌های بحث آزاد ناخودآگاه گرامر شما نیز تقویت می‌شود.

تمرین پیش از کلاس

قبل از اینکه به کلاس فری دیسکاشن بروید بهتر است کمی تمرین داشته باشید. می‌توانید صحبت‌هایتان را بلند بلند بگویید. این کار تاثیر زیادی در تقویت زبان شما دارد.

تمرین پیش از کلاس

موضوعات کلاس های فری دیسکاشن شامل چه چیزهایی است؟

  • فیلم و سریال‌های روز
  • مباحث سیاسی و مدریتی عمومی
  • بازی‌های گروهی

انواع کلاس‌های فری دیسکاشن

کلاس فری دیسکاشن به لحاظ نحوه برگزاری انواع مختلفی دارد. این کلاس‌ها هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری در کافه‌ها، آموزشگاه‌ها و… برگزار می‌شود.

مزایا کلاس‌های فری دیسکاشن آنلاین

  • عدم نیاز به صرف زمان برای رفت و آمد
  • دسترسی آسان به کلاس تنها با استفاده از اینترنت
  • دسترسی به ویدیو ضبط شده کلاس برای مرور مجدد و بررسی اشتباهات (البته تنها در برخی از فری دیسکاشن‌های آنلاین این ویدیو‌ها داده می‌شود)

مزایا کلاس‌های فری دیسکاشن حضوری

  • احساس راحتی بیشتر برای صحبت کردن
  • افزایش اعتماد به نفس
  • آشنایی با افراد جدید

چه کسانی می‌توانند در کلاس‌های فری دیسکاشن شرکت کنند؟

یک باور غلط که در میان بسیاری از زبان آموزان وجود دارد این است که برای شرکت در کلاس‎های بحث آزاد باید از تسلط بسیار بالایی به زبان برخوردار باشند در حالیکه اینطور نیست. کلاس‌های بحث آزاد زبان انگلیسی در سطوح مختلفی مانند مبتدی، متوسط و پیشرفته برگزار می‌شود. شما زبان آموز هر سطحی که هستید می‌توانید در کلاس‌های بحث آزاد همان سطح شرکت کنید و به تقویت مکالمه خود بپردازید.

اگر زبان آموزی هستید که می‌خواهید هر چه سریع‌تر به زبان انگلیسی مسلط شوید می‌توانید در کلاس‌های زبان انگلیسی نیمکت شرکت کنید تا با آموزش و راهنمایی یک معلم با تجربه در سریع‌ترین زمان ممکن زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

نکات مهم در مورد برگزاری کلاس فری دیسکاشن

اگر خود شما کسی هستید که می‌خواهید کلاس فری دیسکاشن را برگزار کنید باید به نکات زیر دقت کنید تا زبان آموزان جذب این جلسات شوند و در آن به طور پیوسته شرکت کنند.

اشراف به موضوع مورد نظر

اگر موضوعی را انتخاب کردید باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید، به تعبیر دیگر باید روی آن موضوع اشراف داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل جلسه را مدیریت کنید.

از موضوعات جذاب استفاده کنید

برای هر جلسه کلاس فری دیسکاشن موضوعات جذابی را انتخاب کنید که فکر می‌کنید برای بسیاری افراد جالب است تا انگیزه آن‌ها برای شرکت در این کلاس‌ها بیشتر باشد.

تسلط به تلفظ صحیح کلمات

سعی کنید کلمات را به درست‌ترین شکل ممکن تلفظ کنید چرا که نحوه ادای کلمه شما در ذهن زبان آموزان ثبت می‌شود.

free discussion

نتیجه گیری

کلاس‌های فری دیسکاشن یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت مکالمه است. در این کلاس‌ها مهارت صحبت کردن شما به افزایش پیدا می‌کند و مرور می‌توانید ایده‌ها و نظرات خود را به زبان انگلیسی با دیگران مطرح کنید و بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. این موضوع مخصوصا در ارتباط با مردم سایر کشورها بسیار با اهمیت است.