در دنیای امروز، یادگیری یک زبان خارجی به ویژه انگلیسی، به امری ضروری تبدیل شده است. اما با وجود منابع آموزشی متنوعی که در دسترس است، بسیاری از زبان‌آموزان در انتخاب بهترین راه برای شروع یادگیری دچار سردرگمی می‌شوند. در این میان، تدریس خصوصی زبان انگلیسی به عنوان بهترین راهکار می‌تواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند. در این مقاله می‌پردازیم که چرا و به چه دلایلی یادگیری زبان در کلاس خصوصی بهترین راه یادگیری است؟

دلایل یادگیری زبان انگلیسی در کلاس خصوصی زبان

مهم‌ترین دلایل و مزایایی که کلاس خصوصی را به بهترین راه یادگیری زبان تبدیل می‌کند عبارت‌اند از موارد زیر :

همراهی یک معلم متخصص در تمام مسیر

یک معلم خصوصی زبان انگلیسی با شناخت دقیق نقاط ضعف و قوت شما، برنامه آموزشی کاملاً متناسب با نیازهایتان را طراحی می‌کند. او تلاش می‌کند تمام مهارت‌های چهارگانه به یک اندازه در شما تقویت شد. همچنین، معلم خصوصی می‌تواند به شما در رفع مشکلات و ابهاماتتان به صورت آنی کمک کند و از پیشرفت شما اطمینان حاصل نماید. برخلاف سایر روش‌های یادگیری مانند خودخوان یا سایت‌های آموزش زبان انگلیسی رایگان و… وجود یک معلم کمک می‌کند تا از مسیر یادگیری ناامید یا منحرف نشوید.

تدریس بر اساس توانایی‌های فردی

هر فردی با سرعتی متفاوت و به روشی منحصر به فرد زبان می‌آموزد. همان‌طور که اثر انگشت هیچ دو نفری یکسان نیست، شیوه یادگیری زبان نیز برای هر کسی منحصر به فرد است. برخلاف اینکه در کلاس‌های گروهی، آموزش بر اساس میانگین توانایی افراد طراحی می‌شود، در تدریس خصوصی، آموزش بر اساس اهداف، نیازها و توانایی‌های فردی زبان‌آموز انجام می‌شود. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا تدریس خصوصی زبان انگلیسی نسبت به تدریس عمومی بازدهی بیشتر و بهتری داشته باشد.

یادگیری بهتر مکالمه

در کلاس‌های گروهی، سطح زبان همه افراد در مکالمه یکسان نیست و این موضوع ممکن است باعث شود که افراد با سطح بالاتر خسته شده و افراد با سطح پایین‌تر نیز از روند کلاس عقب بمانند. در تدریس خصوصی، معلم خصوصی با توجه به سرعت یادگیری و سبک یادگیری شما، برنامه آموزشی را تنظیم می‌کند تا هر جلسه بتواند با شما متناسب با سطحتان به زبان انگلیسی صحبت کرده و کمک کند سریع‌تر این مهارت خود را ارتقا دهید.

سرعت بخشیدن به فرایند یادگیری

سرعت یادگیری زبان انگلیسی در کلاس خصوصی نسبت به کلاس‌های عمومی بیشتر است. هنگامی که شما کلاس خصوصی را برای یادگیری انتخاب می‌کنید، تمام تمرکز استاد زبان انگلیسی بر شما خواهد بود و می‌توانید بهتر مسیر یادگیری را پیش ببرید. این در حالی است که در کلاس‌های عمومی زبان‌آموزان دیگری نیز وجود دارد که معلم باید به سوالات آن‌ها پاسخ داده و به نیازهایشان توجه کند‌.

کاهش هزینه‌ها در درازمدت

با وجود اینکه هزینه کلاس خصوصی بیشتر از کلاس‌های عمومی است، انتخاب کلاس خصوصی برای یادگیری زبان در دراز مدت به صرفه‌تر است چرا که در یک دوره مشخص یادگیری انجام می‌شود و نیاز به شرکت در کلاس‌های عمومی به صورت طولانی نیست.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی برای چه کسانی مناسب‌تر است؟

تدریس خصوصی زبان انگلیسی برای چه کسانی مناسب‌تر است؟

یادگیری زبان انگلیسی به کمک معلم خصوصی برای گروه‌های زیر بهترین ایده خواهد بود:

افرادی که زمان محدودی دارند

برای افرادی که مشغله کاری یا تحصیلی زیادی دارند و نمی‌توانند وقت زیادی را برای رفتن به آموزشگاه‌ها بگذارند، تدریس خصوصی گزینه بسیار مناسبی است.

افرادی که به دنبال نتایج سریع هستند

افرادی که برای آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها، آزمون‌های بین المللی مثل آیلتس، مهاجرت و … نیاز دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تسلط نسبی زبان برسند، بهتر است حتما از کلاس خصوصی زبان استفاده کنند. اگر شما جزء این دسته از افراد هستید بهتر است از تدریس خصوصی زبان ویژه مهاجرت استفاده کنید.

افرادی که مشکل تمرکز دارند

در کلاس‌های گروهی، عوامل حواس‌پرتی زیادی وجود دارند که می‌توانند تمرکز را کاهش دهند. این مسئله برای افرادی که مشکل تمرکز دارند بسیار چالش برانگیز است. در این مواقع تدریس خصوصی زبان بهترین گزینه است چرا که علاوه بر اینکه تمام توجه معلم بر روی زبان‌آموز متمرکز است و آموزش در محیطی آرام و بدون حواس‌پرتی پیش می‌رود.

افرادی که سبک یادگیری متفاوتی دارند

با اینکه همه افراد سبک یادگیری مخصوص به خود را دارند اما در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی عمومی، کمتر این نکته در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل برخی از زبان‌آموزان نمی‌توانند به نتیجه دلخواه خود دست یابند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، یادگیری با معلم خصوصی بهترین ایده است.

چرا کلاس خصوصی زبان بهترین راه یادگیری شناخته می‌شود؟

نتیجه‌گیری

با توجه به مزایا قابل توجهی که کلاس زبان خصوصی دارد چنانچه به دنبال یک کلاس خصوصی آنلاین با معلمین کاملا حرفه‌ای هستید پلتفرم آنلاین نیمکت بهترین گزینه برای شما است. مهم‌ترین ویژگی‌های کلاس‌های نیمکت عبارت‌اند از: مناسب بودن هزینه‌های آموزشی، پشتیبانی شبانه‌روزی، انعطاف کلاس‌ها، تجربه بالای اساتید و … .