با پیشرفت‌های زیاد دنیا پای تکنولوژی به حوزه یادگیری زبان جدید نیز باز شده است. شما به راحتی می‌توانید با دانلود پادکست انگلیسی و گوش دادن به آن در هر زمان و مکانی که هستید به راحتی زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

این روزها که هزینه شرکت در کلاس‌های حضوری زبان انگلیسی بسیار زیاد شده است، شرکت در کلاس‌های آنلاین و همچنین گوش کردن به پادکست انگلیسی می‌تواند یک روش کم هزینه ولی عالی برای یادگیری زبان در مدت زمان کوتاهی باشد.

بنابراین اگر آشنایی با بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی برای شما حائز اهمیت است، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

معرفی انواع پادکست انگلیسی

مزایای استفاده از پادکست های انگلیسی

قبل از معرفی بهترین پادکست آموزشی زبان انگلیسی، خوب است در رابطه با مزایای استفاده از پادکست انگلیسی و گوش دادن به این فایل‌های صوتی بپردازیم.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از پادکست های آموزش زبان انگلیسی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افزایش سرعت فرایند یادگیری
  • کمک به تقویت لیسنینگ و اسپیکینگ
  • یادگیری لغات جدید
  • تقویت گرامر
  • بهبود مهارت درک مطلب
  • امکان دسترسی در هر زمان و مکان
  • تقویت لهجه امریکن
  • کاهش هزینه‌های آموزش زبان انگلیسی

معرفی بهترین پادکست‌های انگلیسی سطح مبتدی

افرادی که به تازگی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده‌اند، باید به دنبال پادکست‌هایی باشند که برای سطح مبتدی مناسب شده‌ است. چندین مورد از بهترین پادکست ها برای یادگیری انگلیسی عبارتند از:

پادکست Learn English

پادکست Learn English یکی از بهترین پادکست‌های دارای رونوشت برای یادگیری زبان انگلیسی است که بر پایه گفت‌وگوهای کوتاه دو نفره تنظیم شده و به موضوعات مختلفی می‌پردازد تا شنوندگان با علایق متنوع فرصت یادگیری بیشتری داشته باشند.

این پادکست در هر قسمت از شما یک آزمون می‌گیرد تا مشخص شود که چقدر یاد گرفته‌اید.‌

پادکست Voice of America

پادکست Voice of America یک پادکست برای زبان انگلیسی است که از سطح مبتدی تا پیشرفته پیش می‌رود.‌ این پادکست به ارائه اطلاعات در رابطه با موضوعات مختلف با سرعت پایین می‌پردازد تا فرصت آموختن لغات جدید و تقویت مهارت‌های شنیداری را برای علاقه‌مندان فراهم کند.

پادکست English Short Stories for Beginners

پادکست English Short Stories for Beginners یکی از بهترین پادکست های یادگیری زبان انگلیسی است که در قالب 12 داستان مختلف امکان سرگرمی و یادگیری به صورت هم زمان را برای شما فراهم می‌کند. این پادکست دارای تمرین، رونوشت و فهرست واژگان است تا مسیر یادگیری را برای شما آسان‌تر کند.

پادکست Essential English– Beginners

یکی از بهترین پادکست های آموزش انگلیسی که برای سطح A1 و A2 زبان مناسب شده است، پادکست Essential English– Beginners است. در این پادکست‌های دارای رونوشت رایگان، به مباحث مختلفی پرداخته می‌شود که فرصت یادگیری را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

پادکست Coffee Break English

پادکست Coffee Break English یک پادکست ساده و فوق‌العاده برای یادگیری زبان انگلیسی است که به صورت هفتگی منتشر می‌شود و مکالمه بین میزبانان را پخش می‌کند. در انتها نیز با هدف یادگیری بهتر زبان‌آموزان واژگان، نکات دستوری و مکالمه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بهترین پادکست‌های انگلیسی سطح مبتدی

پادکست Espresso English

یکی از بهترین پادکست های یادگیری زبان انگلیسی که به دلیل سرعت کمِ پخش، پرداختن به موضوعات مختلف و استفاده از کلمات ساده و روزمره بسیار مورد توجه قرار گرفته است، پادکست Espresso English است. این پادکست سرگرم‌کننده‌ امکان یادگیری لغت، گرامر، اصطلاحات و مکالمه در مدت زمانی کوتاه را فراهم می‌کند.

پادکست The British English Podcast

پادکست The British English Podcast بهترین پادکست زبان انگلیسی برای آن دسته از افرادی است که قصد یادگیری لهجه بریتیش را دارند. پرداختن به موضوعات مختلف در این پادکست فرصت یادگیری و افزایش دایره لغات را برای این افراد فراهم خواهد کرد.

معرفی بهترین پادکست های انگلیسی سطح متوسط

استفاده از بهترین پادکست های یادگیری زبان انگلیسی سطح متوسط بیشتر مناسب کسانی است که سطح زبان انگلیسی آن از پیشرفته پایین‌تر و از مبتدی بیشتر است. این افراد با گوش کردن به بهترین پادکست زبان انگلیسی سطح خود، می‌توانند مهارت‌های مختلف مانند مکالمه، لیسنینگ و درک مطلب را تقویت کنند. از مهم‌ترین پادکست‌های مخصوص این افراد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

پادکست English as a Second Language

پادکست English as a Second Language که با نام اختصاری ESLPod نیز شناخته می‌شود یکی از بهترین پادکست‌های زبان انگلیسی برای یادگیری بهتر زبان در هر زمان و مکانی است. افرادی که به دنبال آموزش زبان انگلیسی با پادکست هستند، با انتخاب این گزینه می‌توانند به هزاران موضوع متنوع دسترسی داشته باشند و به دلیل امکان سرچ موضوعی بر اساس علاقه خود، موضوع مورد نظرشان را دنبال کنند. این پادکست می‌تواند برای افرادی که به دنبال افزایش مهارت مکالمه انگلیسی و تقویت دایره لغات خود هستند، بسیار مناسب باشد.

پادکست NPR Pop Culture Happy Hour

اگر دوست دارید یک پادکست آموزش زبان انگلیسی دانلود کنید که نشان دهنده موضوعات محبوب مورد بحث آمریکایی‌ها باشد، پادکست NPR Pop Culture Happy Hour بهترین گزینه برای شما خواهد بود.‌ در این پادکست‌ها به بررسی موضوعات سرگرم‌کننده، فیلم‌ها، موسیقی‌ها و کتاب‌ها پرداخته می‌شود.

بهترین پادکست های انگلیسی سطح متوسط

پادکست English Phrasal Verb Podcast: Grammar Lessons By Real English Conversations

پادکست English Phrasal Verb Podcast: Grammar Lessons By Real English Conversations بهترین و مهم‌ترین پادکست یادگیری انگلیسی است که علاوه بر پرداختن به موضوعات مختلف بر تلفظ درست واژگان نیز تمرکز دارد. در هر یک از جلسات این پادکست که به صورت مکالمه توسط یکی از بهترین اساتید انگلیسی پیش می‌رود امکان یادگیری لغات، جملات، دستور زبان و آهنگ و ملودی کلمات فراهم است.

پادکست SEND7 (Simple English News Daily)

اگر به دنبال دانلود بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی هستید، SEND7 (Simple English News Daily) یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شما خواهد بود. در این پادکست‌ها اخبار روز به مدت 7 دقیقه بیان می‌شود تا شما فرصت یادگیری انواع لغات و جملات را داشته باشید.

پرداختن به اخبار مختلف باعث شده است تا از SEND7 (Simple English News Daily) به عنوان بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان انگلیسی یاد شود.

پادکست Better @ English

علاقه‌مندان به دانلود پادکست های آموزش زبان انگلیسی می‌توانند پادکست Better @ English را برای یادگیری انتخاب کنند. این پادکست که دارای رونوشت و فهرست واژگان است به برقراری ارتباط توسط مجری برنامه یعنی لری و افراد دیگر می‌پردازد. طی این مکالمات موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد که فرصت آشنا شدن با لغات جدید را برای شنوندگان فراهم می‌کند. سرعت متوسط پخش این پادکست کمک می‌کند تا شما بتوانید با جملات و کلمات بهتر آشنا شوید.

پادکست Business English Podcast

یکی از معروف‌ترین پادکست های آموزشی انگلیسی که دارای 400 قسمت مختلف با موضوعات متفاوت است و به دلیل سرعت پخش پایین‌تر از حالت استاندارد، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، Business English Podcast نام دارد. در این پادکست ابتدا یک صحبت کوتاه در رابطه با موضوع مورد نظر انجام می‌شود و سپس مجری به ارائه اطلاعات بیشتر در رابطه با لغات و کلمات جدید می‌پردازد.

پادکست English Learning for Curious Minds

پادکست English Learning for Curious Minds قطعا بهترین پادکست آموزش زبان دارای رونوشت و ترجمه به زبان‌های مختلف است. موضوعات متنوع مورد بحث در این مجموعه پادکست‌ها، اتفاقات آینده، گذشته و حال است. استفاده از لغات متنوع در این پادکست‌ها باعث می‌شود تا شنونده فرصت بیشتری برای آموختن مکالمه و تقویت دایره لغات خود داشته باشد.

پادکست Office Ladies

از بهترین پادکست یادگیری زبان انگلیسی که به بررسی فیلم‌ها و سریال‌های مختلف می‌پردازد، می‌توان به پادکست Office Ladies اشاره کرد. بررسی فیلم‌سازی و پشت صحنه فیلم‌ها توسط مجریان این برنامه باعث شده تا افراد بسیاری پادکست Office Ladies را یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان با تفریح بدانند.
اگر به دنبال بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان هستید و می‌خواهید هم زبان یاد بگیرید و هم سرگرم شوید، این پادکست می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

پادکست ۶ Minute English

پادکست ۶ Minute English یک پادکست یادگیری زبان فوق‌العاده محسوب می‌شود که می‌تواند کمک کند در مسیر یادگیری زبان با چالش‌های کمتری روبه‌رو شوید. این پادکست‌های 6 دقیقه‌ای دارای رونوشت به موضوعات مختلف روزمره می‌پردازند تا به شما کمک کنند بدون اینکه احساس کنید در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، هر آنچه را که نیاز است، بیاموزید.

استفاده از این پادکست برای یادگیری زبان کمک می‌کند تا شما بتوانید هم زمان با آموختن لغات جدید، مهارت‌های شنیداری خود را نیز تقویت کنید. اگر جزو افراد علاقه‌مند به یادگیری زبان با پادکست هستید، باید بدانید که این پادکست لیستی از لغات را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

پادکست Podcasts in English

یکی از پادکست های آموزش زبان که بیشتر به دلیل داشتن تنوع بالا بسیار مورد توجه قرار گرفته است، پادکست Podcasts in English نام دارد. این پادکست دارای رونوشت در قالب مکالمه‌های 5 دقیقه‌ای با موضوعات متنوع تنظیم شده است که کمک می‌کند لغات بیشتری بیاموزید. پادکست Podcasts in English یکی از بهترین پادکست های آموزشی زبان انگلیسی دارای تمرین است که کمک می‌کند مهارت‌های آموخته شده را ارزیابی کنید.

پادکست Culips ESL Podcast

پادکست Culips ESL Podcast که از آن به عنوان بهترین پادکست یادگیری زبان نیز یاد می‌شود، مجموعه‌ای کاملا از پادکست‌هایی است که فرصت یادگیری بهتر را برای افراد داری سطح زبان متوسط فراهم می‌کند. اگر به دنبال یادگیری سریع زبان با پادکست هستید، توصیه می‌کنیم Culips ESL Podcast را دانلود کنید. این پادکست 600 قسمتی تقریبا تمامی سطوح زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد.

شما با دانلود پادکست آموزش زبان Culips ESL Podcast به بخش‌های مختلف مکالمه، اصطلاحات رایج، عبارات کاربردی، مکالمات روزمره، تقویت لهجه و نکاتی برای مطالعه بهتر مطالب دسترسی خواهید داشت. این پادکست همچنین دارای رونوشتی رایگان و قابل دانلود است.

یادگیری سریع زبان با پادکست

معرفی بهترین پادکست های انگلیسی سطح پیشرفته

اگر سطح زبان انگلیسی شما پیشرفته است و تقریبا اکثر فایل‌های صوتی را می‌توانید درک کنید، پادکست‌های زیر گزینه مناسبی برای شما خواهد بود:

پادکست The school of greatness

پادکست The school of greatness یکی از بهترین و جالب‌ترین پادکست به زبان انگلیسی محسوب می‌شود که طی هر جلسه به بررسی داستان موفقیت یک فرد در قالب داستان می‌پردازد. بدین شکل که فرد داستان موفقیت و زندگی خود را به زبان انگلیسی بیان می‌کند تا شما علاوه بر یادگیری بهتر زبان، فرصتی برای تبدیل شدن به بهترین نسخه خودتان نیز داشته باشید.

پادکست BBC Learning English Drama

اگر به دنبال بهترین پادکست انگلیسی برای تقویت سطح ادبی زبان انگلیسی خود هستید، پادکست BBC Learning English Drama می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در این پادکست که به صورت هفتگی منتشر می‌شود داستان‌های کلاسیک و مدرن به زبان انگلیسی با کلمات متنوع دشوار بیان می‌شود تا شما فرصت بیشتری برای یادگیری داشته باشید.

پادکست Overheard at National Geographic

پادکست Overheard at National Geographic را می‌توان بهترین پادکست انگلیسی برای علاقه‌مندان به طبیعت، علم و تاریخ دانست که با پرداختن به موضوعات مختلف امکان یادگیری بهتر زبان انگلیسی در کوتاه مدت را برای شنوندگان فراهم می‌کند. تنوع موضوعات مورد بحث در این پادکست آن را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای یادگیری زبان انگلیسی تبدیل کرده است.

پادکست Stuff You Should Know

اگر به دنبال دانلود پادکست آموزش زبان انگلیسی با موضوعات متنوع هستید، پادکست Stuff You Should Know می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.‌ این پادکست یکی از قدیمی‌ترین پادکست‌های انگلیسی است که در قالب مکالمه‌های 15 تا 20 دقیقه‌ای به بحث و گفت‌وگو در رابطه با تاریخ، فرهنگ، هنر، طبیعت و … می‌پردازد. این پادکست‌ها هر سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه پخش می‌شوند و به دلیل شوخی بین مجریان امکان تفریح کردن همراه با یادگیری را برای شما فراهم می‌کند.‌

بهترین پادکست های انگلیسی سطح پیشرفته

پادکست The Past & The Curious

در هنگام معرفی پادکست انگلیسی یکی از بهترین پادکست‌هایی که به چشم می‌خورد، پادکست The Past & The Curious است. این پادکست در قالب فایل‌های صوتی 30 دقیقه‌ای یا بیشتر به معرفی وقایع عجیب و ترسناک می‌پردازد.

با اینکه در این فایل صوتی از کلمات ساده و معمولی استفاده می‌شود اما به دلیل سرعت بالای بیان جملات گفته می‌شود برای افراد سطح مبتدی مناسب نیست.

پادکست The Fluent Show

پادکست The Fluent Show یکی از بهترین پادکست‌های سطح پیشرفته انگلیسی است که با اجرا توسط دو مجری امکان یادگیری لهجه‌های مختلف انگلیسی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. این پادکست فوق‌العاده به دلیل مصاحبه‌‌های سرگرم‌کننده و همچنین پرداختن معرفی منابع جدید برای یادگیری بهتر، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

پادکست The English We Speak

پادکست The English We Speak یکی از بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی محسوب می‌شود که در قالب مکالمه‌های 3 دقیقه‌ای دو نفره امکان یادگیری لغات و عبارات جدید و غیررسمی را برای شما فراهم می‌کند. این پادکست‌ها به صورت هفتگی منتشر می‌شوند و برای شما مسیر یادگیری زبان را بسیار هموارتر خواهند کرد.

پادکست Splendid Speaking

اگر می‌خواهید پادکست انگلیسی دانلود کنید، بهتر است سراغ پادکست Splendid Speaking بروید. این پادکست در قالب مصاحبه با افراد غیر بومی انگلیسی تنظیم شده و در انتها نیز توسط کارشناسان تحلیل می‌شود تا شما فرصت یادگیری بیشتری داشته باشید و بتوانید سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید.

پادکست All Ears English Podcast

اگر سطح زبان انگلیسی شما پیشرفته است و می‌خواهید در کنار یادگیری افعال و لغات زبان انگلیسی، نکات مهمی نیز در رابطه با آداب و رسوم و فرهنگ مردم آمریکا بیاموزید، پادکست All Ears English Podcast بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این پادکست‌ها در قالب گفت‌وگوهای آموزشی 15 دقیقه‌ای تنظیم شده‌اند تا شما بتوانید با استفاده از آن‌ها مسیر یادگیری زبان انگلیسی را هموارتر کنید.

پادکست Luke’s English Podcast

پادکست Luke’s English Podcast یک پادکست خوب برای یادگیری زبان انگلیسی است که توسط لوک که خود یک معلم زبان است اجرا می‌شود. لوک برخی از جلسات این پادکست را به صورت ویدیو در یوتیوب خود منتشر کرده است تا علاقه‌مندان بتوانند استفاده کنند. آنچه که این پادکست را نسبت به سایر پادکست‌های موجود متمایز می‌کند، دارا بودن رونوشت است.

پادکست This American Life

پادکست This American Life یکی دیگر از بهترین پادکست های زبان انگلیسی است که برای افراد علاقه‌مندان به مهاجرت کاری و تحصیلی به آمریکا مناسب شده است. در این پادکست به بررسی زندگی در آمریکا پرداخته می‌شود تا زبان‌آموزان علاوه بر یادگیری زبان، فرصت بیشتری برای آشنا شدن با زندگی در آمریکا نیز داشته باشند.

پادکست Unsolved Murders: True Crime Stories

یکی از پادکست های خوب به زبان انگلیسی که فرصت یادگیری و سرگرمی را به صورت هم زمان فراهم می‌کند، پادکست Unsolved Murders: True Crime Stories است. در این پادکست‌ها به بررسی قتل، موضوعات جنایی، بیماری و … پرداخته می‌شود تا شنوندگان علاوه بر یادگیری لغات جدید بتوانند سرگرم هم شوند.

پادکست CNN Political Briefing

اگر به دنبال دانلود podcast انگلیسی هستید، پادکست CNN Political Briefing می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در این پادکست‌ها به مدت 10 دقیقه در رابطه با اخبارهای جهانی صحبت می‌شود تا شما فرصت یادگیری موضوعات متنوع را داشته باشید.

پادکست Conan O’Brien Needs a Friend

آقای Conan O’Brien یک کمدین معروف آمریکایی است که در پادکست Conan O’Brien Needs a Friend هر هفته با یک سلبریتی به بیرون از منزل می‌رود تا دوست پیدا کند. گوش دادن به این پادکست امکان یادگیری زبان در قالب سرگرمی را برای شما عزیزان فراهم می‌کند.

نحوه استفاده از پادکست های انگلیسی برای یادگیری بهتر زبان

اگر از پادکست آموزشی زبان برای یادگیری استفاده می‌کنید، توجه به نکات زیر برای شما ضروری خواهد بود:

هدف تعیین کنید.

اولین و مهم‌ترین قدم در مسیر یادگیری زبان انگلیسی تعیین هدف است. شما باید مشخص کنید که با کدام پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی می‌خواهید به چه سطحی برسید؟ در طول روز چقدر قرار است وقت بگذارید؟ و علاوه بر گوش دادن به پادکست های آموزش زبان انگلیسی چه کار دیگری انجام خواهید داد؟

نحوه استفاده از پادکست های انگلیسی برای یادگیری زبان

مطابق با سطح خود پادکست گوش دهید.

پس از تعیین هدف باید به دنبال پادکست‌هایی باشید که مطابق با سطح زبان انگلیسی شما باشد. اگر سطح مبتدی هستید، گوش دادن به بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی مخصوص سطح متوسط فایده‌ای برای شما نخواهد داشت. بهتر است قبل از انتخاب پادکست در یک آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی شرکت کنید تا سطح شما دقیق مشخص شود.

پادکست‌ها را بر اساس موضوع گوش دهید.

سعی کنید از پادکست های زبان انگلیسی مرتبط استفاده کنید تا یادگیری بهتر پیش رود. به عنوان مثال اگر امروز یک پادکست در رابطه با رفتن به بازار گوش می‌کنید، در طی روزهای آینده پادکست‌های مربوط به خرید و صحبت با فروشنده را گوش دهید تا موضوعات بهتر در ذهن شما ثبت شوند. اینگونه احتمال یادگیری لغات جدید برای شما بیشتر است.

به پادکست‌های متنوع گوش دهید.

در هنگام انتخاب بهترین پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی باید به تنوع موضوعات توجه داشته باشید. گوش دادن به پادکست های آموزشی زبان انگلیسی متنوع، به شما فرصت بیشتری برای یادگیری لغات خواهد داد. هر چه تنوع موضوعات پادکست های انگلیسی انتخاب شده بیشتر باشد، شانس شما در یادگیری زبان انگلیسی نیز دقیقا به همان میزان افزایش خواهد یافت.

سرعت پخش پادکست‌ها را تنظیم کنید.

اگر یک پادکست انگلیسی دانلود کنید، خواهید دید که به شما امکان تنظیم سرعت پخش داده شده است. بنابراین اگر متوجه آنچه که در پادکست گفته می‌شود، نمی‌شوید، می‌توانید سرعت پادکست را کاهش دهید و چند بار فایل صوتی را گوش دهید. سپس سرعت را افزایش داده و مجدد فایل را بشنوید. این راهکار می‌تواند در تقویت مهارت‌های شنیداری انگلیسی بسیار مفید باشد.

کلمات جدید را بنویسید.

با دانلود پادکست های انگلیسی و‌ گوش دادن به آن‌ها در زمان‌های مختلف، احتمالا با لغات جدیدی آشنا خواهید شد که یادگیری‌شان می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. بهتر است این لغات را در گوشه‌ای از دفتر خود یادداشت کرده و آن‌ها را به خاطر بسپارید تا دایره‌ لغاتتان افزایش یابد. توصیه می‌شود یک دفتر جداگانه برای نوشتن لغات جدید داشته باشید تا هر آنچه را که می‌آموزید در آن یادداشت کنید.

تمرین و تکرار را فراموش نکنید.

دانلود پادکست زبان انگلیسی به تنهایی نمی‌تواند کمک کند که سطح زبان انگلیسی خود را افزایش دهید. باید تمرین و تکرار داشته باشید و از هر فرصتی برای یادگیری استفاده کنید. اگر پادکستی را به خوبی درک نمی‌کنید، ناامید نشوید. آنقدر تمرین و تکرار کنید تا بتوانید معنی تمامی لغات و کلمات بیان شده در پادکست را به خوبی متوجه شوید.

دانلود پادکست های انگلیسی

نتیجه‌گیری

در این مطلب به بررسی و معرفی انواع پادکست اموزش انگلیسی پرداختیم و گفتیم که با توجه به سطح زبان انگلیسی‌تان کدام پادکست‌ انگلیسی برای شما گزینه بهتری هستند. شما می‌توانید با دانلود کردن پادکست اموزش زبان و همچنین شرکت در یک کلاس آنلاین آموزش زبان مانند کلاس‌های برگزار شده توسط اساتید نیمکت در یک بازه زمانی کوتاه زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.