زبان ایتالیایی، یکی از زبان‌های رومی محبوب در دنیاست. شاید در ابتدا چالش‌برانگیز به نظر برسد، اما با برنامه‌ریزی درست و آشنایی با روش‌های مناسب، می‌توان این مسیر را با موفقیت طی کرد. مدت زمان یادگیری ایتالیایی از صفر یکی از سوالات رایج میان علاقه‌مندان به این زبان زیباست. در این مقاله قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم و شما را با نکات کلیدی در آموزش زبان ایتالیایی ، زمان تخمینی یادگیری هر سطح از زبان و ترفندهای یادگیری سریع‌تر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مدت زمان یادگیری ایتالیایی از صفر چقدر است؟

یادگیری ایتالیایی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان زمان مشخصی برای آن تعیین کرد. برخی افراد ممکن است سریع‌ این زبان را یاد بگیرند و پیشرفت کنند، در حالی که دیگران به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در مدت زمان یادگیری عبارت‌اند از موارد زیر:

1. سطح فعلی و هدف شما

اگر می‌خواهید برای یک سفر چند عبارت ساده یاد بگیرید، می‌توانید در عرض چند هفته به سطح پایه‌ای برسید. اما اگر هدفتان تسلط کامل باشد، مانند زندگی یا کار در ایتالیا، باید زمان بیشتری را به یادگیری اختصاص دهید. هر سطح از A1 (مبتدی) تا C2 (پیشرفته) به زمان و تلاش متفاوتی نیاز دارند.

اگر زبان ایتالیایی را به قصد مهاجرت یاد می‌گیرید پیشنهاد می‌کنیم در کلاس‌های معلم خصوصی ایتالیایی برای مهاجرت در نیمکت شرکت کنید تا سریع‌تر به این زبان تسلط پیدا کنید.

2. انگیزه و میزان تمرین

انگیزه و تعهد به یادگیری نقش بزرگی در سرعت پیشرفت شما دارد. افرادی که روزانه به صورت مستمر به یادگیری می‌پردازند و انگیزه بالایی دارند، سریع‌تر به مهارت‌های لازم دست پیدا می‌کنند.

3. میزان وقت یادگیری

وقتی که برای یادگیری ایتالیایی می‌گذارید در سرعت آموزش این زبان موثر است. برای مثال کسی که روزانه یک ساعت زبان تمرین می‌کند نسبت به کسی که روزانه یک ربع زبان تمرین می‌کند، سریع‌تر به این زبان مسلط می‌شود.

4. زبان مادری

زبان مادری شما می‌تواند در یادگیری ایتالیایی نقش داشته باشد. زبان‌های مشابه مانند اسپانیایی به دلیل اشتراکات زبانی، یادگیری ایتالیایی را آسان‌تر می‌کنند، اما اگر زبان مادری شما فارسی باشد، یادگیری ممکن است چالش‌های بیشتری داشته باشد.

5. روش‌ یادگیری مورد استفاده

مهم است که زبان ایتالیایی را از چه طریق یاد می‌گیرید؟ به صورت خودآموز یا با همراهی یک معلم؟ با استفاده از تماشای فیلم و سریال یا خواندن کتاب. هر کدام از این روش‌ها بر مدت زمان یادگیری تاثیر می‌گذارند.

تسلط پایه در یادگیری زبان ایتالیایی چیست؟

وقتی صحبت از آموزش زبان ایتالیایی می‌شود، اصطلاحی که زیاد شنیده می‌شود، تسلط پایه است. اما این اصطلاح دقیقاً چه معنایی دارد؟ طبق گزارش موسسه خدمات خارجی آمریکا (FSI)، دستیابی به تسلط پایه در زبان ایتالیایی حدود ۶۰۰ ساعت تمرین و مطالعه نیاز دارد. اما بهتر است نگاهی دقیق‌تر به معنای واقعی این اصطلاح بیندازیم.

تسلط پایه به معنای توانایی برقراری ارتباط در موقعیت‌های روزمره است. در این سطح، شما می‌توانید مکالمات ساده را دنبال کنید و به آن‌ها واکنش نشان دهید. به این معنی که شما قادر خواهید بود صحبت‌های دیگران را در محیط‌های اجتماعی مثل میز شام، یا مباحثی که در اخبار و رادیو مطرح می‌شود، درک کنید. علاوه بر درک این اطلاعات، شما توانایی پاسخگویی مؤثر به آن‌ها را نیز خواهید داشت.

در واقع، تسلط پایه به معنای داشتن مهارت کافی برای مدیریت مکالمات عمومی و انجام تعاملات روزمره با استفاده از زبان ایتالیایی است. در این سطح، ممکن است نتوانید به سرعت به موضوعات پیچیده بپردازید، اما می‌توانید به‌خوبی نیازهای اساسی خود را در ارتباطات روزانه برآورده کنید.

بررسی زمان تقریبی برای یادگیری زبان ایتالیایی در هر سطح

برای یادگیری زبان ایتالیایی در هر سطح، زمان تقریبی تخمین زده شده است که می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی برای یادگیری زبان ایتالیایی کمک کننده باشد.

سطح ساعت مطالعه ویژگی تسلط در این سطح
سطح A1

 

۵۰-۶۰ ساعت آشنایی با الفبا، اسم‌ها و صفت‌های رایج و…
 سطح A2 ۱۰۰-۱۲۰ ساعت آشنایی بیشتر با افعال، افعالی بی قاعده و… .
سطح B1 ۲۴۰ تا ۳۰۰ ساعت شناخت و استفاده ضمایر، استفاده درست از حروف اضافه و…
سطحB2 ۳۲۰-۴۰۰ ساعت توانایی مکالمات بیشتر و پیچیده‌تر
سطح C1 ۴۵۰-۵۰۰ ساعت توانایی استفاده از این زبان به صورت پیشرفته‌تر
سطح C2  ۶۰۰-۶۵۰ ساعت

تسلط کامل به زبان ایتالیایی

اگر فکر می‌کنید یادگیری زبان ایتالیایی سخت است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله سختی یادگیری زبان ایتالیایی از شایعات تا واقعیت‌ها را بخوانید تا برای شروع یادگیری تصویر درست‌تری از این زبان داشته باشید.

بررسی زمان تقریبی برای یادگیری زبان ایتالیایی در هر سطح

10ترفند برای یادگیری سریع زبان ایتالیایی

اگر می‌خواهید مدت زمان یادگیری ایتالیایی از صفر را کاهش دهید، استفاده از روش‌ها و ابزارهای مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر به نتیجه برسید. در اینجا10 ترفند برای آموزش زبان ایتالیایی آورده شده است که می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید:

  1. استفاده از اپلیکیشن‌های آموزشی
  2. کتاب‌ها و منابع چاپی
  3. پیدا کردن پارتنر بومی
  4. برنامه‌ریزی منظم
  5. تمرین با آینه
  6. تمرین با فیلم‌ها
  7. بلند خواندن متون
  8. فکر کردن و حرف زدن با خود به زبان ایتالیایی
  9. نوشتن داستان‌های کوتاه
  10. دفترچه یادداشت و خلاصه نویسی

10ترفند برای یادگیری سریع زبان ایتالیایی

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی مدت زمان یادگیری ایتالیایی از صفر پرداختیم و روش‌های مؤثری را برای سرعت بخشیدن به فرایند یادگیری معرفی کردیم. با استفاده از این راهکارها، می‌توانید به راحتی زبان ایتالیایی را یاد بگیرید. همچنین، اساتید مجرب در وب‌سایت نیمکت آماده هستند تا به صورت آنلاین و در هر زمان و مکانی شما را در آموزش زبان ایتالیایی همراهی کنند. اگر شما زبان ایتالیایی را یاد گرفته‌اید خوشحال می‌شویم مدت زمانی را که برای یادگیری صرف کردید ما به اشتراک بگذارید.