آیا به دنبال راهی سریع و کارآمد برای یادگیری زبان آلمانی هستید؟ در این مقاله، 10 تا از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی را بررسی می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند تا به راحتی آموزش خود را آغاز کنید و هر چهار مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن خود را تقویت کنید. برای آشنایی با این اپلیکیشن‌های فوق‌العاده با ما همراه باشید.

۱۰ اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی که باید امتحان کنید

امروزه اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی به یکی از مؤثرترین ابزارها برای یادگیری زبان تبدیل شده‌اند. استفاده از این برنامه‌ها به شما امکان این را می‌دهد تا بدون محدود شدن به زمان یا مکان خاصی زبان آلمانی را تمرین کنید. این برنامه‌ها شامل موارد زیر هستند:

۱. Drops: یک روش سرگرم‌کننده برای ساخت واژگان

Drops یک اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی است که تمرکز اصلی آن روی آموزش واژگان است. در این برنامه شما باید هر کلمه را با تصویر آن مطابقت دهید که این فرآیند یادگیری را به روشی سرگرم‌کننده و آرام تبدیل می‌کند. این برنامه برای کسانی که یادگیری بصری فعالی دارند، بسیار مناسب است.

۲. Memrise: فراتر از واژگان

این برنامه یک اپلیکیشن فوق‌العاده است که برای یادگیری واژگان قابلیت‌های زیادی مانند فلش‌کارت‌های رنگارنگ، کلیپ‌های ویدیویی کوتاه، عبارات کاربردی و… دارد. همچنین شما می‌توانید از میان هفت سطح مختلف آموزش زبان آلمانی یکی را انتخاب کنید.
باید گفت نسخه پایه این اپلیکیشن کاملاً رایگان است.

۳. Pimsleur: بهترین اپلیکیشن صوتی

Pimsleur یکی از بهترین اپلیکیشن‌های صوتی برای یادگیری زبان آلمانی به شمار می‌رود که شامل ۵ سطح و ۸۰ ساعت تمرین شنیداری است. درس‌های این اپلیکیشن به مدت ۳۰ دقیقه طراحی شده‌اند تا شما بتوانید در حین حرکت به راحتی مطالعه کنید. Pimsleur به ویژه برای افرادی که می‌خواهند مهارت‌های شنیداری و گفتاری خود را تقویت کنند و در عین حال بر گرامر و واژگان تمرکز داشته باشند، بسیار مناسب است. اولین درس این برنامه رایگان و بقیه آن مستلزم پرداخت هزینه است.

۴. Yabla: ویدیوهای تعاملی

Yabla یک اپلیکیشن آموزشی تعاملی مبتنی بر ویدیو است که بر غوطه‌وری در یادگیری زبان آلمانی تمرکز دارد. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید ویدیوها را بر اساس موضوع یا سطح زبان انتخاب کنید. یکی از ویژگی‌های جالب پخش‌کننده ویدیو این است که شما می‌توانید سرعت پخش را کاهش دهید، بر روی کلمات موجود در زیرنویس کلیک کنید تا ترجمه آن‌ها را مشاهده کنید و حتی بازی‌هایی را به ویدیو اضافه کنید تا درک خود را بهتر آزمایش کنید. همچنین این امکان را دارید که زیرنویس‌ها را حذف کرده یا کل متن را دانلود نمایید.

۵. Lingopie: تماشای برنامه‌های تلویزیونی و یادگیری آلمانی

مشابه Yabla ،Lingopie نیز یک اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی مبتنی بر ویدیو است، اما با این تفاوت که به جای ویدیوهای آرشیوی، این اپلیکیشن یک پایگاه داده شامل بیش از ۱۰۰۰ نمایش تلویزیونی و فیلم واقعی را ارائه می‌دهد. به این ترتیب، به جای صرف وقت در تماشای Netflix، می‌توانید از Lingopie بهره ببرید و در حین تماشا، به یادگیری آلمانی بپردازید. استفاده از این اپ تا ۷ روز آزمایشی و رایگان است.

اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی: کلید موفقیت در یادگیری زبان

۶. Busuu: یادگیری زبان به صورت جامع

این اپلیکیشن یک راهکار جامع برای آموزش زبان آلمانی است که بر روی تقویت واژگان و گرامر از طریق تمرینات گفتاری، نوشتاری و شنیداری تمرکز دارد. نسخه Premium Plus این اپلیکیشن، یک برنامه مطالعه شخصی را برای یادگیری روزانه ارائه می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که درس‌های آلمانی خود را برای استفاده آفلاین دانلود کنید و به سرعت پیشرفت کنید.

۷. Babbel: دوره‌های حرفه‌ای و تعاملی

Babbel یکی از حرفه‌ای‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی است که با طراحی ساده برای آموزش زبان از آن استفاده می‌شود. قبل از شروع دوره،Babbel سطح شما را ارزیابی کرده و شما را در دوره‌ای مناسب قرار می‌دهد. این اپلیکیشن همچنین امکان دنبال کردن دوره‌های آلمانی تجاری پیشرفته را نیز فراهم می‌کند.

۸. Tandem: تبادل زبان با افراد بومی

Tandem یک اپلیکیشن تبادل زبان است که به جای ارائه دوره‌ها، شما را به افراد بومی آلمانی با علایق مشابه متصل می‌کند. شما می‌توانید از طریق پیام متنی، صوتی یا تماس ویدیویی با افراد بومی تمرین کنید. Tandem برای زبان‌آموزان پیشرفته مناسب است که به دنبال تقویت تسلط خود با کمک افراد بومی هستند.

۹. HelloTalk: تعامل با زبان‌آموزان دیگر

HelloTalk یکی دیگر از اپلیکیشن های یادگیری زبان آلمانی است که بر پایه تعاملات اجتماعی طراحی شده است. شما می‌توانید با افراد بومی زبان آلمانی مکالمه داشته باشید و از آنها به صورت مستقیم یاد بگیرید. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های مکالمه و نوشتاری خود را در محیطی غیررسمی تقویت کنید.

۱۰. Duolingo: یادگیری سرگرم‌کننده و آسان

Duolingo یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی است که با روش‌های بازی‌محور خود شناخته می‌شود. این اپلیکیشن دوره‌های متنوعی در زمینه‌های مختلف آموزش زبان آلمانی ارائه می‌دهد و برای مبتدیان بسیار مناسب است. شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن، لغات، جملات، گرامر، و عبارات متداول را یاد بگیرید.

علاوه بر برنامه‌های بالا می‌توانید در مقاله بهترین منابع یادگیری زبان آلمانی کدام‌اند با منابع دیگری نیز برای یادگیری زبان آلمانی بیشتر آشنا شوید.

۱۰ اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی که باید امتحان کنید

نتیجه گیری

اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی معرفی شده در این مقاله، ابزارهای موثری برای یادگیری زبان آلمانی هستند. با این حال پیشنهاد می‌شود برای یادگیری مؤثرتر از یک معلم زبان آلمانی خوب در این زمینه کمک بگیرید. اگر شما تجربه‌ای در مورد استفاده از هر کدام از این برنامه‌ها دارید برای ما بنویسید.